Vorige keer bevallen via gepande ks. Nu hoogstwaarschijnlijk een natuurlijke bevalling. Destijds een zwangerfit cursus gedaan. Nu geen cursus. Mijn man begint beetje nerveus te worden, voelt zich nu al machteloos en heeft geen idee wat hem te wachten staat en wat hij kan doen. Ik heb zoiets van het komt zoals het kot, moet in zkh bevallen dus voldoende begeleiding. Een privé cursus kost al gauw 80 euro per uur en wordt niet vergoed door de verzek. Een andere langere cursus zijn we te laat mee... Nu bedacht ik me, zijn er geen online sites die jullie kunnen aanraden of site met nuttige info vor partner? Heeeel veel dank!
Zelf geen ervaring mee, maar heb even voor je gegoogled op 'man voorbereiden op bevalling', kwam o.a. deze site tegen: Bevallingstips voor de aanstaande papa
bij onze zwangerfit-cursus werd er veel gebruik gemaakt van het boek "duik in je weeën". Ook voor mannen goed te lezen.
Ik zou een boek bij de bieb halen, of op internet zoeken naar omschrijving wat er pressies gebeurt tijdens de bevalling. De ontsluitingsfase, de soorten weeën, de pers fase, de inwendige en uitwendige spildraai, ontwikkeling van de bloedsomloop na de bevalling ( ductus botalli die sluit door ademhaling etc) om zo het wonder van geboorte te begrijpen.
Ik heb kluun voor hem gekocht! Maar hij wil het niet lezen ahahahhahaha. Ik heb t zelf maar gelezen en me kostelijk vermaakt !! Tranen met tuiten gelachen. Ik vraag hem f hij het idee heeft voldoende info heeft en hij zegt van wel. Naja prima. Hij laat het wel over zich heen Komen Meeste mannen zijn denk ik vrij nuchter en redden zich wel. Haha ze kunnen vrij weinig doen. Uiteraard zal hij mij steunen. Maar mijn man is mijn rots in de branding in alles. Dus ik vertrouw 100% op hem. Over twee weken hebben we in het ziekenhuis een extra lange afspraak om de bevalling door te nemen en de gyn heeft beloofd terloops mijn man met de neus op de feiten te drukken. Hahaha. Maar heb er maar vertrouwen in dat je man het goed zal doen.