Sparen voor kleinkinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #81 Hippo89, 6 jan 2019
    Laatst bewerkt: 6 jan 2019

even bericht aangepast,

ik zie inderdaad dat je als ouder zijnde verplicht bent dit geld aan de kinderen te spenderen ( aan degene op wiens naam de rekening stond) maar dat betekend dus dat als ze 17 zijn...... ze al met rijlessen kunnen beginnen en als ik vind dat ze een gat in hun hand hebben dat ik geld van hun eigen rekening kan halen om daar de rijlessen van te betalen toch ?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Maar staat het geld dan op een rekening op jullie eigen naam? Want als dat niet zo is en het staat op naam van je kind, dan kunnen jullie dit wel vinden. Maar juridisch gezien zit het toch echt anders in elkaar ;).

luca75 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

Ja dat mag zeker. Dat gedraag je je namelijk als een goed bewindvoerder :). Overigens zijn er dus absoluut manieren, zoals notarieel vast leggen, om te voorkomen dat je kind na zijn 18e alles over de balk smijt. Alleen mag dat niet door het geld “weg te sluizen”.

Ik had ook je post gelezen voordat je hem hebt aangepast en dan ben je helaas echt verkeerd geïnformeerd. Alleen het stukje over het vermogen dat klopt wel, tot 18 jaar telt al het spaargeld van je kinderen mee als jouw vermogen.

4. wachtend

wachtend Niet meer actief

Dan ga ik dat nog even uitzoeken! Goddank weten de kinderen ook niet dat ze een spaarpotje hebben!

5. Flamingooo

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.408
    113
    Ik zou het verdelen, het us iets wat ze anders voor de jongste ook hadden gedaan.

Hier spaart niemand voor onze knul (1 kleinkind) mijn moeder geeft nog wel eens kleding of speelgoed aan hem of we doen wat leuks.

Gelukkig sparen we zelf elke maand. Het is een rekening speciaal voor hem en zal hij ook pas krijgen wanneer hij het nodig heeft. Het is geld voor zijn studie (schuld) of wanneer hij niet studeert een bedrag voor een huis.
    Zal tegen die wel nodig zijn, zo kunnen we hem toch helpen en nu mis je kleinere bedragen niet

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Nee echt per naam. Heb het testament toen gezien en daarin stond van iedereen de naam beschreven. Ik vind het enerzijds niet "eerlijk" als de jongste misschien niks erft (als de andere kleinkinderen en achterkleinkinderen wel wat krijgen, iedereen staat er namelijk in) maar anderzijds is het ook wel weer brutaal misschien om aan mijn oma te vragen of de jongste er ook in staat of er in komt te staan.

Wel lief van je schoonmoeder dat ze het heeft laten vastleggen en iedereen dus wat krijgt.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat voor argumenten heb je om het voor je dochter te houden?
    En wat zijn je argumenten om het te verdelen?

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Schoonouders sparen niet, kunnen dit financieel gezien ook niet.
    Mijn moeder spaart niet en mijn vader is overleden.
    Door een heel speciaal(voor mij)familielid van mijn vaders kant wordt wel gespaard voor al zijn kleinkinderen. Echt enorm lief!

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.898
    113
    Mijn (schoon)ouders sparen niet voor hun kleinkinderen. Verwacht ik ook niet van ze. :) Wij sparen wel voor onze kinderen.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij sparen overigens ook zelf voor onze kinderen.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Hier wordt er ook niet gespaard, mijn ouders geloven daar niet in en mijn schoonouders potten alles op de in de garage. Ik verwacht het ook niet, maar zou het wel fijn hebben gevonden.

13. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wij sparen zelf voor ons kindje. Grootouders van mans kant zijn eerder van de (te) dure cadeaus dan van een spaarcentje, en met mijn moeder hebben we geen contact. Mijn vader leeft niet meer.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.898
    113
    Tuurlijk was het leuk geweest, maar ik vind het ook (erg) fijn dat ze zelf genieten van hun leven. Ze werken ook voor hun geld of hebben er voor gewerkt en hebben de kosten voor hun eigen kinderen ook betaald. Ik vind het veel belangrijker dat ze er in hun aanwezigheid ed voor ons zijn. :)

NiVa0230 en Flamingooo vinden dit leuk.
  15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goeie vraag.

Argument om het voor dochter te houden: mijn ouders hebben het speciaal voor haar opzij gezet.

Argument voor het verdelen: ze hebben er de kans niet voor gehad maar anders hadden ze ook hetzelfde bedrag voor onze zoon gespaard

MyMiracle vindt dit leuk.
  16. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Bij de geboorte krijgen ze €1000 en voor hun verjaardag €500. Ook voor 5 december nog €100. Dit is van de ene opa en oma. Van de andere oma ook bedragen maar dat is bij elkaar €100 per jaar.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Als je hierover nadenkt is er dan 1 die zwaarder weegt voor je? Of neig je dan naar een bepaalde keuze?

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Niet echt sparen, maar elk rapport en met nieuwjaar krijgen de alle kleinkinderen 10 euro per keer. Dit gaat tot op heden op de spaar rekeningen. :)

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nee. Niet te doen. Mijn ouders (52 en 60 ) hebben 9 kleinkinderen. oudste 13, jongste 6 mnd
    Verjaardagen, sinterklaas en kerst krijgen ze kadotjes of geld. Das al rib uit hun lijf. Ze moeten het ook doen van een inkomen (moeder zit thuis, vader werkt ) en zou niet weten wrm ze dat zouden moeten doen. Dat ze zelf lekker genieten van hun welverdiende geld.

Andere opa en oma komen net uit bewind maar hebben ook 5 kleinkinderen Kids krijgen echt zat, worden ook ook verwend met verjaardag, kerst en sinterklaas

Spaar zelf voor de kinderen hun toekomst

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou het verdelen. Zou mijn rust geven en denk dat jij dochter dat later wel begrijpt.

Deel Deze Pagina