spanning neemt toe.....

Discussie in 'Prematuur' gestart door MaryWoods, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zie het al weer wat minder somber in dan woensdag en gisteren hoor meiden!
    We zien het wel en Thomas maakt zijn eigen vorderingen waar we super trots op zijn!
    En deze blijft lekker al wat langer zitten, dus zie het zonnig in dat we met deze meid niet naar alle artsen, logen en gogen hoeven! ;)
    spinnekop: jij gaat ook nog steeds lekker!

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Mary; Ik weet niet of het je gerust stelt, maar in de hoop dat het zo is vertel ik het je toch. Ik heb een jongen met een rugzakje in de klas gehad die dysfatisch zou zijn (daar vind ik je beschrijving van Thomas een beetje op lijken namelijk), maar die hield zich prima staande in het regulier onderwijs hoor. Hij sprak niet veel, maar was verder een hele lieve, sociale jongen met leuke vrienden. Zo zie je maar, het hoeft allemaal niets te zeggen. Zolang hij zich inderdaad blijft ontwikkelen komt hij er vast wel! Het vervelende is natuurlijk wel de frustratie, maar zo te lezen heeft hij superlieve ouders die hem daar goed ik begeleiden!!
    En gefeliciteerd natuurlijk!! Al 2 weken verder, dat geeft goede hoop!!

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    thanx jipper!
    ik werk zelf in het spraak-taal onderwijs dus dan zie je al snel de 'verhalen'/'gevallen' die niet zo succesvol verlopen, vandaar even de sombere blik. Maar tuurlijk stikt het van de kids met spraakproblemen die prima gaan op het regulier , daar moeten we ons ook gewoon aan vast houden.
    Dank je voor je opbeurende woorden!

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ohw meiden die ook al meerdere kindjes hebben: wat ik me afvroeg:
    viel de 2de bevalling tov de eerste (premature) bevalling mee of tegen of was het vergelijkbaar?
    Veel mensen zeggen tegen me: "nou nu zul je het meemaken hoe een 'echte' bevalling voelt, want jouw kindje was de vorige keer natuurlijk wel erg klein!" Is dat ook zo vroeg ik me af...

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb zelf (nog ;)) geen ervaring, maar voor wat ik gehoord heb is dat grote onzin. Omdat Thomas te vroeg geboren is was je lichaam er nog niet klaar voor en daarom schijnt het meer of in ieder geval net zoveel pijn te doen. Maar dit is wat ik gehoord heb hoor. Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die er beter iets over kunnen zeggen!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die opmerkingen krijg ik dus ook, vrselijk irritant:x
    De weeën waren er echt niet minder heftig om en het persen heeft bijna 2 uur geduurd omdat ze vast zat en ik geen persweeën had. Volgens de vk's en verpleging heb ik een pittige bevalling gehad, zegt niks dat het te vroeg was.
    Wie zei nou laatst dat juist een kindje wat te vroeg geboren wordt, lastiger is om van te bevallen omdat je lijf er eigenlijk nog niet klaar voor is? Ik weet het niet maar ga er deze keer niet vanuit dat het zwaarder gaat worden. En anders zie ik het ook wel, heb al een ruggeprik besteld:D

Fijn trouwens dat je het al minder somber in ziet met Thomas. Wou nog reageren op je verhaal. Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus ook niet adviseren maar ik hoop wel dat Thomas ondanks bepaalde dingen waar hij tegenaan loopt, zich toch goed blijft ontwikkelen. En zo te lezen doet hij dat zeker wel, alleen in een eigen tempo.

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mary

Euhm.. W was kilo zwaarder dan B.
    Maar weet natuurlijk niet hoe het is om een 'echte' baby te krijgen.
    Ik vond de bevalling van W minder erg dan die van B.
    Toen was ik al helemaal op en had ik ook rug en been weeen.
    Pff vreselijk.
    Bij W had ik alleen maar buik en vond ik het 10x beter uit te houden.
    Maar ze waren er allebei zo.
    W eerder dan B.
    Ik poep ze zo uit om maar te zeggeb ;)

8. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ik vind die opmerking vreselijk.. krijg hem zo vaak.. maar sorry hoor, bij mij zeiden ze net daarvoor dat het een kleine kans was dat mijn meiden het zouden overleven en dan moet je ze eruit persen.. alsof je jouw kind het vuur in duwd, ja ben niet uitgescheurd geen vacuum etc..dus geen idee verder

9. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Volgens mij is de bevalling van een kleiner kindje helemaal niet altijd lichter. Bij een prematuur kindje is je lichaam helemaal nog niet klaar voor de bevalling en dat maakt het echt wel zwaarder. Geen zorgen om maken hoor. Ik kan niet echt uit ervaring spreken omdat ik bij beide een keizersnede heb gehad.

