onderburen hebben `last`van mijn kind.

Discussion in 'De lounge' started by shenoby, Mar 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

vandaag kwam de onderbuurman aan de deur.
    het probleem zijn vrouw werd gek van het lawaai van onze dochter.
    ok. vervelend begrijp ik.
    de huizen zijn nu eenmaal gehorig.
    en tja een kind van net een jaar oud kun je nog niet zeggen dat ze zachtjes moet doen.
    dus met blokjes op de grond tikken of dingen laten vallen dat gebeurd nou eenmaal.
    Nu heb ik gezegt dat ik wel een vloerkleed zou neerlegen op de plek waar ze het meeste speelt.
    maar dat zijn eingelijk 2 plekken.
    Nu hadden we het er samen al over dat er anders maar vloerbedekking in moest.
    maar... daar is geen geld voor. (dan moeten we oud vloerbedekking wat op de zolder ligt erin leggen)
    en eingelijk willen we het ook niet.
    want laminaat is zo veel makkelijk schoon te houden.
    Nu hebben we er al platen onder wat speciaal voor bovenwonings en apartementen is.
    dus daar kan ik niets anders aan doen.
    verder voor de rest is er niks mis.
    ze horen haar niet huilen horen onze tv niet e.d
    en zijn het ook hele vriendelijke mensen,heb ook altijd gezegt dat als er wat is dat ze gewoon langs moeten komen.
    maar ja, vind dit best een moeilijke kwestie.
    wil best een vloerkleed neerleggen maar daar zal ook wel iets naast gaan.en een kind moet kunnen spelen
    ik heb al besloten dat ik even langs ga om te vragen waar volgens hun de meeste lawaai vandaan komt zodat ik weet waar ik het kleed neer moet leggen.
    wat zouden jullie doen?
    we willen wel graag verhuizen maar dat zit er op korte termijn nog niet in.
    dus we zullen dus samen tot een oplossing moeten komen.
    Pff vind het erg vervelend en voel me ook lullig.
    aangezien het gewoon fijne buren zijn,en de buurvrouw zelfs al wou verhuizen omdat ze niet langs wou komen omdat ze geen zeurderd wou zijn.
    maar tegelijkertijd heb ik ook zoiets van,het zijn nu eenmaal horige huizen en een kinderen spelen nu eenmaal.

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Tja, het is tegenwoordig verplicht om wanneer je in een flat/appartement woont een speciale ondervloer te gebruiken zodat het minder gehorig is. Ik kan me voorstellen dat als het inderdaad erg gehorig is dit niet prettig is voor je buren. Maar.... jij kunt daar ook weinig aan doen. Een kindje hoort inderdaad lekker te kunnen spelen.

Goed idee om even langs te gaan. Zo laat je zien dat je wel bereid bent mee te denken, dat voorkomt scheve gezichten! Misschien een leuk idee om een bloemetje mee te nemen ofzo... :) succes!

3. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ja een kindje moet kunnen spelen, maar ik snap je buurvrouw wel. Ik heb tot 2 jaar terug m'n hele leven in een flat gewoond. en natuurlijk hoor je nou eenmaal dingen van mekaar, maar de hele tijd getik enz op een harde vloer is gewoon echt heel ververlend.
    Ik zou dat met een groot kleed is proberen, ik denk niet dat je buurvrouw meteen komt klagen als er iets naast het kleed valt. Want dat is al heel anders dan dat je het de hele tijd hoort.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik heb ook zo'n fijne onderbuurman,die kwam voor elk geluidje aan de deur!
    ik was het zat dus heb me man en broer erheen gestuurd..
    die hebben gezegd dat hij niet meer zo moest zeiken en nu zeurt hij nooit meer..
    wij hebben dan wel vloerbedekking,maar in de keuken hebben wij plavuizen,daar laat me dochter ook regelmatig blokjes enz opvallen, dochter is 1.5 en zoon 6 maanden
    ik kan me er echt niet druk om maken hoor! het is een kind en die speelt nou emaal,,het is ook MIJN HUIS dus daar moeten wij gewoon kunnen leven en niet bang zijn omdat anders de onderbuurman ons hoord...

tuurlijk als je dag en dag uit huilende-krijsende kinderen en de hele dag herrie om je heen hoord is het wat anders..maar dit zal toch niet zo zijn...

onze onderbuurman die leeft ook snachts! overdag wil hij dus denk ik slapen..tja dan hoor je wel eens wat PECH

idd misschien kijken waar ze het meest last van hebben en dan misschien een kleed neerkeggen..maar ik zou zeker zeggen dat het wel een kind is en dat je daar niet van kan verwachten dat het geen geluid maakt!!

