hoe wat huh?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoihoi

ik ga binnekort clomid krijgen.
    ik mocht van november al beginnen maar ik wou nog effe proberen zo.zoals je ziet is er nog steeds niets van gekomen dus wil ik dan toc maar clomid proberen.

maar

als ik bv clomid 50 krijg (die zullen ze wrss eerst geven)
    hoe moet ik drmee beginnen
    hoeveel dagen ,wat,oe de echo's wanneer ... je weet wel wat ik bedoel
    hoe ziet een maand clomid nemen eruit
    ik heb verstaan dat als je bv duphaston neemt dit helpt voor je baarmoederslijm te verbeteren,zijn hier meiden dei iets in die aard ook erbij nemen?hoe doe je dit dan weer?

en wat is een samenlevingstest??:D zie het overal staan maar weet nog niet wat het is.
    groetjes!

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

Jammer dat het bij jouw ook niet zo mag vlotten...

Wij (lees ik) hebben in september een lekker portie clomid gehad (100mg). Nou, ik heb het geweten... Stuiter stuiter stuiter stuiter, erg emo, maar vooral de slappe lach. Een echt kort lontje heb ik niet gehad, maar toen ik al nachten niet geslapen had, ik mijn dingen s'morgens niet kon vinden, mijn kat voor mijn neus over zijn nek ging en mijn baas (die van niets wist) aan mij vroeg of het allemaal wel goed ging... nou... toen kwamen de tranen. Dus tip: zorg dat iedereen in je omgeving het weet, als je durft natuurlijk...

Vanaf dag 3 dag 7 heb ik moeten slikken en tot ongeveer dag 11 heb ik bovenstaande symptomen gehad. OP dag 10 of 11 krijg je je eerste geweldige super fijne vaginale!!! echo. Fijn, nou na een tijdje raak je er aan gewend, hoor ;). Trek vooral iets langers aan, dan voel je niet zo bekeken.

Dan krijg je te horen hoe verder, of je IUI doorgaat en/of pregnyl moet spuiten. Of dat je moet klussen, natuurlijk!

Met dat andere middel heb ik geen ervaring, misschien zijn er andere dames.

En een samenlevingstest is ook al zoiets fijns. Lekker sexen op een dag rond/net voor je ovulatie en dan de dag erna hop hop in de stoel van de gyn die even gaat koekeloeren of de zaadjes wel blijven leven in je baarmoederslijmvlies. Je kunt er maar het beste de humor van zulke dingen inzien.... al ontbreekt de humor waarschijnlijk op dat moment wel...

Maar echt helpen kan ik je niet, ik heb namelijk het totaal tegenovergestelde van PCO, ik heb namelijk geen/weinig eitjes over. Ik ben 32 en in de overgang.

Liefs, Marjah

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Anais,

Je begint idd met 50mg Clomid. Ik slikte het (ook) van dag 3 t/m 7. Ik had tussendoor geen echo's, maar moest op dag 21 bloedprikken op Progesteron. Daaraan kun je zien of je een eisprong hebt gehad of niet. Mocht dit negatief zijn, dan kun je de Clomid ophogen naar 100mg, en gaat het eigenlijk weer hetzelfde. Je kunt ophogen tot max.150 mg. Ik heb zelf ook dagelijks ovulatietesten gedaan, om te checken of ik een eisprong had. Dus misschien een tip?;)
    Ik was wat gespannen, en ietsie depressief tijdens het gebruik van Clomid. Maar dit kan misschien ook komen door het idee dat er iets in je lichaam zit,..

Een samenlevingstest doen ze vaak later volgens mij. Net wat Marjah zei,.. ze gaan dan kijken of de zaadcellen wel goed bij het eitje kunnen komen.
    Ik heb zelf PCOS, dus heb geen eisprong van mezelf. Dat was in eerste instantie het belangrijkste, dus bij mij was een samenlevingstest niet nodig. Eerst maar eens zorgen dat er een eisprong kwam. (of nog steeds komt eingelijk.)
    Mocht de oorzaak dat je niet zwanger raakt, onbekend zijn, dan willen ze nog wel eens zo'n test doen.

Je vroeg ook nog iets over duphaston. Met een inwendige echo kun je precies de dikte van je baarmoederwand zien. Bij mij was deze goed, maar in sommige gevallen is deze bijv. te dun en dan wordt duphaston o.i.d. voorgeschreven. Ik heb dus geen ervaring met het gebruik van duphaston. Weet je van jezelf al of de baarmoederwand wel, of niet goed is dan?

Groetjes,
    Vlinderr

4. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi,

Ik lees net dit topic, erg duidelijk. Sterkte allemaal!

groetjes Marlayne

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    cysten in je baarmoeder(wand)? Zijn het geen cysten in je eierstokken? Dat komt heeeeel vaak voor hoor. En die verdwijnen af en toe en met een beetje geluk :) zitten ze er gelijk weer.... Zoals bij mij. Wat zegt de arts daarover i.c.m. clomid?

Marjah

6. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    heyhey

jah ik heb ook de cystenkrans in men eierstokken
    maar dus ook kleine cysten in de baarmoeder of de wand wete het niet meer precies.maar die waren niet erg.alleen die in de eierstokken natuurlijk...zijn de eiblaasjes die niet verder ontwikkelen.

xxxxx

Deel Deze Pagina