Sparen voor de kids?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dottie, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    wij hebben een pamperrekening geopend (in belgië)

ik heb er 3000 € opgezet als 'startkapitaal' en per maand komt er automatisch 25 €
    ook staat de pamperrekening op het geboortekaartje, dus kunnen de mensen die niet persé cadeautje willen kopen geld storten op die rekening

de grootouders, meter en peter, broers/zussen gaan ook regelmatig op die rekening storten
    dus ik denk wel dat tegen de dag dat hij 18 is een mooi bedragje zal meekrijgen

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou juist dat geld gebruiken voor studie, kleding en idd nieuwe autostoel ofzo
    mijn vriend en ik hebben beide altijd zelf moeten werken voor bv rijbewijs etc dat zal zij ook moeten

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij sparen nóg niet maar gaan dit wel doen! alleen dan niet voor onze 2 kids apart maar gewon 1 spaarrekening voor de kinderen waarme we hun dan wat extra's kunnen geven of bijvoorbeeld een bijdrage aan hun rijbewijs.
    Ik heb ook een flinke "oprotpremie" gekregen toen ik uit huis ging maar de rest zoals een scooter, auto en rijbewijs heb ik helemaal zelf mogen sparen.
    Studeren heb ik niet heel lang gedaan en die 3 jaar dat ik geleerd heb, dat hebben mijn ouders betaald! ennuh, wie dan leeft wie dan zorgt....
    Momenteel kunnen we nog niet zoveel missen...

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wij gaan vanaf de geboorte van de kleine 25 euro per maand sparen. Ik denk nu dat ik het wil bewaren voor als ze het huis uitgaat, dus dat ze voor die tijd niet aan het geld kan komen.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft een regenboog rekening.. wekelijks gaat al het muntgeld in de spaarot en schoonouders stoppen regelmatig een paar briefjes er in dus het is al lekker aan het groeien. Wij sparen geen vast bedrag per maand.. Het zal zo tussen de 15-25 euro zijn wat ze per maand in haar spaarpot heeft zitten.. We legen hem elke maand ;)

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het is niet omdat wij zoveel sparen voor ons meisje en ze dus normaal veel zal krijgen dat ze niet zal weten wat het is om te werken voor geld. Wij gaan haar niks vertellen over dat geld ook. Ze zal het op gepaste tijden krijgen.

7. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij sparen ook elke maand 25 euro op zijn regenboogrekening, en alles wat in zijn spaarpotje terecht komt stort ik er ook op.

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij gaan dit ook doen vanaf de geboorte. Over het bedrag zijn we nog aan het nadenken. Het worden wel rekeningen waarvan wij de volmacht hebben. Dus ook hier is het niet de bedoeling dat ze het dan verbrassen.

9. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    onze kleine meid is nog niet geboren maar we gaan zeker wel sparen voor haar. Hoeveel weten we nog niet, de eerste maanden wat meer denk ik want ik ben nu arbeidsongeschikt en ik weet niet hoe ik in september beoordeeld ga worden en hoe de financiele situatie dan is. Maar we willen wel een rekening waar zij zelf niet aan kan komen. Of we het voor dure dingen gebruiken zoals een nieuwe fiets, autostoel etc weet ik nog niet, maar in ieder geval wél voor haar studie, ik heb nl nooit de studie kunnen doen die ik graag wilde omdat mijn ouders het niet konden bekostigen. WIj hopen dat wij haar wél de studie kunnen geven die ze wil. En natuurlijk een leuk bedrag voor als ze op zichzelf gaat of gaat trouwen oid! Oh wat verstandig allemaal weer he?

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij sparen 25 euro per maand voor tim ... de kinderbijslag is op een andere spaarrekening dit is "onze" pot voor tim als hij wil studeren ofzo ! ik neem aan dat dat dan wat duurder is dan nu... of zijn rijbewijs ...
    ook heeft hij een spaarpot en dat gaat op zijn eigen rekening erbij
    ik werk op een bank en als tim straks 17 is kijken we of hij er voor bekwaam is of niet om zelf geld te beheren ... is dit niet maken we er een EN-rekening van dan kan ik alleen SAMEN met tim geld afhalen ... vind ik een slimme oplossing ! en zo is het toch ook echt voor hem ..
    stiekem loopt die rekening nu al op van hem want opa's en oma's doneren ook nogal eens wat en ook verjaardagen of andere dingen die geld opbrengen voor of van hem zelf mag hij zelf hebben
    we willen ook niet TE gek doen want zou er nog een spruit mogen komen willen we er hier hetzelfde bij doen !

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij zijn vanaf de geboorte begonnen met sparen bij de Postbank. Toen kreeg ze als sterrebeeld: Leeuw een leuke blauwe leeuw kado (de Postbank mascotte van toen)
    Achteraf beter een andere bank kunnen kiezen ;) niet zoveel rente.....

Wij sparen € 83,-- per maand. Maal twaalf is ongeveer € 1,000,-- per jaar.

Op het moment dat ze zou willen studeren of op zichzelf wil gaan wonen mag ze dit geld gebruiken. Haar rijbewijs gaat ze maar halen van geld wat ze vanaf haar zestiende zelf gaat verdienen.

Over zakgeld hebben we het nog niet gehad. Dat zien we tegen de tijd dat ze geld mee gaat krijgen voor bijvoorbeeld op school of een sportvereniging.

Deel Deze Pagina