wij gaan straks als de kleine er is elke keer de kinderbijslag apart zetten. dat blijft groeien en je merkt er zelf niks van. op haar 18e heeft ze dan een leuk bedrag op haar rekening staan.
Wij sparen niet voor Bram en als we dat misschien gaan doen zal dat een gewone spaarrekening worden en geen spaar- of studieplan. Mijn ouders hadden voor mij ook echt geen 10.000 euro gespaard op mijn 18e... en ik heb toch netjes gestudeerd en ben nooit iets tekort gekomen. Mijn rijbewijs heb ik wel gekregen van mijn ouders, maar daar was toen gewoon geld voor gelukkig, anders had ik dat zelf moeten bekostigen. Met mijn studie hebben mijn ouders me geholpen en de rest heb ik zelf betaald met het geld wat ik verdiende met mijn weekend- en vakantiebaan. Ik ben er trots op dat ik het op deze manier heb kunnen doen. Zo hopen wij het met Bram ook te gaan doen.
Hoi, Op dit moment sparen wij naf 250 per maand (ja, ik woon op bonaire) dit is iets meer dan 100 euro per maand voor laura! Maar straks gaat mijn man ook een rekening openen voor zijn zoon en dan doen we 125 naf allebei! Zolang we dit bedrag kunnen missen doen we dit! Maar het kan best zijn dat we het straks minder moeten maken! We kijken het van maand tot maand aan!
Wij willen straks ook gaan sparen voor de kleine, heb even wat vraagjes voor de mama's die dat al doen. **Hebben jullie de rekening op naam van jullie kind staan of op jullie eigen naam? Kan het kind er zelf bij (afhankelijk van hoe oud hij/zij is natuurlijk). **Hoeveel rente hebben jullie op je rekening? **Wat voor beperkingen heeft je rekening? Misschien is het voor andere toekomstige spaarders zo ook handig om een beetje een keuze te kunnen maken. Tnx
Wijzelf sparen elke maand 50,- voor Jamie. Ook krijgen we elke maand oppassubsidie voor de beide oppasoma's.
De rekening staat op haar naam! Maar met mijn naam als voogd! Ze kan er zelf dus niet aanzitten totdat ze 18 is! Het is een lito spaarrekening! Ze krijgt 5% over het gespaarde jaar en na 18 jaar als we niets hebben opgenomen tussentijds krijgt ze er nog een 5% bovenop over het hele bedrag!
Wij spaarde 50 euro per mnd voor Yentl nu hebben we pas voor Vince een rekening geopend en hebben we er 10 euro bij gedaan en het bedrag gedeeld dus 30 per kind.Ze hebben beide een pardoes spaarrekening wij zijn hier heel tevreden over! Liefs,Claudia
Wij hebben een spaarvorm waar we 25 euro voor sparen en deze loopt tot ze 21 is. Wij hebben ook een spaarrekening (regenboog) en daar sparen we 50 euro per maand + de helft van haar kinderbijslag.... Het lijkt veel maar het is voor ons ook appeltje voor de dorst want studeren is duur zat en we willen dat ze kan studeren (als zij dat hopelijk ook wil en doet)
En op het moment dat ze 18 is, dan kan jij er niet meer aanzitten... Ik heb genoeg teleurgestelde cliënten aan de lijn gehad die zeer verontwaardigd waren dat ze niet meer aan de spaarcentjes van zoon of dochter mochten komen omdat die 18 was geworden. Groet van Kiki
we hebben voor wesley een eigen rekening geopend bij de postbank en daar word elke maand automatisch 30 euro naar toe gestort
wij nemen een spaarrekening waarbij we voor een langere periode gaan sparen voor de studie (of iets anders als de uk niet wil studeren ) wordt iets van 25 of 50 euro per maand. wordt wel een rekening waarbij wij de touwtjes in handen houden, dus niet een die over gaat op de uk zodra hij 18 is. dat is me net iets te makkelijk geld verbrassen, heb ik bij veel vrienden zien gebeuren helaas.
Wij hebben een spaarrekening geopend bij de dsb bank ( hogere rente ) op onze naam. Daar gaat 30 euro per maand naartoe voor Jorrit. Dit is voor later als hij wil studeren of voor een huis in te richten of iets dergelijks. Hij kan er niet zelf aankomen Groetjes MB2005.
Wij hebben een spaarrekening voor de kleine maar die staat gewoon op onze naam. Heb wel eens verhalen gehoord van duizenden gespaarde euro's voor studie oid, maar die na de 18e verjaardag vrijkwamen en vervolgens "in de neus" verdwenen.... Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat je kind zoiets doet, maar je weet maar nooit. (nou doet die van ons dat natuurlijk noooooooooooooit) Het geld is van hem, maar wij beheren het, ook na zijn 18e.
dar heb ik nog nooit over na gedacht. na zijn 18 de, maar idd. weten jullie toevallig hoe dat zit met de rekeningen van de postbank? groeirekening?
Die van de postbank heeft een lagere rente als van de dsb, daar zou ik toch wel naar kijken als ik jou was. En volgens mij komt die van d epostbank op naam van je kindje Groetjes MB2005.
is toch altijd een persoonlijk geval dat sparen. heb zelf nog geen kids maar denk er natuurlijk wel eens over na hoe ik zo iets zou willen invullen. ik denk 10 euro per maand op een rekening waar ze op hun 18e iets leuks mee kunnen doen dat is dan ongeveer 2000 euro. en ik wil een spaarplan voor studie maar hoeveel ik daar voor ga sparen per maand ?geen idee? wat kost een studie nu en wat kost dat over een jaar of 15 ? de mensen die voor hun kinderen spaarden in guldens zijn ook bedrogen uitgekomen met de euro.
is toch altijd een persoonlijk geval dat sparen. heb zelf nog geen kids maar denk er natuurlijk wel eens over na hoe ik zo iets zou willen invullen. ik denk 10 euro per maand op een rekening waar ze op hun 18e iets leuks mee kunnen doen dat is dan ongeveer 2000 euro. en ik wil een spaarplan voor studie maar hoeveel ik daar voor ga sparen per maand ?geen idee? wat kost een studie nu en wat kost dat over een jaar of 15 ? de mensen die voor hun kinderen spaarden in guldens zijn ook bedrogen uitgekomen met de euro.