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    wij hebben een grote reep over van de vloerbedekking van de slaapkamer van N. Die rollen we vaak uit in de huiskamer, is ook heel wat minder koud om op te spelen dan de vloer. Hij speelt er nog wel eens naast, maar toch ook wel vaak op het kleed. Is dat geen optie?

En inderdaad, ga even langs, en bespreek het met ze.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zou het ook proberen met een kleed. Je pakt het goed aan!
    Daar kunnen mijn bovenburen wat van leren!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kijk en zo kunnen sommige buren een voorbeeld aan jullie nemen, jullie praten er netjes met elkaar over en geven het netjes aan elkaar aan wat het probleem is en bekijken samen naar een oplossing ...

Vind dat kleed een goed idee, om nu in je huis ineens weer vloerbedekking te gaan leggen is ook weer zo veel, en het is wat je zegt met een kind is vloerbedekking niet echt ideaal.

Ik zou idd met de buuf overleggen hoe en wat en gewoon een kleedje leggen...

Succes

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon inderdaad even kijken voor een kleed maar je kindje zal straks als ze wat ouder is nog meer ''lawaai'' maken en niet meer stilletjes op zo'n kleed blijven.
    Daarbij zijn dit de normale leefgeluiden die mogen en het is overdag dat je dochtertje speelt en laminaat mag als je er een bepaalde ondervloer onder hebt liggen. (dit is volgens mij niet zo bij iedere woningbouw toch?)
    Ook vind ik dat van het verhuizen wel erg drastisch hoor, wat doet je onderbuuf dan de hele dag? Werkt ze niet en is ze hele dagen thuis?
    Nou ja, iig gewoon een kleed neerleggen voorlopig maar tegenhouden doe je dit soort leefgeluiden niet en ga ook niet op je tenen lopen hoor, leef en laat leven!

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    zo'n ondervloer bij laminaat maakt niet zo gek veel verschil in mijn ogen ik heb een van de duurste en beste en nog hoort me onderbuurman jayla over de grond crossen :D tja en mijn mening? als je een compleet stil huis wilt moet je niet in een flatgebouw gaan wonen want daar weet je van dat het nooit geluidvrij is en dat is iets waar ik mezelf vaak op heb zitten ergeren omdat mijn buren ook ontzettend gehorig zijn maar ja je kan er niets aan doen.. kan slecht me buren verplichten geluid buiten de deur te maken en binnen stil te zijn :D:D

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Het is iig netjes dat ze langs komen en er rustig over praten. Dat is tegenwoordig ook nog een hele opgave voor veel mensen.
    Zelf zou ik voor een ander nooit mn vloer veranderen!
    Wij hebben voor onze zoon ook een mooi kleed gekocht bij de Action, is lekker dik en daar kan hij dan lekker op spelen als hij niet in de box speelt.
    Dat het gehorig is, is vervelend, maar ben het met de andere eens, een kindje moet kunnen spelen en kids maken nou eenmaal soms herrie en geluid. Ze hoeven heus niet dag en nacht te gillen of te gooien/tikken met blokjes of anders speelgoed, maar geluid maken doen ze nu eenmaal.
    Ik zou ook iig er heen gaan en vertellen dat jullie een kleed neer willen leggen en kijken wat zij er van vinden.

Wist trouwens helemaal niet dat in sommige flats je geen laminaat mag of dat je speciale ondergrond moet hebben. Daar hebben wij niks van gehoord toen we hier gingen wonen...

11. ProudMum

Wat je zegt is ook wel zo Female24, maar mijn bovenburen hebben een meisje van 7 en een jongen van 12 en die weigeren gewoon te zeggen dat hun kinderen zachtjes moeten doen.
    De stampen hier zo erg dat mijn lampen aan het plafond zwaaien....

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    absoluut heb je helemaal gelijk in! voorbeeld hahaha ja moest wel lachen hoor :D:D:D
    gisteren om half 11 ging me bovenbuurman douche prima geen probleem maar toen begon die echt loeihard te zingen en vals dat wil je gewoon niet weten! ik zat mezelf al weer te ergeren dus en na n kwartier zat ie nog zo te zingen en nog nooit zoiets vals gehoord ging me door merg en been die stem! dus ik naar de badkamer en keihard op die verwarmingsbuis geslagen :D nou die kerel schrok zich hahaha ik hoorde echt n kreetje van schrik :D en na n paar seconden riep die wie is daar? :p volgens mij dacht ie dat ie geesten in huis had hahahaha nou heb me toch de slappe lach gehad in me eentje :p maar hij heeft daarna niet meer gezongen! :D

13. ProudMum

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @truusdemier, zo erg was het in het oude huis van mijn zus ook en die bovenbuuf van haar was nog wel bejaard...als de lamp weer eens bewoog dan pakte mijn zus haar bezem en knalde die tegen het plafond:D

@female24 hahaha geweldig, mooi dat ie nu niet meer vals zingt...:D

15. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vind het goed dat je het probleem wilt aanpakken. Voor jou is het niet leuk maar voor je buren ook niet. Ik vind het daarom ook goed van je buren dat ze bij je langs zijn geweest. Vaak doen mensen dit niet en lopen de irritaties alleen maar hoger op.

