Wij hebben 3 spaarrekeningen. 1 voor de kinderen evt. studies 1 voor leuke dingen en 1 voor onverwachte uitgaven auto/ verzorging/ huis. O ja ik heb nog een doelsparen rekening van een vorige werkgever die vrij komt over 3 jaar daar stort ik nu zelf maandelijks een x bedrag op.
Ik heb tussen de 10.000 en 20.000 eur gestemd. Vorig jaar rond deze tijd zou het 50k of meer zijn geweest. Ondertussen een nieuw huis gekocht die compleet verbouwd moest worden. Daar is zo ontzettend veel geld in gaan zitten. Op dit moment lukt sparen even niet, want al het geld wat overblijft van onze salarissen gaat naar het huis. Moet wel zeggen dat we ondanks dat we allebei fulltime werken zeker geen hoog salaris hebben ! Sparen vindt ik wel erg belangrijk en probeer ook echt die buffer van minimaal 15k aan te houden. Hopelijk gaat dat straks weer lukken als alle verbouwingen achter de rug zijn. Ondertussen genieten wij gewoon van onze vakanties, weekendjes weg en uitjes en andere extra's. Voor onze zoon sparen wij wanneer het uitkomt en de kinderbijslag. Desondanks staat hier al een lekker bedrag op. Verder heb alleen mijn man pensioen en ik niet, dus hier moet ik snel ook maar een potje voor aanmaken!
wij hebben er momenteel niks op staan, waarom niet? te druk bezig met afbetalen van bepaalde dingen, zodra dat weer op orde is bouwen we een spaarrekening voor ons en de kinderen op. Ik kijk uit naar het moment dat ik kan gaan sparen.. ben ik jaloers op mensen die wel veel geld op de rekening hebben staan? nee ieder leeft zn eigen leven en ook wij komen er wel alleen na een behoorlijk aantal klappen zal dat wat langer duren
Waarom altijd zo negatief? Waarom er niet gewoon vanuit gaan dat het merendeel wél gewoon eerlijk is. Zoals de waard is...
Is niet negatief, is de waarheid helaas. Ik ben al heel lang lid van dit forum, heb het een en ander wel gelezen hier. Zelf zou ik nooit over iets liegen hier. Waarom zou ik? Ik ben sowieso niet iemand die hier van alles deelt.
Ik heb onze studieschuld er niet vanaf getrokken (dan staan we heel zwaar in de min) maar ook de fictieve overwaarde van het huis niet meegerekend. Wij wonen ook in een huis met lage maandlasten, precies goede moment gekocht. Dat scheelt per maand een hele hoop. Ik heb niet gelogen over de hoeveelheid spaargeld, ik zou hier niets mee opschieten en voor mijn "aanzien" zou het ook niet werken aangezien ik niemand persoonlijk ken....
Doe eens gek, vink eens een bolletje aan in de poll dat helemaal niet klopt. Misschien is het wel heel bevrijdend
Volgens mij staat het sparen nu op ong 10.000. dat is voor het eerst hoor, omdat we nu een paar jaar allebei een prima baan hebben. Daarvoor met korte flexbaantjes was dat niet te doen. Ong. 2.000 probeer ik te laten staan voor nood, 2.000 voor de vakantie, 2.000 voor klussen in huis, etc. Dus het is een beetje verdeeld. Ik ben niet erg zuinig, maar ben wel heel erg selectief waar ik geld aan uitgeef, bijv veel aan boodschappen, weinig aan kleding. Dus dit spaargeld is eigenlijk "over". Sparen voor de studie van kinderen doe ik niet, ik spring tzt wel bij waar nodig. En ik ben zelf ook nog aan het afbetalen van mijn studie, hahaha.
Ongeveer 15000 op de spaar nu, zal na de zomervakantie wel wat minder zijn 1 gezamenlijke spaarrekening en de kinderen ieder hun eigen spaarrekening. Daar staat nog niet zoveel op, groeit langzaam maar is pas voor later, waarschijnlijk als ze het huis uit gaan
Ik heb tot 2500 gestemd. Er staat nu €3000, maar zeker €500 heeft nog een doel, dus dit heb ik er vanaf gehaald. Spaarrekening van de kinderen heb ik niet mee gerekend. Ik weet alleen het bedrag op de oudste haar spaarrekening en dat is ruim €6000. Doet ze goed met haar 7 jaar
Sparen gaat moeizaam bij ons, maar wil er wel werk van maken om toch een mooi potje op de spaarrekening te hebben (mijn doel is 5000). We doen ook aan pensioensparen, daar staat wel al een mooi bedrag op. Vast bedrag sparen doen we niet echt, er gaat automatisch 500€ er naar toe, maar halen er ook weer een deel af. 25€ gaat naar E. en 2x 80€ naar pensioensparen. We hebben net onze tuin aangelegd (kostte een fortuin, maar zijn er echt zo blij mee) en in de komende twee jaar staan er ook nog 2 grote uitgaven gepland. Dus hoog tijd om wat beter met de centjes om te gaan
Wij hebben de afgelopen tijd wat teveel in het nu geleefd dus de spaarrekening is leeg. Als mijn wasmachine nu kapot gaat heb ik wel een probleem zeg maar. Heb nu allemaal spaarpotjes aangemaakt bij de spaarrekening want op 1 grote hoop werkte niet voor ons. Nu heeft het geld wat erop gezet word een doel. Ons doel is 10.000 euro in totaal. Daarnaast heb ik een spaarpotje aangemaakt bij mijn eigen spaarrekening waar mijn vriend niks van weet. Dat is voor een vakantie naar Curaçao over 3 jaar. We zijn dan 10 jaar samen en ik wil hem verrassen. Ik spaar dus elke maand een klein bedrag op dat spaarpotje zodat ie er niks van merkt.