Tuurlijk wel, t is gewoon een wettelijk betaalmiddel. Dat ze er niet allemaal even blij van worden in deze tijd is een ander verhaal....
Nee. Ik zou niet eens weten wat het is. Voor zover ik weet hebben ze dat bij onze supermarkt helemaal niet eens..
Dat kan bij de Vomar gelukkig wel. Heb daar mn Apple Watch van betaald. Maar contant geld kan je nog gewoon uitgeven hoor.
O ik snap nu je reactie pas. Veel winkels hebben geen mogelijkheid om contant te betalen. Ze hebben zend geen geldlades. En voor online is het natuurlijk ook makkelijker als het geld gewoon op je rekening staat. Ik zou het kunnen storten, dat mag een paar keer per jaar nog gratis
Wij moeten ook altijd eerst even bellen vaak moeten we dan nog minimaal een week wachten.. Ik begrijp het wel, ze mogen natuurlijk niet teveel cash in kas hebben. Als iedereen massaal de boekjes voor de zomervakantie of kerst gaat inleveren brengt dit natuurlijk wat problemen en moet je nog langer wachten... Sinds ze de koopzegels op de app hebben ben ik aan het wachten tot je het ook op je bankrekening kunt laten storten. Kan me nog herinneren dat we bij de Gamma ooit konden kiezen voor ons geld terug via de bank, dan moest je 'omgekeerd' pinnen. Als dat mogelijk zou zijn bij uitbetaling van de koopzegels in de winkel zou het systeem nog fijner (en vooral veel veiliger) zijn!
Trouwens een tip... Gisteren kwam ik erachter dat je heel makkelijk online gratis een airmiles kaart kunt aanvragen en koppelen aan je bonuskaart via de AH app. (fysieke airmiles pas kost €2,50) Als je toch al bij de AH koopzegels en actiezegels via de app zou sparen dan kun je die airmiles ook meepikken. Ik snap dat dit voor velen oud nieuws is, maar heb er zelf nooit bij stilgestaan en ben dus nu pas begonnen met airmiles
Voorheen woonde ik dicht bij een Jumbo, en ik ben aardig wat zegeltjes kwijtgeraakt. Overigens ook van de AH hoor.... of dat ze zodanig gevouwen of nat waren geworden.. Ben echt blij dat het nu digitaal kan! Vraag me af wat de supermarkten verdienen aan 'verloren' zegeltjes.
Ik spaar ook al een paar jaar koopzegels. Zowel bij de plus, ah als jumbo. Het meeste ga ik naar de jumbo dus die gaat het snelste. Ik lever ze elk jaar allemaal in voor we op vakantie gaan en dan heb ik toch een paar 100 euro bij elkaar gespaard voor de vakantie. Ik vind het een leuk extraatje zo.
Slim! Bedankt voor de tip. Heb het altijd jammer gevonden dat ik geen airmiles spaar want ik koop luiers etc bij de etos en doe boodschappen bij ah. Maar wist niet dat dit kon!
Het is altijd nog meer dan op je spaarrekening zetten. En op de een of andere manier werkt het hier wel beter dan gewoon geld wegleggen. Ik koop dan wel mijn eigen spaargeld zo gezegd maar het gaat nog vrij snel om een extraatje te hebben aan het einde van het jaar. AH is teveel gedoe om hier te komen.
Wij sparen sinds vorig jaar bij de Jumbo en AH. Jumbo doen we onze wekelijkse boodschappen, afgelopen jaar 20 boekjes geloof ik. AH komen we minder vaak, maar sparen gaat wel lekker door zo. Wij gebruiken de boekjes voor de zomervakantie en de decembercadeau's.
Ik heb het jaren geleden wel gedaan via de AH, maar op een gegeven moment verhuisd naar een regio waar de AH niet echt in de buurt zat. Nu doen we veel boodschappen bij de Coop, heb daar ook een periode koopzegels gekocht. Er moet nog een halfvol boekje hier liggen. Moet ik toch eens even gaan volmaken en verzilveren. De zegels van de Poiesz zijn wat dat betreft leuker, omdat je ze niet hoeft te kopen. Je krijgt ze bij je boodschappen en kunt dan gaan sparen. Mijn ouders sparen dus bij de Poiesz (enige super in hun dorp ) En ze belt me meestal één a twee keer per jaar op of ik nog wat nodig heb. Meestal rond de verjaardagen en de Kerstperiode. Leuke manier om kadootjes te geven. Wanneer wij eens boodschappen halen bij een Poiesz dan nemen we de zegels mee en eens in de zoveel tijd verhuizen ze dan richting mijn ouders