niet bij papa

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamzie, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Mijn kleintje is vaak heel erg druk en trappelt er vrolijk op los :D
    Als ik mijn hand op mijn buik leg dan trappelt ie daar ook vrolijk tegenaan.

Maar zodra mijn man wilt voelen is het gelijk over!
    Geen trapjes meer of gedraai.
    Hij kan dan echt een half uur met zijn hand op mijn buik zitten maar de kleine vertikt het om er tegenaan te trappelen :(

Ik vind het zo sneu voor mijn man.
    Hij heeft de kleine wel een aantal keren gevoeld hoor. Want dan was ie heel snel en kon ie nog net een schopje meemaken. Maar daarna dus niet meer...........

Mijn man denkt nu dat de kleine hem niet leuk vind.
    Dat kan toch niet?

Maar hoe komt het dan dat de kleine zo stil is als papa in de buurt is?

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Nou ik denk dat het gewoon echt toeval is als je man af en toe valt voelt en meestal is dat inderdaad een harde por.
    Mijn vriend voelt ook niet altijd alles, terwijl ik dan een hele drukke kindje in mijn buik voelt.
    Ook moet je precies weten waar je de hand neer legt en bij mij voel je het beste als je de hand midden op de buik legt net onder de navel.

Groetjes anna

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    gewoon vol blijven houden. Mss schrikt de kleine wel steeds even van die "vreemde" hand.

Wat wij doen is 's avonds op de bank gaat mijn man met zijn hoofd op mijn buik liggen en zijn hand erbij. Tot nu toe kan hij iedere keer voelen waar de kleine is en die schopt er dan ook op los.

Dus blijven proberen en hij kan er ook tegen praten zodat ie ana zijn stem went.

4. Niet meer actief

hoi meis hier precies hetzelfde hoor!

Gister nog: de kleine was zo druk, je kon mn buik zien bewegen, manlief legt zijn hand erop, stil...

Hand eraf, 2 minuten later schopt het er weer heerlijk op los...
    Ik weet niet hoe het komt, waarschijnlijk doordat het een vreemde hand is.

Die kleine van mij heeft zich ook aan niemand laten voelen hoor! Ja mn man een paar keer, maar daarbuiten echt niet!

Ik denk gewoon dat t heel erg verlegen is...

5. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hier ook zo.
    mijn vriend heeft de kleine meid nog maar een keer gevoeld,terwijl dit ook een erg drukke dame is.
    mijn zoon heeft haar al een paar keer gevoeld.
    soms heb ik het idee,dat ze echt weet dat het een andere hand is,dan die van mij.
    mijn schoonmoeder moest ook erg lang wachten tot ze een schop voelde.
    mijn vriend heeft sowieso zoiets van ik zie haar wel als ze geboren word.
    hij heeft niet zoveel met zwanger zijn, hij vind het meer een vrouweniets.
    hij zegt ook van als ze straks geboren word vind ik het wel leuk.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier nog zo een, en bij mijn zusje en haar man hetzelfde probleem.

7. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Bij ons is het net zo! Hij heeft haar gelukkig laatst wel goed kunnen voelen en horen toen hij z'n wang op m'n buik en hand legde. Maar tis maf om te merken hoe stil ze zich dan ineens houdt.

Wij maakten er een geintje van, dat hij zo'n rustgevende uitwerking op de baby schijnt te hebben. Dus dat hij straks steeds degene zal moeten zijn, als ze geboren is, die naar haar toe gaat om haar te kalmeren als ze huilt . :D

8. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Als je man elke dag zijn hand op je buik legt of zijn hoofd en praat tegen de baby dan zal hij op een gegeven moment wel reactie krijgen. Maar je moet er geduld mee hebben.
    Dus laat je man maar vaak je buik liefkozen dan komt er vanzelf een keer antwoord! ;)

9. Niet meer actief

haha.. mijn man wil niet eens zijn hand op mijn buik leggen. Ik vraag het hem ook niet te doen.,.

Overigens kroelt mijn uk met iedereen die maar aan mijn buik zit! Nu al een allemansvriendin!

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Misschien wordt het kindje juist rustig van de hand van papa..........

