Sparen jullie ook ( behalve op de spaarrekening)

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    hier in ons dorp hebben we een clever card, hier doen niet alle winkels aan mee maar wel veel, hiermee krijg je voor elke euro die je spaart 1 punt en die ene punt is 1 cent waard, niet bagger bijzonder maargoed in een jaar tijd heb ik nu 1700 punten ( en ben 6 maanden het pasje kwijt geweest dus niet gebruikt haha) en die 17 euro kan ik eigenlijk elk moment inleveren bij elke deelnemende winkel, bijv een gratis knipbeurt bij de kapper.

ook krijg je bij elke deelnemende winkel op vertoon van je id kaart op je verjaardag een cadeautje ( bij de plus bijv een zak chips ) alleen heb ik dit nog nooit gedaan, voelt raar om een winkel in te lopen waar je niets nodig hebt om maar even een gratis cadeautje op te halen haha.

verder spaar ik punten bij de da als ik er wat koop en bij de hunkemoller maar dat is niet actief sparen want ik koop er 2 keer per jaar flink in in de sale maar verder kom ik er eigenlijk nooit.

plus zegels spaar ik meestal die acties ( sparen voor panneset of messen of glazen of "gratis"boodschappen pakket) maar die spaar ik dan voor mijn vader, die vind dat helemaal geweldig en die zegels bewaar ik dan voor hem.

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik spaar in bijvoorbeeld nieuwe kleren uit de uitverkoop een stuk vooruit. Zodat ik alleen de leukste items hoef te kiezen en toch volledig in de uitverkoop haal. Maar ik hamster ook flink met spullen die wij standaard gebruiken in 1+1 gratis acties.

Als ik leuke kado's voor een prikkie kan vinden gaan die in de kado'tjeskast.

Daardoor hou ik meer geld over voor op de spaarrekening en ondertussen wel de koopjes die ik wil doen of nodig heb.

We hebben nog een 5-20 centenpotje. Maar wij betalen bijna niet contant dus die komt nooit vol.

En natuurlijk ook de airmiles. Maar eer dat je daar iets leuks mee kunt doen...

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    ik heb een spaarpot voor de dingen die ik verkoop zoals kleding via mp en speelgoed

en een spaarpot voor kleingeld wat over is deze zit nu op ongeveer 180 euro

en ik spaar airmiles en kv kaart

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik spaar pluszegels en leg zo ook regelmatig geld opzij in een potje. Ik moet zeggen dat ik een lekker bedrag gespaard heb. Daar ben ik wel heel trots op. Ik ga nog een jaartje door voor mijn doel

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Airmailes. Lever ik altijd in voor korting
    Kruidvat.
    Spaarpot
    Shopkorting.nl. Deze tikt flink aan
    Punten van de koffie van ah perla
    De punten

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Koopzegels AH, Euroclix, Kruidvat klantenkaart, air miles, eurosparen, 2 euro stukken in spaarpot en bij Menzis elke dag m'n eten en activiteiten bijhouden voor punten.

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Koopzegels van de AH!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hier alleen een extra spaarpot voor onze zoon. Wij gooien er kleingeld in en m'n schoonpa doet dit ook voor hem. In december gooien we alles bij elkaar en zetten we dan alsnog op zijn spaarrekening:p

9. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kleingeld gaat hier in een potje, wanneer die vol is wegbrengen en richting hypotheek ofzo (als we niks leukers kunnen bedenken haha). Winkelkaarten (is hier natuurlijk anders, maar zullen in NL ook zijn), oa van een drogist hier. Als je bij de parents club gaat spaar je nog sneller, al krijg je geen punten op de eerste melk (Aptamil bijv) en mag je ze daar ook niet aan uitgeven (is nergens, is wettelijk zo bepaald). Bij de supermarkt elke keer via hun site kijken of ze de goedkoopste waren, zo niet dan krijg je geld terug wat je dan kunt gebruiken voor de volgende shop. :D Krijgt het dus niet terug op je bank, maar als vouchers voor je volgende keer. Toch ook al lekker mee bespaart. Weet niet of je in NL sites hebt voor cashback? Via hun ga je dan naar de site waar je wat wilt bestellen en krijgt dan zoveel procent terug? Staat ook alweer een leuk bedragje op. Kun je op je bankrekening gestort krijgen of bonnen etc. Zijn allemaal voor dingen die ik normaal toch zou kopen, alleen nu dus wat erop terug krijg. :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Flyermiles e.d. voor gratis vliegtickets! 😀