Morgen alweer 34 weken, wat doe je dat super. Echt petje af.
    Heel fijn weekend,

Josie

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die opmerking.. ik hoor hem regelmatig voorbij komen, en soms een aantal keer bij de zelfde mensen GRRRRRRRR
    ik heb het de vk en de gyn gevraagd, maar baby in stuit, man te laat bij de bevalling en prematuur bevallen, Nee is niet makkelijker dan bij een atherm geboren kindje zeiden beide.
    Sowieso is het niet makkelijker om te bevallen van een kleine baby, dat schijnt helemaal niets uit te maken. Vooral de extra spanning van het krijgen van een te vroeg geboren kindje kan de bevalling alleen maar extra spannend maken waardoor het juist zwaarder wordt.

Meiden wat zijn jullie goed op weg zeg!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    jeeeeejh vandaag 34 weken!!!! Voel me op zich nog goed, maar ben tot weinig meer in staat ;) Voel af en toe een druk naar onderen, dus zal dinsdag bij de gyn eens navragen of dat hoort bij deze termijn (ben immers nog nooit zo ver gekomen, hihi)

Ben benieuwd hoe de bevalling gaat worden; ben wel een klein beetje nerveus, maar dat valt onder 'gezonde zenuwen' ;)

12. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ja je gaat nog steeds lekker.!!

en ik doe met je mee.
    ik vind mijn buik nu wel gigantisch worden en in de weg zitten.
    ik verlang zo naar een normale kraamtijd en een baby die je lekker op je borst krijgt na de bevalling en niet voor een minuutje of zo.

moet sinds kort wel 3 keer per week naar het ziekenhuis voor ctg
    daar ben ik elke keer zo'n 2,5 uur mee zoet ( tussen weg gaan en thuis komen)
    maar heb het er graag voor over. als ik daarmee de 37 weken maar haal
    ja , ik zal dik tevreden zijn met 37 weken. baby ligt namelijk ook al 2 weken voor op groei.

hou vol
    en zou het niet grappig zijn als we op dezelfde dag gaan bevallen !

ik ben benieuwd

spinnekop

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    poeh drie keer per week, spinnekop? Dat is best vaak! Vanwege zwangerschapsdiabetes? wel alles goed met de kleine?

op basis waarvan zeggen ze dat je uk 2 weken voor ligt? Gewoon voelen/op het oog of krijg je groei-echo's? Bij mij is er nl geen groei-echo gemaakt; op basis van voelen zien ze steeds geen noodzaak om dat te doen, dus ga maar van een gemiddeld kindje uit..

hier ook een flinke buik; 's nachts niet echt een pretje meer, maar ach ;) Al moeten ze me rollen op t einde ;)

morgen ga ik weer naar de gyn, dus ben benieuwd wat die er allemaal van zegt!

14. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    gaat goed meiden.. einde komt in zicht

15. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    way to go ladies!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wauw, Mary al over de 34 weken en Spinnekop gaat die kant ook al op! Super!:)

Mary, die druk voel ik ook al een tijdje. Is de kleine al ingedaald? Heeft het bij mij wel mee te maken. En je kleintje is nu natuurlijk zwaarder dan bij Thomas, dus dat verschil zal je nu ook wel gaan voelen.

Ik voel nu ook heel duidelijk verschil, vooral dat het zwaarder is en het 'rommelt' wat meer. Bij mijn dochter had ik nergens last van, vliezen gebroken, weeën en een kind. Nu echt laatste loodjes gevoel, heel maf. Maar ook zo fijn om mee te maken ondanks dat het pittig wordt.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ maja: wow, bijna de 37!!!!
    beebje zit bij mij nog best hoog, dus verwacht niet dat ze al is ingedaald. 2 weken geleden lag ze ook nog in een stuit, dus hoop morgen te horen in de VU dat ze nu 'gewoon' head-first ligt ;-
    )
    Inderdaad gek gevoel, dat van die laatste loodjes (heb ik dus nu ook al). En wel pittig idd, maar toch 'lekker' omdat je weet dat het zo hoort!

@dingetje: hoe is t met Ivar?

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ spinnekop

Is nog aaridg wat 3 x per week.
    Dat de kleine groot is komt door de zwdiabetes of niet?
    Ik heb gewone en bij mij waren ze ook erg flink :p

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

super meiden, nog even volhouden!!

20. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL