ik spaar ook elke maand 50 euro voor keira, ik ben wel van plan zelf haar studie en rijbewijs en zo te betalen, maar hiermee kan ze dan een inleg voor een flatje doen, of een wereldreis maken, of mocht ik op dat moment het niet kunnen betalen, dan kan ze haar studie of wat dan ook er van betalen. hij staat op haar naam, ik als voogd. in nederland willen mijn ouders een rekening voor haar openen, dus ben wel benieuwd welke word aangeraden?
wij willen een rekening openen als "achter de hand" geld voor een evt. studie. Zoals ik het nu voor me zie blijft dat wel ons geld. Ik heb zelf van mijn ouders een riante spaarrekening gekregen toen ik 18 werd, maar eerlijk gezegd ben ik er niet gelukkiger van geworden, ik dop mijn eigen boontjes (zo ben ik ook opgevoed; heb ook veel baantjes en klusjes gedaan en had dus sowieso zelf al aardig wat gespaard toen ik op kamers ging). Ik had liever gezien dat ze van het geld dat nu naar mijn rekening verdwenen is wat luxueuzer geleefd hadden, of mij in mijn puberjaren eens een Levi's of een tripje naar de kapper hadden gegund of zo. :-S Overigens geloof ik niet dat mensen gedupeerd zijn geraakt door te sparen in guldens die "ineens" euro's werden. Het is inmiddels toch wel bewezen dat het vooral in de gedachten van mensen zit dat alles ineens heeeeeel duur geworden is. De inflatie is al jaren stabiel. Mbt wat een studie nu kost en wat dat over 15 jaar is: Op een spaarrekening corrigeer je de inflatie al (die is al jaren rond de 2.5%), dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Eventuele politieke plannen mbt studiegeld kun je moeilijk voorzien natuurlijk (zoals het er nu naar uit ziet gaan de collegegelden wel omhoog). Als je mikt op 1200 euro inleg per jaar (100 euro per maand) moet je over 18 jaar toch wel ruim genoeg hebben voor collegegeld en boeken.