Hoi, 16 dagen geleden ben ik bevallen van een prachtzoon, Daan. Vanaf week 33 in mijn zwangerschap heb ik een te hoge bloeddruk gehad.Met rust (2 x ziekenhuisopname van 5 dagen) zakte de bloeddruk wel. Laatste weken thuis geweest, wel wekelijks op controle bij de gyn. De onderdruk was bij binnenkomst in het ZH steeds ongeveer 100, als ik dan een half uurtje aan het ctg lag (kindje), kwamen ze weer meten, dan was de onderdruk gezakt naar 80/85. Nu ben ik bevallen en blijft de bloeddruk hoog (verdenk mezelf ook van witte jassen bloeddruk). Sinds vorige week donderdag slik ik Labetalol (2 x daags 200mg). Vanochtend was de huisarts er weer: rechterarm 170/110 en mijn linkerarm 155/100. Nu gaat hij weer overleggen met de gyn om evt medicatie aan te passen. Wie heeft er ervaring met hoge bloeddruk die niet snel zakt na de geboorte?En hoe lang kan het duren voor de medicatie goed aanslaat?Ik wordt nu wel een beetje wanhopig hoor. Wil graag weer mijn gewone leventje oppakken en heb het idee dat dat zo niet erg gaat lukken. MOet wel zeggen dat ik , wat de bloeddruk betreft, een stresskip wordt hoor. Hij stijgt al bij de gedachte dat de arts weer langs komt..hihihi.. Ben benieuwd naar ervaringen! Liefs Emma