Online tips/filmpje voor partner bij bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bunchy, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Vorige keer bevallen via gepande ks. Nu hoogstwaarschijnlijk een natuurlijke bevalling. Destijds een zwangerfit cursus gedaan.
    Nu geen cursus. Mijn man begint beetje nerveus te worden, voelt zich nu al machteloos en heeft geen idee wat hem te wachten staat en wat hij kan doen. Ik heb zoiets van het komt zoals het kot, moet in zkh bevallen dus voldoende begeleiding.
    Een privé cursus kost al gauw 80 euro per uur en wordt niet vergoed door de verzek. Een andere langere cursus zijn we te laat mee...

Nu bedacht ik me, zijn er geen online sites die jullie kunnen aanraden of site met nuttige info vor partner?
    Heeeel veel dank!

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
  3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

bij onze zwangerfit-cursus werd er veel gebruik gemaakt van het boek "duik in je weeën". Ook voor mannen goed te lezen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou een boek bij de bieb halen, of op internet zoeken naar omschrijving wat er pressies gebeurt tijdens de bevalling. De ontsluitingsfase, de soorten weeën, de pers fase, de inwendige en uitwendige spildraai, ontwikkeling van de bloedsomloop na de bevalling ( ductus botalli die sluit door ademhaling etc) om zo het wonder van geboorte te begrijpen.

5. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik heb kluun voor hem gekocht! Maar hij wil het niet lezen ahahahhahaha. Ik heb t zelf maar gelezen en me kostelijk vermaakt !! Tranen met tuiten gelachen.

Ik vraag hem f hij het idee heeft voldoende info heeft en hij zegt van wel. Naja prima. Hij laat het wel over zich heen Komen

Meeste mannen zijn denk ik vrij nuchter en redden zich wel. Haha ze kunnen vrij weinig doen. Uiteraard zal hij mij steunen. Maar mijn man is mijn rots in de branding in alles. Dus ik vertrouw 100% op hem.

Over twee weken hebben we in het ziekenhuis een extra lange afspraak om de bevalling door te nemen en de gyn heeft beloofd terloops mijn man met de neus op de feiten te drukken. Hahaha.

Maar heb er maar vertrouwen in dat je man het goed zal doen.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    thanks voor de tips meiden!
    ik ga iig aan de slag met duik in je weeen!

Deel Deze Pagina