Hoe ooit nog foto's ordenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje is net 1 en ik heb eindelijk een beetje tijd om foto's te ordenen. Zelf heb ik 2 telefoons waarmee ik foto's heb gemaakt, mijn man heeft een telefoon en een digitale camera, dan hebben we nog 4 smartphones van oma en opa, die dan zelf ook weer in het bezit zijn van een digicam.

Al met al staan er op mijn telefoons alleen al meer dan 2000 foto's van mijn zoontje... En dan zou ik de rest er nog bij moeten doen.
    Ik weet niet meer waar ik moet beginnen.

Hoe doen jullie dat?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zet 1 keer per halfjaar alle fotos van 2 toestelleb op de pc. En verzamel losse foto's bij de mensen die ze maken.

Hier staat het in maken
    Baby
    Dieren (en dan per soort en bij soort weer per dier of samen, dus hond; Bubblez bandit kora en samen. Kat; Jane Teun Alec en samen en dan nog de kippen.
    Dagjes uit (per dagje uit. Dus apenheul 2016. Burgers zoo 2015 etc
    Vakantie (2011 2012 2013 2014 etc)
    Mensen (familie v familie z vrienden overige en wijzelf
    Overige (huis, buiten, plaatjes)
    Jagen (2011 2012 2013 etc)

Als ik de foto's van de toestellen haal dan ga ik gelijk selecteren welke ik ga printen. En dat bestel ik ook gelijk. Dat komt in het mapje besteld (op het bureaublad ) tot het binnen is. Daarna zet ik elke foto in de juiste map.

Het lijkt trouwens veel werk. Maar in een uur of 4 ben ik klaar en hebben we alles weer op orde.

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik zet elke maand alles in een map en filter alles wat dubbel of niet mooi genoeg is voor in een album eruit. Zo heb ik per jaar 12 mapjes. Ik zet ze gelijk in een digitaal album, en ben dan per maand dus een à twee avonden bezig. Mijn meisje is bijna drie en ik heb al twee albums in de kast staan die ze zeker wekelijks bekijkt. Van mijn zoontje nu drie maanden is t digitale album ook up to date.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het wel van begin af aan bij gehouden, maar ik heb per kind een mapje op de laptop waar ik weer mapjes per jaar heb en daar weer onderverdeeld per maand😂.
    Ik denk dat je er gewoon een keer goed voor moet gaan zitten.

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb voor m'n dochter vanaf geboorte tot juli van iedere maand mapjes. Gelijk als de maand voorbij is een nieuwe map op de pc en van beide telefoons (man en ik) alles over zetten. Nu is het geen doen meer vind ik om alles te sorteren per kind, dus ik maak nu mapjes per maand van kinderen apart, samen, allemaal als gezin. Gewoon één hoop zeg maar.

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

En fotoalbums vind ik lastig. Ik ga denk ik vanaf nu gewoon albums per jaar maken van het hele gezin en niet per kind. De oudste heeft wel een eerste jaar album. De tweeling lijkt echt ontzettend op elkaar en als ik nu foto's van na de geboorte zie, zou ik niet kunnen zeggen wie wie is. Een persoonlijk album maken wordt wel een beetje lastig dus, haha.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik sla ze in Dropbox per map op, per jaar zeg maar en vakanties apart en speciale gelegenheden apart...zoontje is inmiddels 4.5 en nog geen album gemaakt, toch ook maar eens voor gaan zitten :)

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik ga er 1x per maand voor zitten.

Ik ben wat dat betreft mega geordend 😁
    Op de pc is het gesorteerd op jaar, maand en dag.
    Dus klik bijv. op mapje 2016, dan op 2016-04 en dan komt de lijst met alle dagen bijv. 2016-04-12.

Onze dochter heeft een eigen map en dan hetzelfde geordend.

Zal flinke klus voor je zijn nu maar ik zou het per apparaat gaan ordenen. Als je het eenmaal op orde hebt is niet veel werk meer om het bij te houden.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier staat alles op verschillende hardeschijven, verschillende mappen, die de naam dragen: uitzoeken 1, uitzoeken 2 en uitzoeken 3.... enz...
    ooit als de jongste naar de psz gaat en ik eens een keer rust heb hier, ga ik het per kind, per jaar en per maand sorteren. maarja wanneer... tijd zal het zeggen hihi

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Wij hebben per jaar een map op pc. In die map zit submappen geordend op datum en wat we gedaan hebben. Bijv: 2016-09-10 efteling.

11. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik had, toen mijn zoontje 6 weken was al 2000+ foto's gemaakt haha :$ ik probeer dus, elke avond als mijn zoontje in bed ligt, de foto's die ik die dag gemaakt heb op de computer te zetten. Daar heeft hij een eigen mapje, zijn eerste 4 weken heb ik in 4 mapjes gezet met week 1, week 2 etc. Vanaf toen maak ik mapjes per maand, dus zit nu in het mapje maand 3. Per dag dus even snel de foto's in het juiste mapje zetten, en hetzelfde doe ik op de draagbare harde schijf. Eens in de week probeer ik even een uurtje zijn digitale fotoalbum bij te werken, die ga ik afronden en bestellen als hij 6 maanden is, en daarna begin ik met een nieuwe. :)

Deel Deze Pagina