Vraag over salaris buitenlandse nanny

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    We zijn in gesprek met een bureau over een buitenlandse nanny.
    Dat zal naar alle waarschijnlijkheid een dame uit Oost Europa zijn (wel binnen de EU). Wij nemen de dame in dienst (wit) en betalen haar vanuit het PGB (onze zoon is meervoudig gehandicapt). Dat mag.

De nanny komt bij ons in huis wonen en krijgt dus kost en inwoning. Ze gaat een netto salaris verdienen van 1.200 per maand voor 40u (dat is iets lager dan het minimumloon maar kost en inwoning moet je daar weer bij optellen en dan kom je wel goed uit).

Het SvB doet de salarisadministratie voor ons. Dat is nu ook al zo bij onze oppas meisjes. Zij kunnen me alleen niet vertellen hoeveel ik haar bruto moet betalen om netto op 1.200 euro uit te komen. En moet ik nog iets opnemen voor kost en inwoning onder het mom van loon in natura? En hoe zit het met de inhouding ZvW?

Hier iemand een idee? Of waar ik met mijn vragen terecht kan? Ik heb al SvB en Belastingdienst al gebeld maar zij kunnen met niet verder helpen.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Je kunt via Google zoeken op berekenen netto bruto salaris om een indicatie te hebben. Dapper van jullie dat jullie dit doen. Het is vast een stap geweest. Ik zie je onderschrift en wil je sterkte wensen.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik denk ongeveer 1350 euro.

Is er geen nanny bureau ofzo die kan helpen?

Deel Deze Pagina