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Alleen koopzegels van de ah. De boekjes sparen we gewoon op totdat we weten of mijn man een vast contract krijgt of niet. Krijgt hij het niet dan gebruiken we dat voor de boodschappen en anders kunnen wij er tegen die tijd van op vakantie. Hebben al mooi wat boekjes vol inmiddels.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij sparen koopzegels van de jumbo. Daarnaast hebben we een stenen spaarpot die niet open kan. Daar gaat wekelijks het restant van het boodschappengeld in. Spaarpot hebben we inmiddels anderhalf jaar, maar zit nog niet tot de helft vol (er is een periode niks in gedaan omdat we alles met de pin betaalden). Als we wat zegelboekjes vol hebben leveren we die in en dat geld gaat ook in de spaarpot. Hebben werkelijk geen idee hoeveel er in zit, maar hij gaat pas open als hij vol zit.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een spaarkaart voor de airmiles en kruidvat. Ik heb ook een kaartje van de etos, maar volgens mij spaar je daar geen punten mee dacht ik...

Ik wist niet dat de plus zegels zo rendabel zijn. Enig nadeel is dat de plus hier een rampzalige indeling heeft. Ik loop vaak 10 rondjes voordat ik alles heb. Zelfs de vakkenvullers moeten soms zoeken naar dingen, dat zegt volgens mij genoeg haha.

Ik zit nu nog in de bijstand, dus sparen lukt amper. Maar ik mag ook niet aan bepaald bedrag komen. Straks per 1 maart weer werk dus dan wil ik weer goed gaan sparen. Ik wil dit jaar nog op vakantie en een nieuwe camera. Ook zou ik graag een aquarium willen opstarten. Net 100 euro gekregen van mijn vrijwilligerswerk en nog een vvv bon van 25 euro liggen. Dus die wil ik daarvoor bewaren. :)

Ik doe soms wel mee met spaaracties voor producten. Ik spaar nu bijvoorbeeld van de hoogvliet de zyliss zegeltjes. Als iemand ze nog over heeft hou ik mij aanbevolen ;) :p

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja ik heb ook een Kruidvat pas. Maar daar kan je uiteindelijk maar weinig voor kopen, zet geen zoden aan de dijk. Ik kan na een half jaar ofzo een keer een potje crème van een paar euro halen met de punten ;)

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    misschien een tip maar je hebt nu bij 350 punten een dierentuin kaartje voor 11 euro weet niet tot wanneer ze geldig zijn maar dit soort dingen koop ik dan weer van die punten ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat is wel een goede tip op zich, maar we gaan niet zo vaak naar dierentuinen enzo, en vaak is er dan weer een andere aanbieding die voordeliger is :). Maar goed, alle beetjes helpen. Af en toe een tubetje crème gratis is toch ook mooi meegenomen ;)

17. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik spaar via:
    Euroclix
    Kruidvat
    Airmiles
    Etos
    Waardevolle mening
    Zinngeld
    Invotes
    Daarnaast soms van die spaaracties van supermarkten

18. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik probeer m'n kleingeld zoals 1/2 euro'/ te sparen. Alleen manlief vind dat makkelijk dus moet het in een geheime pot doen denk ik😂
    Verder spaart hij zelf via z'n werk krijgt hij vvv bonnen als marge over z'n verkopen (zoveel procent in vvv bonnen van totale verkoop die maand)
    Hij is niet verplicht om te verkopen, maar dit is een leuke bijverdienste. Deze maand al 170 euro extra aan vvv bonnen🙈

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik spaar ook via panelwizard, dan moet je af en toe vragenlijsten beantwoorden. Heb nu 11 euro gespaard in 3 maanden. Wordt 2 keer per jaar uitgekeerd.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.678
    113
    Kruitvat
    Ah perla koffie punten
    Etos
    Airmiles
    Optimel

Deel Deze Pagina