Kaymak, wat kun je ermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb een paar blikjes kaymak gekocht, ik wist al dat het een soort van Turkse room is, maar wat kun je er mee? Heb het al door mijn spaghetti gedaan, vonden ze hier niet lekker (gewone room wel) ik krijg het niet opgeklopt met de staafmixer tot slagroom (klopt dat, kun je het niet opkloppen?) Nou ja, ik heb dus dikke room met suiker staan, die ik vanavond maar door mijn chocomelk heb gegooid, maar dat was het hem ook niet....veel te vet hahaha.

Dus dames: WAT is wel lekker met Kaymak? Wat kun je er mee?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Op brood!! Ik doe er een beetje suiker op.
    Vooral lekker op geroosterd brood.

Kaymak is volgens mij puur om op brood te smeren. Tenminste, dat doen Turken wel.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kun je er geen dip van maken met kruiden. En dan met turks brood. Of bijv komkommer er dun doorheen..

4. Islah

Islah Niet meer actief

Heerlijk met scones! Ik maak dit trouwens gewoon zelf met houdbare slagroom en maïzena.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet ik niet, zou misschien kunnen? door de chocomelk was het ook lekker hoor, maar het is wel enorm vet haha.

Op brood met suiker lijkt me dan weer helemaal niks eigenlijk :)

scones....heb ik nog in de vriezer, met jam en dan een klodder kaymak er op of zoiets?

6. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn man mix het met honing en walnoten en dan op turks brood.

7. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

19 mei 2012
    119
    7
    18
    Ik vind het erg lekker met zoete nagerechten

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb tegen mijn man gezegd dat ie het maar in zijn koffie moet doen haha ;) Ik vind het trouwens met suiker naar rijstepap smaken, maar dan zonder de rijst.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn turkse schoonfamilie doet het vaak op brood met iets zoets zoals honing of nutella. Zelf ben ik er niet weg van.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat heb ik nog niet ;) moet ik zelf ook eerst uitvogelen. Ik kan je er wel een Turks recept van geven maar daar heb je ook niet zoveel aan denk ik

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Oh ja! Met honing is het nòg lekkerder. Zeker op echt Turks brood (die in Turkije) In Turkije kan je ook verse kaymak kopen. Die is veel lekkerder

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh jammer dat je het niet helemaal hebt.... Kun je het Turkse recept niet vertalen? In ieder geval de ingrediënten? Ik heb vroeger wel redelijk Turks verstaan (met dank aan mijn vriendin :)) maar een heel recept vertalen vanuit het Turks lukt denk ik niet (meer)

Hoeft ook niet vandaag of morgen hoor, die blikjes staan er nog wel :p

14. adi

adi Niet meer actief

Het is niet veel anders dan cremé freiche, en wij gebruiken daar ladingen van.

We eten het eigenlijk overal bij:
    - op brood [zout of zoet]
    - als dip bij het eten, in plaats van mayo bijv
    - op de pannenkoeken;
    - met gebakken aardappelen;
    - op verschillende deeggerechten, waarbij het laatste 5 bakminuten op gesmeerd wordt
    enz enz enz

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, ik vind het echt anders smaken dan creme fraiche, dat is veel zuriger. Ik vind dit meer als room smaken. En dus vind ik het niet overal lekker bij :) Maar door aardappels lijkt me dan weer wel lekker.

Deel Deze Pagina