Wij sparen niks apart voor de kinderen, maar gewoon op onze eigem spaarrekening. Wil sowieso sparen voor studie, rijbewijs etd.
Wij gaan 50 euro per maand opzij zetten, later kan dit gebruikt worden voor haar studie(s), uitzet, autootje of bijv. als investering in een bedrijfje of andere dingen die op haar pad komen. Ik vind het erg belangrijk om haar als ouders zijnde een goede start te kunnen geven, dit hebben mijn ouders ook bij mij gedaan. We hebben het er ook over gehad om de kinderbijslag naar de spaarrekening over te gaan maken, maar dit hebben we nog niet 'officieel' afgesproken.
Omdat ik momenteel geen werk heb, en dus WW krijg sparen wij 30 euro per kwartaal. Ook sparen we dan de helft van de kinderbijslag per kwartaal. Zodra ik weer werk heb dan gaan we iets meer opzij zetten. Verder sparen haar opa en oma 25 euro per maand op haar rekening. Wij kunnen pas geld van rekening afhalen als ze 18 is. Dit kan zij dan eventueel gebruiken voor -studie -rijbewijs Ik persoonlijk vind het wel belangrijk om wat opzij te zetten voor later. Ik snap ook dat er heus wel mensen zijn die helaas helemaal niet kunnen sparen. Maar alle kleine beetjes helpen is mij altijd geleerd.
Bij ons komt er niet denderend veel binnen dus wij sparen voor onze zoon 5 euro per maand, plus alles wat hij de eerste jaren 'extra' krijgt op bijv zijn verjaardag ofzo. Kinderbijslag gaat bij ons echt op aan de verzorging van ons mannetje.
Helaas komen we zelf net rond doordat ik in de wia ben gekomen. Toch probeer ik beetjes te sparen. Dochter van 7 heeft zon 350 euro en zoon 5 zit op zo'n 250 euro. Is niet heel veel en zet ook geen verplicht bedrag per maand opzij omdat om het niet altijd heb. Zeg z,n 50 euro per jaar. Als ik weer kan werken wordt dat 15/25 per maand per kind. Dit omdat ik dan zn 200 meer minimaal per maand heb en dat dan dus wel kan missen. Kinderbijslag gaat echt op aan kleding , kapper, schoenen etc. We hebben na vaste lasten zo'n 80 euro weekgeld over. Daarvan moet ik dus sparen. Het lukt maar wel minimaal. Toch vind ik dat wel belangrijk en als je echt wilt lukt iets opzij leggen altijd wel. Vorig jaar bijv deed ik klein geld sparen. Storte ik na 6 maanden en deelde door hun 2 rekeningen. Was toch ieder bijna 30 euro alle beetjes helpen Verder krijgen ze 2 euro per week zakgeld en daar kopen ze speelgoed etc van. Dingen voor zichzelf.
Wij sparen 15 euro per maand voor onze zoon, en mochten er meer komen doen we dat voor hen ook. Zodra hij 18 is zien we wel wat we ermee doen. (huis, auto, studie, hobby etc)
Wij sparen wel. Ook toen we financieel niet zo goed zaten. Dat hebben we nooit stopgezet. Ik wil hem graag een goede start meegeven later. Daar hebben we veel voor over. Behalve automatisch sparen hebben we ook een spaarpot. Daar gaat elke week zo'n 5 euro in plus wat overig kleingeld. Daar halen we dan met zijn verjaardag of kerst een groter kado van. Althans, we vullen het er mee aan. Als hij straks oud genoeg is om zakgeld te begrijpen, is dat geld uiteraard voor hem alleen en mag hij kiezen waar het aan op gaat. Als zullen we hem heus nog wel eens een beetje sturen.
Verschilt per maand, maar storten minstens 1x per maand, al is het 10 euro. Verder ook een spaarpot waar we regelmatig kleingeld in doen.
Wij sparen 50 euro per maand per kind en opa"s en oma ook nog eens 25 euro per kind op diezelfde rekening. Dit is "voor later" Niet voor studie want daar hebben we een aparte pot voor. Inprincipe ook niet voor hun rijbewijs, die willen we gewoon zo betalen als we dat op dat moment nog kunnen. Dus het liefst voor eerst huis, bruiloft, babyuitzet oid. De rekeningen staan overigens op onze naam
Wij sparen voor onze dochter de kinderbijslag op een aparte spaarrekening. Daarnaast sparen (wanneer mogelijk) extra. Mocht ze willen studeren dan kan ze dat geld gebruiken. Als ze geen "dure" studie gaat doen mag ze het gebruiken voor haar rijlessen en/of begin kapitaal voor een eigen huis.
Wij sparen! Kaan & Atilla hebben aparte rekeningen. Maandelijks sparen wij 100 per kind + alle kinderbijslag.
Vanwege eigen bedrijf met variabele inkomsten per maand sparen wij niet per maand. Maar zorgen we dat er ergens in het jaar 1000 op zijn rekening komt, hebben we een héél goed jaar gedraaid en we houden over dan meer. Maar wil er echt voor gaan dat het niet minder is.
hier 35 per kind per maand.. Op onze rekening, in een apart spaarpotje als het ware. Als het lukt, dan krijgen ze dit voor een auto/ uitzet . Maar als het financieel slecht gaat en studie niet te betalen is anders, dan wordt het voor studie gebruikt.
Wij sparen ook per maand voor allebei een vast bedrag. We hebben voor allebei een aparte rekening, maar ze staan allebei op onze naam. Niet ivm onze eigen kinderen, maar omdat je wel eens rare verhalen hoort over eventuele toekomstige partners ed... Waar het geld voor is, weten we nu nog niet, dat zien we tegen die tijd wel (studie, huis, auto, trouwen, ...).
Onze kinderen hebben zelf een spaarrekening waar wij 50 euro op storten en de kbs en opa/oma 25 euro.
wij sparen 25 per maand. dit is ook een bedrag dat we aan onze toekomstige (1 onderweg) kinderen kunnen overmaken in de maand. Dit is voor rijbewijs. En wat daarvan overblijft mogen ze zelf besteden. Opa en oma van mans zijde sparen voor de studie. Die hebben voor alle kleinkinderen een bedrag dat ze op hun 18e kunnen gebruiken voor een studie. Tzt zal dochter een aparte rekening krijgen voor betalingsverkeer, met een pasje. Al het geld dat ze nu krijgt gaat in de spaarpot en dan spaart ze voor iets groters. Of om mee te nemen op vakantie om een ijsje, souvenirtje oid te kopen.
Wij sparen hier vanaf de geboorte elke maand 30 euro op een regenboogrekening. Geld wat ze kreeg van kraambezoek gaat er direct op net als kleine bedragen van spullen die we verkopen via marktplaats/tweakers etc. Geld is beschikbaar voor haar vanaf haar 18e en eerder door ons. Stel ze wil op haar 16e dolgraag een scooter dan kan dat evt van dat geld. Ik hoop dat het ons lukt om buiten deze rekening om haar evt studie te betalen zodat het geld van haar gebruikt kan worden voor een rijbewijs/op zichzelf wonen etc etc. Bij evt volgende kinderen willen we ook dat als ze 18 zijn ze evenveel geld hebben op de rekening als het eerste kind dus storten we eventueel het resterende bedrag af tegen de tijd dat ze 18 zijn