Oke laat ik eerst 1 ding duidelijk maken: ik heb absoluut niks tegen deze mensen, het zijn ook gewoon mensen die hun geloof aan willen brengen bij anderen, ik heb alleen weinig met hun geloof.... Het probleem is alleen: Deze mensen komen regelmatig bij mij aan de deur, ik vertel ze ook iedere keer weer vriendelijk dat ik geen interesse heb in hun geloof en ik wens ze een fijne dag, toch proberen ze dan steeds verder te praten en je toch over te halen, als ik dan nogmaals zeg dat ik absoluut geen interesse heb dan gaan ze weg.... Maar vervolgens staan ze een paar weken later weer aan de deur! En dit is al een paar maanden achter elkaar.... Ik blijf iedere keer vriendelijk maar hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik absoluut geen interesse heb? Waarom respecteren ze dat dan niet gewoon? Niet open doen heeft ook weinig zin want dan komen ze een week erna ofzo gewoon weer terug.... Heeft iemand enig idee hoe ik ze op een vriendelijke manier nu echt duidelijk kan maken dat ik er geen interesse in heb? (aangezien toch steeds blijven komen ondanks dat ik vraag of ze dat niet meer willen doen) Overigens wil ik er nog wel even bij zeggen dat ik dit topic niet heb geopend om deze mensen zwart te maken of slechte dingen over hun geloof te zeggen, dus ik hoop dat anderen dat ook niet zullen doen! Ben alleen opzoek naar tips om ze vriendelijk duidelijk te maken dat ik geen interesse heb...
tja, om heel eerlijk te zijn ben ik ondertussen niet meer vriendelijk hoor, ik blijf niet aan de gang. in mijn kraamweek zijn ze 2x geweest, alsof ik er dan wel behoefte aan heb?????
Ik zou toch eens een keer boos worden, want vriendelijk zeggen dat je geen interesse hebt werkt kennelijk niet. Ik heb trouwens echt nog nooit jehova's aan de deur gehad.
Duidelijk op een vriendelijke manier erbij vragen of ze niet weer willen komen dat je toch niet van gedachten veranderd?? Of heb je dat ook al gezegt... stond niet in je beschrijving vandaar deze tip... Hoop dat je er iets aan hebt... Blijft vervelend als ze maar bijven komen terwijl jij dat niet wilt... Hier notabene op zondag aan de duer gehad,toen ik vertelde dat ik op het punt stond om naar de kerk te gaan ( ) gingen ze nóg door met vragen (oh dan hebt u vast wel belangstelling....????). Blijft lastig maar vind het knap dat jij zo vriendelijk blijft hoor!! Zijn er niet veel die dat volhouden volgens mij...
Ik vind het ook knap dat je nog vriendelijk kan blijven. Na 2x aan de deur is bij mij de maat vol, dan ben ik niet vriendelijk meer. Eén keer nee, dank je wel lijkt me voldoende. Dan moeten ze niet blijven aandringen.
Ik heb ook in 1 maand 2x dezelfde meneer aan de deur gehad. De eerste keer ben ik vriendelijk geweest en heb ik gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben, Nee!! ook niet in een boekje . 2 weken later ofzo stond ie dus weer aan de deur. Toen heb ik ook tegen hem gezegd dat ie hier pas ook al was en dat ik toen al heel duidelijk had gemaakt dat ik geen interesse had, dus dat ik me eigenlijk afvroeg wat ie nu dan weer kwam doen. Ik kreeg uiteraard niet echt antwoord, maar hij is iig niet meer geweest. Het heeft dus wel het gewenste effect gehad .
Ik heb gezegd dat ik een heiden ben en in de oude goden geloof. (Thor,Freija etc) Wat ook zo is. Heb ze niet meer teruggezien
Volgens mij kun je ook gewoon vragen of ze je adres willen opschrijven zodat ze niet meer komen hoor.
hier werkt het om het foldertje aan te pakken en dan zijn ze weg ik heb er ook helemaal niks mee, omdat ze heel lang geleden bij mijn moeder aan de deur kwamen toen mijn broertje net was geboren en ze tegen mij moeder gingen zeggen dat het haar schuld was dat mijn broertje met een hazenlipje en open gehemelte werd geboren dus ik zeg telkens door de intercom gooi maar in de brievenbus en als ik ze beneden zie dan zeg ik jaa geef maar en klaar!
ik krijg ze ook om de paar weken aan de deur, word er onderhand een beetje gek van!!! Ik ben altijd vriendelijk tegen mensen aan de deur, ook al komen ze dus vaker, maar inderdaad is nu ook zo'n beetje de maat vol. Ik zie er niets in om een sticker zoals ik er pas een zag op de deur te plakken : 'geen gezeur van Jehova's aan mijn deur'. maar wil er toch graag vanaf, dat ze maar door blijven vragen. Heb ze ook al verteld dat we niet voor de kerk zijn getrouwd, dat ons kind niet is gedoopt etc. maar het dringt niet door, ze willen ons blijven 'redden'. Volgende keer ga ik denk ik ook maar eens vragen wat ze nou weer komen doen, het is mooi geweest.
