hey wie heeft t ook SPANNING WEL/NIET ik heb 1 april mijn eerste afspraak bij de vk vind het zo spannend tot ik een echo krijg pas dan geloof ik t allemaal echt . kopt t hartje ?, is het geen leeg vrucht zakje? enz ze zeggen altijd je zwangerschap is zo voorbij . maar bij mij duurt iedere week zo lang voor t 1 april is . wie heeft dit ook . en hoe komen jullie deze tijd door ?
HAHA Ben jij mij toevallig? Het is net of ik weer mezelf terug lees.. Ook ik moet wachten tot maandag 30 maart! En ook voor mij duren de dagen eeuwen! Zeker met dat stoppen met roken gedoe er ook nog bij... Zou het liefst een maand lang een winterslaap doen en pas wakker worden als het tijd is voor de echo..
Haha zo ging het bij mij ook, Je kan zoiets pas geloven totdat je het echt gezien hebt. Ook die angst is helemaal normaal en geloof me de zwangerschap lijkt idd eeuwen te duren. Denk dat het op dit moment langzaam gaat maar als je straks terug ga kijken naar heel je zwangerschap dat je denkt wow dat is snel gegaan. Ik ben nu 25 weken zwanger maar voor mij lijkt het al bijna een jaar haha. Gewoon lekker op je gemak alles op je af laten komen. Veel succes met je zwangerschap en vergeet niet te genieten van zoiets moois.
Hoi, Ik ken het gevoel ook. Ik heb dan wel mijn eerste echo al gehad allleen toen kon ik het hartje nog niet horen. Ik heb 24 maart een 2de echo maar ben nog steeds nerveus en onzeker. Op de eerste zag alles er goed uit maar ik ben er zelf meer gerust op als ik het hartje heb gehoord. Gr Sas
Herken dit precies! Vooral als je de eerste echo hebt dan is het afwachten of het allemaal goed is. Ik hoop dat de tijd snel voor je gaat!
Ik herken het ook helemaal! Als die 12 weken maar eerst voorbij zijn ... Ik heb vorig jaar een miskraam gehad, dus deze keer is extra spannend. 1,5 week geleden heb ik een flinke bloeding gehad, dus toen zat de schrik er goed in. Door dit alles krijg ik voorlopig iedere vrijdag een echo, het blijft spannend! Succes iedereen, blijven denken dat het de meeste keren toch goed gaat!
hier het zelfde, ik hou er wel rekening mee dat ik zwanger ben maar pas als ik het bewijs zie dan kan ik het geloven. eerste echo duurt hier ook nog wel even. moet eerst gebeld worden door de gyn. onze huisarts schrijft hun een brief en dan bellen of schrijven ze mij voor een afspraak. dus extra wachten.
Leuk om terug te zien... Ik ben ook zo zenuwachtig.. Manlief snapt er niks van wij moeten nog even wachten... vrijdag 1e echo
Ik wil ook het liefst een week of 5-6 een winterslaap gaan houden Toevallig zat ik straks in de auto en bedacht ik mezelf dat deze 5-6 weken eigenlijk nƩt zo erg zijn als steeds wachten op je NOD. Alleen duurt het nu langer... En vooral als je bijna geen kwaaltjes hebt... Ik heb eigenlijk alleen maar pijn in mijn borsten, en heel soms een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en liezen (vorige week constant ) Tot voor kort snapte ik niet waarom iedereen zich zo drukt maakt.... nu behoor ik officieel bij deze groep pril-zwangeren-met-zorgen. En als je dan, zoals ik, ook al zo'n leuk telefoongesprek met het VK bureau hebt gehad (2 x uit de wacht geknikkerd en daarna heel bot "bel dan maar over 1,5 weken terug") Groetjes Cyntje
Hier nog eentje die zich aan het rijtje kan toevoegen. Ik heb vandaag de afspraak voor de 1ste echo gemaakt op 9 april pas. Ik ben dan 10 weken en 2 dagen. voordat ik zwanger was riep ik de hele tijd, wat gaat de tijd toch snel, de weken vliegen voorbij! Nu vind ik dat dus helemaal niet, het kruipt voorbij. Ik heb vandaag overigens wel al kennis met de VK gemaakt, al mijn angsten bij haar neergelegd en ze heeft me aardig gerust kunnen stellen.
