Beide kinderen hebben een eigen rekening met een start bedrag van 500. Hier word elke maand 15 opgezet en dit staat vast totdat ze 16 zijn.
Wij sparen euro 100,- per maand. Niet op een special baby spaarrekening, maar gewoon een aparte spaarrekening gekoppeld aan onze bankrekening. Dit wordt later dan gebruikt voor studie, rijbewijs, inboedel huisje etc. Wij willen het zelf in beheer houden en betalen dan voor haar.
Voor dochter sparen we sinds ongeveer 20 weken zwangerschap 25 per maand en af en toe extra's. Voor ongeboren kindje zijn we deze maand ook begonnen met sparen, 25 per maand en ook op die rekening zullen we af en toe wat extra's storten. Deze rekeningen zijn en blijven van ons, we willen niet dat het vrijkomt en dat de kinderen er mee kunnen doen en laten wat ze willen. Daar hebben we niet al die tijd voor gespaard. Wat ons betreft is het voor studie, woning, rijbewijs of dergelijke dingen.
Hier 25 pm en de kbs dus ruim 80 pm plus 15 euro pm van de ene opa en oma en ongeveer 10 pm van de ander. Als t aan ons ligt is dateert voor hem en betalen wij school en rijbewijs. Later zullen we nog zakgeld toevoegen voor hem zelf om uit te geven. We zouden meer kunnen sparen maar vind t ook leuk om m flink te verwennen met mooie spulletjes. Afgelopen week alleen al weer 150 euro uitgegeven aan voornamelijk speelgoed. Wel grote duurzame dingen overigens. Dat vind ik wel belangrijk.
Hier wordt maandelijks vast 50 gespaard. En dit wordt af en toe aangevuld met extraatjes. Ook de meter en peter storten hier al eens iets op bij gelegenheden. Dit op een spaarrekening die gekoppeld is aan mijn rekeningen. Bedoeling is dat hij het gespaarde bedrag integraal "mee krijgt" als hij zelf aan "een eigen leven begint", dus ofwel op zijn 18de ofwel later als hij nog verder gaat studeren. Studies en dergelijke hopen we zelf te kunnen betalen later...
Wij sparen 50 euro per maand per kind en de kinderbijslag gaat door 2en. Ik spaar voor nu nog wel gewoon op mijn eigen spaarrekeningen, ze staan nog niet op naam van de kids.
Ik spaar nog niet. Wil het wel gaan doen. Weet niet of dat op een kinderspaarrekening moet of op een gewone. Ik wil ook niet dat als ze straks 18 zijn ze het geld uitgeven aan uitgaan ofzo. Hoe doen jullie dat en waar sparen jullie eventueel bij welke bank als het een speciale kinderrekening is?