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Dat klopt dus inderdaad dat de baby vaak juist rustig wordt van de hand van papa en de stem van papa, het schijnt dat een mannenstem veel rustgevender klinkt daarbinnen dan een vrouwenstem. Bovendien kan de baby (zover ik altijd begrepen heb) altijd aan je bloedstroom voelen wie het is, zo reageerd een baby in je buik vaak ook heel heftig op een kindje op schoot, die heeft een andere hartslag als een volwassene..
    Wat je man kan proberen is eerst zijn hand een tijdje aan de ene kant van je buik leggen en dan langzaam verschuiven naar de andere kant, best een kans dat hij voelt dat er iemand achter hem aan"zwemt" en zich weer lekker tegen zijn hand aan nestelt.

De baby heeft in ieder geval echt geen hekel aan je man ;)

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook zo hoor. Af en toe heeft hij het kunnen voelen, maar bijna altijd stopte ons kind met schoppen. Het komt zoals je hierboven ook al aan de reacties ziet, vaak voor. Ik zou me er niet te druk om maken.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb echt precies het zelfde, aan de ene kant moet ik er zo om lachen want het lijkt net of die kleine het leuk vind om zijn ouders een beetje te pesten althans meer zijn vader :D maar aan de andere kant is het ook wel sneu ja mijn vriend wilt het zo graag voelen maar hij is telkens te laat... Maar ja nog ff en dan kan hij hem vast houden en knuffelen hoe vaak tie maar wilt... Toch ?! :D

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankjewel allemaal voor het antwoord! :D :D

Het leek me ook al wel raar dat de kleine nu al een hekel zou kunnen hebben aan iemand ;)
    Maar wilde het toch zeker weten ;)

Zijn hand op mijn buik leggen doet ie wel af en toe. Niet zo heel vaak, ik moet het echt tegen hem zeggen: maak ff contact met de kleine joh! ;)
    Hij heeft meer zoiets van: als ie er is dan kan ik er tenminste wat mee.
    Nu is het zo....... onecht ofzo. Weet niet precies.

Hij weet ook niet wat ie tegen de kleine moet zeggen. Het enige wat ie kan verzinnen is: hallo? ( je kunt merken dat hij niet echt een prater is ;) )
    En van die mondscheten geven op mijn buik ( hoe zou de kleine dat eigenlijk ervaren?) :-k

15. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Bij mij is het juist precies andersom!

Als ik m'n hand op mijn buik leg dan houdt ze zich stil maar zodra papa z'n hand op m'n buik legt dan begint ze me toch te bewegen!

Vooral als we slapen. We vallen altijd lepeltje lepeltje in slaap en tegenwoordig legt mijn vriend zijn arm maar op mijn been. Het gebeurt regelmatig dat hij mij in z'n slaap omarmt met als gevolg dat de baby meteen wakker wordt en vrolijk erop los begint te trappen.

De vk wou het eerst niet geloven (ze zei dat baby's juist meer op mama reageren) maar toen mijn vriend afgelopen Maandag (voor het eerst!) was meegeweest en zijn hand op mijn buik legde voordat ze het hartje wou beluisteren, begon ze, zoals gewoonlijk weer vrolijk te bewegen (nadat de vlos en ik mijn buik eerst volledig hadden afgetast).
    Dus de vk lachen en echo apparaat erbij gehaald en je kon toen echt goed zien dat ze echt tegen mijn vriend's hand aan ging liggen 'vleien'.

Volgens de vk is het nu al een echte papa's kindje!

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hihi heel herkenbaar, als mijn man ons ukje wil voelen houd ie zich ook net heel stilletjes... gelukkig heeft ie het wel een paar keer duidelijk gevoeld, maar bijna altijd issie te laat. heel erg jammer en ik vind het inderdaad ook wel sneu, hij vind het zo geweldig als hij het ook voelen kan.
    wij hebben meerdere katten, en bij 1 van het stel gaat ukje altijd hard schoppen en bewegen zodra de kat op schoot komt, en bij de andere katten niet... kan er geen reden voor verzinnen want de poes doet niets anders dan de andere bengels. toch enige voorkeur ofzo...

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Bij mij stopte ze eerder ook steeds met trappen als mijn vriend zijn hand op mijn buik deed. Nu is mijn vriend een volhouder want hij wou het heel graag voelen. Met geduld bleef hij dus voelen. Hij praat ook tegen mijn buik :"he wuppie lekker groeien hoor daarbinnen, kom eens naar deze kant zodat ik je kan voelen". Ik moet daar om lachen, wordt er blij van en het geeft vaak een reactie. Waardoor de reactie komt, geen idee. Wellicht door mijn goede gevoel, wellicht door papa.

Deel Deze Pagina