Werk.. Hoe doen jullie dat?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marleen1, Dec 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Na een paar dagen ziek gemeld te hebben ivm flink overgeven en misselijk zijn, zou ik morgen of overmorgen toch weer aan het werk moeten.. Mijn collega's weten de echte oorzaak van mijn ziekmelding nog niet;) ik zie er nu al zo tegen op! Mijn vraag was: hoe hebben jullie dit gedaan?? Ik heb pas 8 jan. De echo...

2. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Er heerst ontzettende buikgriep, tenminste hier. Dus dat zou je makkelijk als smoes kunnen gebruiken als je het voorlopig nog niet wilt vertellen.

3. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Die smoes heb ik nu zeker gebruikt! Komt mij inderdaad dan goed uit;) ik werk met de feestdagen ook en moet het nu dus nog 3 weken voor me houden.. Tenminste als dat lukt!

4. pattyxx

pattyxx Actief lid

Dec 12, 2014
    130
    0
    0
    Hier hetzelfde vreselijke rugpijn benauwd en mijselijk kan me niet ziekmelden omdat er al teveel ziek zijn dus wordt volhouden vooral met de feestdagen

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry ziek is ziek hoor... als het echt niet gaat, dan moet je je toch echt ziekmelden hoor.

6. vally

vally Niet meer actief

Ik voelde de misselijkheid al langzaam erger worden bij 5 weken. Ik heb toen mijn baas en HR wel verteld van mijn zwangerschap.

Bij 5.5 week ziekgemeld ivm vreselijke misselijkheid. Uiteindelijk aan de medicijnen gegaan en 1 week later het werk weer opgepakt.

Als ik me een dag echt niet goed voel, meld ik me een paar uur ziek die dag.

Enige nadeel vind ik is dat je dan in die molen bij het UWV terecht komt. Maar goed, de werkgever krijgt in ieder geval al je ziekteuren gewoon vergoedt.

Luister vooral naar de lichaam! Ziek is ziek, en nu draag je ook zorg voor je kind bij je! Dus hoe beter je voor jezelf zorgt, hoe beter het is voor het kind!

7. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Ziek is inderdaad ziek! Het probleem in mijn werk is dat we niet echt een baas hebben dus als ik het moet/ wil vertellen is dat aan al mijn collega's.. Ik hoop dus zo dat ik het kan rekken tot in ieder geval na de eerste echo..

8. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Of je vraagt aan de ha of hij wat heeft voor de misselijkheid? Misschien dat het dan beter gaat en je het kunt rekken de eerste periode.

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Tja, als het niet beter wordt dan zou ik niet gaan werken. Werken en druk maakt de misselijkheid alleen maar erger en ik denk dat niemand er op zit te wachten dat jij kotsend op je werk zit.
    Verder goed in de gaten houden dat je niet te weinig vocht binnen krijgt en evt bij de huisarts iets halen. Dat wil het wel eens makkelijker maken met werken.

10. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Ik heb net toch maar de huisarts gebeld. Heb gevraagd om een medicijn waar ik wel mee kan rijden, anders kan ik ook niet werken. Ze zou het voor me navragen en kan morgen terug bellen.. Ik heb alvast wat geregeld voor als het morgen echt niet gaat maar wil zelf eerst proberen. Het wordt anders nog heel lastig om tm 8-1 de schijn op te houden...

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik kon nog wel zo'n beetje functioneren omdat ik alleen misselijk was en niet hoefde te spugen (evengoed is 24/7 misselijk zijn gewoon bagger). Ik heb het mijn direct leidinggevende al vrij vroeg verteld, maar had geluk dat ik in week 6 op vakantie was, ik ben na die week een dagje ziekgemeld geweest met 'buikgriep', toen met week 8 had ik al een echo en zag het er goed uit en kon ik hem iig al inlichten, de rest van de collega's pas na de echo met 10,5 wk. Niemand hangt echt af van mijn aanwezigheid (niet in die periode iig), dus dat was vrij makkelijk.

12. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Ik heb tabletjes gegeten die volgens de omschrijving invloed konden hebben op rijvaardigheid. Uit voorzorg ben ik dus in het weekend ermee gestart, maar ik merkte totaal geen bij effecten en was dolblij met het verminderen van mijn misselijkheid.

Ik ben vanaf week 6 tot week 15 misselijk geweest, daarna was het binnen een paar dagen volledig over :)

En wat heel goed werkte voor mij: De ochtend beginnen met magere yoghurt, een paar happen. Dan even half uurtje wachten en de rest van het kommetje opeten.
    Dan een kaal plak brood mee naar mijn werk, om tijdens de ochtend van te plukken en steeds mini hapjes te eten.
    Werd ik weer misselijk dan kon ik het remmen door (goede) jus d'orange te drinken.
    Lunch licht houden, plakje brood met bijvoorbeeld tomaat+komkommer als beleg.
    Tussendoortje smiddags weer plukken aan een broodje of een stukje fruit in delen verdeeld over de middag opeten.
    Avondeten --> eerst weer een paar hapjes yoghurt en half uur later een kleine portie avondeten.
    Voor het slapen wéér beetje yoghurt.

Het is in ieder geval héél belangrijk om steeds verdeeld over de dag kleine maaltijden te eten. Laat je maag niet leeg worden, dan wordt de misselijkheid erger. Maar laat je maag ook niet vol worden, dan gaat alles er weer uit..

Succes! ;)

13. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

Sep 23, 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor de tips! Heb net boodschappen gedaan (liep als zombie door de winkel) en van alles ingeslagen waaronder yoghurt. Hopen dat het helpt morgenochtend! Kan ik de wekker om 5.40u zetten haha..

Share This Page