Whaha. Hier nog een voorbeeld ik woon in een appartementencomplex dus ze bellen bij mij beneden aan. Word er gezegd mevrouw we komen u het geluk brengen. Ik zeg fijn gooi maar in de brievenbus Maar me ouder hebben zo bordje aan de deur geen jahova's moet zeggen dat het werkt Gewoon zeggen dat je je eigen geloof heb en dat je niet van plan bent over te stappen....(net of we over engergie praten...)
Ik ben de laatste keer ook heel duidelijk geweest. (netjes maar duidelijk). Mijn mening is in twee weken nog steeds niet veranderd. Heb nog steeds geen interesse. En over 2 weken ook niet. Don't call us, we call you!!! (not!)
Hier komen ze ook 2-3 keer per jaar, dan zeg ik dat God en ik elkaar niet zo mogen, geven ze een foldertje af en weg zijn ze, helemaal niet vervelend ofzo.. ik vind ze eigenlijk maar zielig, die arme kids moeten ook mee (door weer en wind) en staan en er maar sneu bij.. maarja daar kiezen ze zelf voor (ja die kids niet natuurlijk, die hebben geen keuze) je kan evt een duidelijk sticker op deur plakken, die hebben de buren en daar komen ze nooit..
goh nou ik zou ook niet meer vriendelijk doen hoor, mijn moeder heeft hier ook last van en die gooit nu gewoon de deur meteen dicht zonder wat te zeggen. als ze niet willen luisteren, jammer dan. en je probeert niemand zwart te maken hoor... ik vind juist dat zij dat doen!!! door JOU mening niet te respecteren. wij moeten het geloof maar altijd respecteren, en aardig doen als ze aan de deur komen en niet vloeken op straat (ik vloek sowiezo nooit maar het gaat mij om het principe) en alle kerkklokken elke zondag MORGEN aanhoren. maar andersom? waarom laten ze de mensen die NIET geloven dan niet lekker in hun waarde? daar kan ik pissig om worden. We proberen hen toch ook niet van hun geloof af te praten? probeer ons het dan niet aan te praten..... zo dat wou ik er even over zeggen hiihihi
Die vind ik heel leuk. Ik heb ze hier weleens aan de deur gehad, toen gaven ze een foldertje en we hebben ze niet meer gezien. Aan de ene kant vind ik het ook wel interessant om erachter te komen wat mensen beweegt om telkens weer langs de deuren te gaan. Dus ik heb het eens even doorgelezen en daarna bij het oud papier gegooid.
Oh ik heb ze regelmatig aan de deur, ik heb mijn eigen Jehova Getuigen zeg maar , die komen al járen. Heb ik tijd, luister ik het verhaal uit, heb ik geen tijd zeg ik dat ook en dan krijg ik mijn portie leesvoer en dan gaan ze weer voor een poos weg. Ik zou ze missen als ze plots helemaal niet meer komen, dan zou ik denken dat ze overleden zijn . Ze zijn al heel oud namelijk, 150 ofzo, dus uiteindelijk komen ze vanzelf niet meer haha.
ik heb respect voor hun geloof maar als ze me proberen om te praten en hun hele verhaal gaan doen vraag ik ze altijd: wat zou je doen als je kinderen op sterven liggen en de enigste manier voor hen het leven terug te geven is bloed toe te dienen wat zou je dan doen? Dan zeggen ze meestal geen bloed geven en dan zeg ik : juist daarom word ik geen jehova...en meestal zijn ze meteen weg. Ik heb vaak jehova's met kinderen aan de deur gehad.Ik laat ze wel vaak hun verhaal doen omdat het me wel intreseert hoe de mensen hun geloof hebben...wij hebben ook vrienden die jehova's getuigen zijn en deze respecteren ook ons geloof en wij dat van hun
Ik gooi altijd de deur dicht zonder wat te zeggen.. Na 10 keer vriendelijk zeggen.. Geen interesse.. toch een berg oudpapier door de brievenbus gooien ben ik er klaar mee hoor!
Bij ons in Emmen zit zo'n gemeenschap voor Jehova's , en heb ze dus ook bijna 3 keer per week voor de deur. Heb ook regelmatig aangegeven dat ik geen interesse heb, maar nu doe ik de deur niet eens meer open. Wij wonen in een flat, dus kan zo via de camera zien wie het is
ik heb ze hier nog nooit aan de deur gehad haha ik hoop ook dat het zo blijft ik geloof ook niet in hun geloof vind het bv al erg gek dat je geen bloed mag geven als iemand op sterven ligt en echt bloed nodig heb.. daar pas ik toch echt voor hoor... redden wat er te redden valt zo denk ik er over hi hi