spanning neemt toe.....

Discussie in 'Prematuur' gestart door MaryWoods, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Het kan het begin zijn.
    Volgens mij is de slijmprop ook met een beetje roze.
    Bij mij begon het wel met buikpijn of ik ongesteld moest worden.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ spinnekop: geen idee... Hier af en toe ook een beetje ongi-krampjes, maar wel heel kort (half minuutje ofzo) en daarna is het ook helemaal weg... Misschien voorweeen?

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het zou kunnen Spinnekop, maar het hoeft niet. Hoe is het nu? als je twijfelt gewoon het zh bellen hoor, daar zijn ze voor!

Jeumig Mary, 36 weken vandaag! Whoeiiiii!:D

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @maja: en jij dan!!! gaat lekker zo; ben je het al zat? ;) misschien loop je wel overtijd!

5. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

het is nu zo goed als weg , morgen weer op controle dan vraag ik het wel.

zo far zo good.

mary en maja: willen jullie wel tot 42 weken:D

liggen jullie kindjes trouwens gewoon op schema ?

spinnekop

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat het weer weg is Spinnekop. En idd, morgen maar even vragen dan. Ik heb ook ineens allerlei dingen die ik niet herken, maarja, ben ook nooit zover gekomen natuurlijk.

Haha, ik wil echt niet overtijd lopen!:D Ik heb vanaf het begin 12 augustus in m'n hoofd dus hoop dat dat uitkomt! Dat is as. donderdag.. Maar eerder mag ook:p

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, kindje ligt keurig op schema. Wordt zelfs rond de 8 pond geschat bij 40 week:$ *slik*

Bij jullie dan? Bij jou toch niet Spinnekop?

8. spinnekop

hoi

die van mij ligt 2 weken voor op schema , vandaar het inleiden bij 38 weken of er moeten nog rare dingen gebeuren.

nou veel succes dan maar donderdag !!!:p

8 pond , ja flink

ik had ook al scenario's dat mijn tweede zoontje het dubbele zou wegen van mijn eerste zoontje . die woog 1962 gram , dat zou dan 3924 gram zijn
    poeh, hoop toch van niet

spinnekop

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    kindje hier op schema; ze doen niet aan gewicht-schattingen, dus ik merk het wel tijdens of na de bevalling!
    liever niet overtijd natuurlijk, maar allesbeter dan prematuur! ;)
    suuces bij de gyn morgen spinnekop!

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@spinnekop, dat roze na het plassen, dan staat je baarmoedermond waarschijnlijk wat open. na het roze na het plassen werd ik opgenomen in het ziekenhuis, maar sommige vrouwen lopen tijden rond met een beetje ontsluiting, maak je vooral geen zorgen hoor!

11. spinnekop

ja zoiets dacht ik al , ik ben ook nog niet zover geweest. als hij nu zou komen zou het ook minder erg zijn dan bij 31 weken 5 dagen , maar toch schrik je altijd weer.

waarom was jij dan opgenomen ?
    omdat je nog niet zover in de zwangerschap was?

spinnekop

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Toen ik op een zondagochtend in week 25 had geplast, veegde ik af en zag dat het een heel klein beetje roze was, hierop de vk gebeld die zei dat als ik hier savonds nog last van had, ze langs zou komen. dit hield de hele dag aan, maar s avonds was het weg. Later op de avond weer een beetje roze, ik dacht ik bel morgen wel of ik even langs kan komen. Dat mocht en ik liet de roze plekjes zien (inlegkruisje). Hierna heeft de vk eerst via echo en daarna inwendig gekeken, ze zag dat mijn baarmoedermond aan het verweken was en ik had een verkorte cervixlengte, ik moest direct door naar het ziekenhuis en daar weeënremmers gekregen. 10 dagen later is Ons Kleintje geboren. Maar ik heb ook wel gehoord dat vrouwen heel lang doorlopen hetzij met een korte cervixlengte hetzij met ontsluiting, maar omdat het bij mij niet stabiel bleef moest ik in het ziekenhuis blijven.

13. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij spuugt helaas behoorlijk... volgende week toch afspraak met KA, kijken wat die zegt.. hij heeft namelijk wel veelplasluiers en groeit goed.. maar soms denk ik dat ie er wel last van heeft.. Verder doet ie het prima :D meld zich netjes iedere 3 uur.
    Ik geef idd borstvoeding, vind het ideaal. Heb alleen wel overproductie, da's soms lastig.. maar goed, hij doet het er goed op :D

Willen jullie ook BV gaan geven?

14. spinnekop

hoi

ons kleintje: bij 25 weken dus al dat verklaart het , bij mij is het nu weg vanmorgen nog even aan de verloskundige gevraagd zij denkt dat het een adertje was. ik krijg vrijdag weer de gynacoloog en echo.

dingetje: he wat vervelend dat ivar veel spuugt , die overproduktie is ook lastig. ik ga zeker borstvoeding geven. bij mijn eerste zoontje had ik onderproduktie dat is ook niet fijn , maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen

spinnekop

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

@ spinnekop, hier ook opgenomen met roze na plassen, met 33 weken, ging naar zh om na te laten kijken en kreeg spontaan weeën. zijn weer weggegaan, maar dus ook nog 5 weken rondgelopen met 2 cm ontsluiting.
    advies: rusten rusten rusten!

@dingetje, wat vervelend zeg dat hij zo veel spuugt! heb je al met cb of ka over gehad? misschien jbpm proberen?

@ alle zwangere dames, super zeg dat jullie al zo ver zijn! lees dit topic mee vanaf het begin, wie had ooit gedacht dat jullie allemaal zo ver zouden komen?
    nog een paar weekjes volhouden, en maja, ik hoop dat het voor jou niet nog een paar weken duurt ;)

16. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    miffy11, ik heb al jbpm door de afgekolfde melk.. maar dat spuugt hij ook uit..
    hij spuugde al veel op de neo, maar de KA wou het eerst even aankijken alvorens te beginnen met medicatie omdat hij nog zo klein was

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ dingetje: vervelend zeg die reflux... heeft Thomas ook een dik jaar gehad. Behalve jbpm en evt medicatie doe je er weinig aan helaas... Zolang hij maar wel goed aankomt en er zelf niet veel last van heeft doen KinderArtsen vaak niet veel...

@ spinnekop: spannend zeg, hoop dta je het nog ff uithoudt!

hier doodmoe vandaag, aangezien Thomas weer eens bedacht heeft om niet te slapen vanmiddag... (en ik dus ook niet) dus die is nu niet te genieten (en ik dus ook niet ;)). Zucht; moet dat nu zo op het laatst van m,n zwangerschap? Ik hoop te er op dat hij ook in het begin als de baby er is ook nog ff 's middags wil slapen, dat scheelt enorm... Maar ja, we wachten af...

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dingetje, balen zeg!! Fenne heeft ook enorme reflux met projectiel braken, en zijn uiteindelijk naar comfort overgestapt, dat werkt nu beter. maar als je bv geeft is dat ook geen optie..
    hoop dta het toch snel beter gaat met hem, want medicatie is idd ook niks :(

19. spinnekop

hoi

miffy: oei zou dus een teken kunnen zijn van het begin, maar goed nu ben ik natuurlijk een stuk verder. ik zie trouwens dat fenne alweer een half jaar oud is :) wat vliegt de tijd om.
    rusten is niet altijd een optie met een peuter van bijna 2 , maar goed
    rustig aan doen kan ik natuurlijk proberen.

ik moet zeggen dat het wel een lekker gevoel is dat ik zeker met 38 weken ingeleid wordt en dat het niet 42 weken wordt. ( het is ook nooit goed he)

spinnekop

20. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ spinnekop: dat herken ik wel hoor. Ik merk dat ik nu zo moe ben dat ik qua energie maar tot weinig in staat ben op een dag en met een peuter is dat behoorlijk lastig. Ik breng hem gewoon nog 2 keer per week naar het KDV (waar ik me dan enorm schuldig over voel omdat ik zelf gewoon thuis ben ;)) en de rest van de week komen mn ouders af en toe langs om hem te entertainen, waar ik ze dankbaar voor ben.

het liefst zit ik de hele dag op mn kont, maar ja, zo werkt het niet ;)

Deel Deze Pagina