Willen jullie even naar mijn echo kijken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joschef34, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joschef34

joschef34 Lid

4 feb 2009
    18
    0
    1
    Vrouw
    Roermond
    Dag allemaal,

Ik ben afgelopen maandag voor de eerste keer bij de verloskundige geweest, ze heeft meteen een echo gemaakt en ik bleek nu 7 weken zwanger te zijn. Nu zag ik tot mijn verbazing naast het vruchtje nog 'iets' wat op een soort vruchtje leek. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn? De verloskundige stelde voor om over 3 weken nog eens terug te komen voor een tweede echo omdat het nu nog zo vroeg is. De echo zag er verder gelukkig goed uit. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden..

Groetjes Josina

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Misschien een vleesboompje?!

Ik had dat ook bij de 12 weken echo. Is later vanzelf weer weggegaan.

3. Femya

Femya Niet meer actief

Dat is waarschijnlijk het dooierzakje, in het begin voedt je kleintje zich hiermee voor de navelstreng is aangelegd. Het verdwijnt vanzelf, kijk maar bij mijn foto's bij de 2e echo zie je het heel duidelijk en nu is het verdwenen.

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    De zwarte vlek die je ziet is de zwangerschapsriem( daar zit je kindje in), vele noemen dit ook wel vruchtzak maar die benaming is niet helemaal juist.
    Als je rond de 7 weken een echo krijgt heb je kans dat je naast je kindje(in die zwarte vlek dus) ook nog de dooierzak zie, bij jou het geval.De meeste vrouwen krijgen later een echo en dan is het meestal al weer weg, want het verdwijnt namelijk weer.Als alle vrouwen bij 6 weken een echo zouden krijgen zouden veel meer dit op hun echo zien.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Yep inderdaad. De voeding voor je kindje totdat de navelstreng goed is ontwikkeld. Wij zagen zelfs nog een heel klein stukje er van op de 14 weken echo, maar toen was het bijna weg.

6. joschef34

joschef34 Lid

4 feb 2009
    18
    0
    1
    Vrouw
    Roermond
    Dag Meiden,

Bedankt voor jullie reacties! :D

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

kijk maar eens in mijn album bij de echo foto van 6 weken.. dit is gewoon de dooierzak ( hier haalt het kindje zijn voeding uit, en later wordt de dooierzak omgetoverd in de darmen etc van je kindje, zoals ik gelezen heb)

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    IK heb bij mijn zoontje ook zo'n echo gehag. Hier lag de dooierzak er alleen iets achter. Ze dachten heel even dat het een tweeling was en daarom moest ik na 2 weken terug komen, maar toen was het weg.

10. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Bij mij was bij de echo met 8 wkn 2 dgn een dooierzak te zien (zie album) maar die was rond... was vlgs de vk een goed teken...! Zou het anders ook niet weten...! Hoop dat je met de 2e echo meer duidelijkheid hebt...!

Liefs Nelleke

11. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    denk idd ook een dooierzak

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik had dat ook en het was idd een dooierzak.
    Een paar weken later was het weg!

Deel Deze Pagina