Denk dat een speelkleed of stuk vloerbedekking al heel veel helpt. Wij hebben ook altijd een kleed liggen, en daar ligt het meeste speelgoed op.

Ik ben van mening dat je hier in je buren ook tegemoet moet komen. Zij hebben last van het lawaai. Maar denk dat jullie er wel uit gaan komen.

Bedenk me nu ook dat ik maar even naar onze buurman moet, ons zoontje was afgelopen week ziek en kreeg nog eens 3 tanden. Dus hij heeft heel veel gehuild afgelopen week in de nachten. Zal mijn excuses maar eens even aanbieden...

16. ProudMum

aaliyah, dat doen wij nu dus ook. Erg aso van ons maarja, we moeten wat....

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hier hetzelfde probleem met onze bovenburen. Veel kinderen en veel lawaai. Ze lopen op blote voeten, maar dan stampend. Bijna iedere week feestjes waar heeeeel veeeel gillende kinderen bij zijn. Ik mag niet klagen, want mijn onderburen zijn bejaard en wij zijn nou ook niet bepaald stil overdag. 2 honden die de boel wel eens op stelten zetten en de kinderen kan ik ook niet de hele dag stil houden.

1 stel heeft wel een keer geklaagd bij ons, maar dat was omdat ik heel druk was met een kast in elkaar te zetten... om half 2 's nachts hihi Heb ik ook nooit meer gedaan hoor...

ontopic: een kleedje kan een oplossing bieden, maar dat is inderdaad voor korte termijn. Wel fijn dat jullie erover kunnen praten!

Liefs,

Sam

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ow hier is ook weleens geklaagd hoor :D ik had voordat ik jayla kreeg n hondje maar dat beest was aandachtgeil en ik werkte veel dus hij zat ook veel alleen thuis kreeg ik eens n brief dat ik aan dierenmishandeling deed dat ik het bees alleen thuis liet zitten en dus niet de hele dag met me krent bij die hond was ehehehe naja ze durfde er niet eens bij te zetten op welk nr ze woonde of haar naam dus zulke schijtlui kan ik echt niet serieus nemen als je dan n brief schrijft ben dan zo groot ook je naam erbij te zetten :D

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,016
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een kleed een hele goede oplossing hoor. Het neemt natuurlijk niet al het geluid weg, maar het scheelt vast. Ik zou het ook even aan de buren laten weten wanneer je het kleed gaat gebruiken èn na een tijdje nog eens vragen of ze er nu minder last van hebben. Dan laat jij in ieder geval merken dat je meedenkt en probeert ervoor te zorgen dat ze zo min mogelijk last hebben. Dat alleen, kan al een hoop irritatie wegnemen.

Ik denk dat jouw onderburen zelf ook wel snappen dat helemaal stil niet zal lukken. Ze komen het op een nette manier zeggen.

20. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik vind je een goede buur iedergeval. Je doet echt moeite het probleem op te lossen.

Wij wonen in een rijtjeswoning en de buren hebben 2 kinderen. Zij hebben laminaat. We worden knetter-knetter gek van ze. De kinderen maken er werkelijk een apenkooi van. Ze zeiden ook altijd dat als er wat is we langs konden komen. Toen het moment daar was en aanbelde was er totaal geen begrip. Ik heb voorgesteld dat ze eens langskomt om te luisteren naar hun geluid. Via de buurman heb ik later begrepen dat ze zwaar beledigd is. Ik heb haar sindsdien niet meer gezien of gesproken. Terwijl we het eerst zo goed konden vinden. Kinderen zijn nog steeds de tent aan het afbreken.
    Binnenkort gaat de achterdeur weer open en kunnen we elkaar niet meer verstaan in de tuin.

ondanks dat het gehorige huizen zijn, kinderen nou eenmaal spelen etc heb je ook er voor te zorgen dat je geen overlast veroorzaakt.

Aan het gillen en huilen kan je weinig doen, maar aan het contactgeluid kan je wel wat doen.
    laat de kleine op blote voetjes door het huis rennen (zodra ze rent) ipv harde schoentjes. En dat kleed is al een goede oplossing. En ik zou ze er zeker bij betrekken. Je laat dan ook zien dat je het vervelend vind en een oplossing zoekt.
    Beter een goede buur dan een verre vriend.

@Aal: Over het algemeen staan die "regels" in de algemene huurvoorwaarden.

Share This Page