Heel herkenbaar! Ik durf nog nauwelijks te genieten van het feit dat ik eindelijk zwanger ben... ik heb 25 maart de 1e echo, dat is over 2 1/2 week al...inderdaad, aftellen net als bij je nod
Nee hoor, mijn echo komt pas 9 april, hoe bedoel je ik loop achter? Dit is de zwangerschap van mijn 2de
ook ik herken me helemaal in dit verhaal. heb half nov een miskraam gehad en weet nu weer anderhalve week dat ik zwanger ben, maar kan helemaal nog niet vrolijk of blij er mee zijn. bij het minste of geringste pijntje ben ik bang en elke keer als ik naar de wc ga ben ik bang dat ik weer hetzelfde aan ga treffen als toen het in nov mis ging... gelukkig hoef ik niet meer zo heel lang te wachten (deze donderdag eerste echo) maar ben echt al anderhalve week de dagen aan het aftellen. heb ook echt zo;n gevoel van; ik moet het allemaal nog maar eens zien! hopelijk is donderdag dus ook alles oke en dringt het dan ook echt tot me door.. misschien is het ook wel een stuk bescherming van mezelf hoor? maar ow wat duren die weken tot de echo lang! ik ga voor jullie allemaal duimen dat het goed zit en dat die weken voorbij vliegen! Liefs Marianne
Ik heb besloten dat die onzekerheid gewoon een zwangerschapsverschijnsel is. Ik heb nog niet eens een afspraak voor echo, maar ws word het 3 april, dan ben ik 10w + 4 d. Spannend hoor!
ik vind het ook wel spannend hoor. Het is allemaal nieuw en onbekend voor ons. Ik heb vandaag de huisarts ingelicht en een afspraak bij de verloskundige gemaakt. 6 april 1e termijn echo. Ik denk dat het dan wel een stukje "echter" wordt.
@mamajoshua ik mag ook pas met 7 weken bellen en met 8 of 9 wk komen.Ze zei even kijken wanneer we dan plek hebben.Hier doen ze dat ook niet zo vroeg.Balen is dat.Ook ik wil wel in een winterslaap..pff wat duurt dit lang.ook ik ben gestopt met roken nu bijna een week.Ik was echt een kettingroker 1,5 pakje per dag.Heel raar maar toen ik zwanger op de clearblue zag staan gingen ze de prullebak in.Heb er minder moeite mee dan ik ooit had gedroomd ben daar zo blij en dankbaar voor.Normaal raakte ik helemaal in een dip,mijn stemming is nu op de zwangerschap na gewoon hetzelfde.Heb 1 dag afkickverschijnselen gehad en daarna niet meer.Ben alleen maar bezig met de beebie.Had nooit verwacht dat ik het vol kon houden..nu weet ik wel dat ik zo`n zenuwpees ben dat als ik straks mijn 1e echo heb en toch doorgerookt had,ik geen lekker gevoel erbij heb.DAARBIJ EEN GOEDE TIP VOOR ALLE STOPPERSOE JE GELD WAT JE NORMAAL AAN HET ROKEN UITGAF IN EEN POTJE>>IK ROOKTE ZOVEEL DAT IK OVER 9 MAANDEN DE HELE BABYUITZET BIJ ELKAAR HEB GESPAARD.Dat geeft zoveel voldoening wel ben ik heel eerlijk zodra er iets niet goed is of zodra het geboren is rook ik (er buiten)gelijk een.Misschien hebben jullie er wat aan en onthou hoe lekker je je voel als je zodrek die echo hebt en alles goed is.
hallo allemaal, ik zal het proberen in het kort even uit te leggen... heb vorig jaar 30 december 2008 een miskraam gehad van een 2-ling en op dat moment was ik 10 weken zwanger. dat was een hele erge domper... echt dat kun je haast niet omschrijven... nu ben ik 29 januari ongie geweest ( althans dat dacht ik) nu is het 10 maart en ik ben ondertussen zwanger zeggen die testen... maar nu mag ik pas 19 maart voor een echo komen. wat duurt dat lang.. en nu heb ik nog niet eens alles gehad want ik heb ondertussen 2 verstandskiezen laten trekken, carpacho ge(vr)eten, en geen foliumzuur geslikt maar ik wist niet eens dat ik "zwanger"ben helppp wat nu straks is het weer niet goed... wie kan me daar bij helpen liefs jantine