Ik heb nog geen kinderen, maar wil zodra er eentje is in ieder geval gaan sparen voor een eventuele studie. Dat wordt allemaal maar steeds duurder, en ik vind het onzin om te verwachten dat mijn kinderen fulltime studeren, en daarnaast veel moeten werken om dat te kunnen bekostigen. Tot ze klaar zijn met studeren is dat geld van bijbaantjes voor kleding en leuke dingen. Tenminste, als dat lukt allemaal; je weet nooit wat de toekomst brengt. Gaat het heel goed, dan zou ik misschien ook nog wel een rijbewijs willen bekostigen, mocht dat tegen die tijd nog relevant zijn.
Wij sparen 50, per maand per kind. Dat is dan voor als ze later het huis uit gaan Verder sparen we zelf ook nog en daar kunnen de rijbewijzen en studies van betaald worden. Zo hebben onze ouders het ook bij ons gedaan en doen wij het ook weer. Zo hebben ze later hopelijk geen studieschuld
wij sparen niet echt met een doel maar wel als een soort zakcentje voor later elke maand 50 euro en met vakantiegeld en 13e maand wat extra rijbewijs etc vind ik dat ze zelf mogen betalen vind het erg belangrijk dat ze leren met geld om te gaan en dat ze niet alles maar zomaar krijgen al zullen we heus wel een paar lessen etc betalen maar niet alles hoeft maar voor ze betaald te worden
Hier beide kindjes een spaarrekening, we zien wel waar het voor is, als ze wat ouder zijn, kan voor een studie, misschien een verre reis of de uitzet. We zien het wel. Het is altijd fijn om wat gespaard te hebben voor ze is mijn idee. Mijn ouders hebben destijds mijn collegegeld betaald, maar geen rijbewijs, bruiloft of uitzet. Ja ze hebben overal een klein gedeelte in geholpen, bijv. Een deel van de trouwjurk, 3 rijlessen, of een tafel voor de uitzet, en dat vind ik super. Het is niet aan hen om mij te blijven sponseren als ik een werkende volwassen vrouw ben. Dan moet ik in staat zijn mijn eigen boontjes te doppen, en zo wil ik mijn kinderen ook opvoeden. Dat je niet alles aangewaait krijgt, dat je er best zelf ook wat in mag investeren.