sparen voor baby en peuter, verstandig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Tja ik denk dat het inderdaad heel ver moet gaan wil je het geld wat hij gekregen heeft van hem gebruiken. Maar ik stel wel een warm huis boven het spaargeld wat mijn kind van opa en oma gekregen heeft.
    Overigens heb ik wel geld gekregen voor mijn kinderen (wat ik dus aan hen kan besteden), maar ze hebben zelf nog nooit geld gekregen. Misschien sta ik er anders in?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dat mag toch?

Ik spaar voor hem voor later zodat hij een studie kan volgen zijn rijbewijs kan betalen etc etc.
    En Tuurlijk ga ik ook geen geld aan mijn kind geven nu maar daarvoor heet het ook sparen ;)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Ik hoop dat ook snel te kunnen gaan doen hoor, maandelijks wat opzij zetten, zodat zij niet met een studieschuld van 10duizenden euro's zitten opgescheept. Tot die tijd vind ik het ook in hun belang dat die schuld zo snel mogelijk is afbetaald ;)

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wij sparen op het moment ook iet zoveel hoor. Maar geld wat ik krijg gaat zeker niet op mijn eigen rek ( ook al kan ik het goed gebruiken) maar toch echt op de spaar.

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    wij hebben een spaarpotje op haar kamertje staan daar doen meestal mensen wat kleingeld in. Daarnaast heeft ze een spaarrekening waar wij elke maand geld op storten. Als het spaarpotje vol is storten we dat er ook bij. We hebben nu al een flink bedrag op haar spaarrekening staan ondanks dat ze pas 2 maanden is. We hebben namelijk ook een groot bedrag van mijn schoonouders gehad voor haar geboorte. Deze rekening kan ze van opnemen als ze 18 is of eerder met toestemming van ons.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Natuurlijk blijft zijn geld van hem, dat is het punt niet. Ik zal eens kijken of bij onze bank een kinderspaarrekening ook gratis is, dan is de keuze snel gemaakt!:) iedereen tot nu toe bedankt.

Deel Deze Pagina