wij sparen 50,- per maand. geld wat ze tussendoor krijgen (sint maarten etc) gaat ook op de spaarrekening, hier kunnen ze pas bij als ze 18 zijn.
100 per maand. alleen storten wij het wel op zijn spaarrekening, maar willen we het eigenlijk gaan gebruiken voor zijn studie, rijbewijs, eventueel reizen na studie. dus hij krijgt dan niet zomaar om vrij te besteden.
30,- p.m. op spaarrekening en daarnaast kleingeld in de spaarpot. Maar uit de spaarpot kopen we soms wel dingen, bijv. leuk speelgoed ofzo. De spaarrekening is voor later.
25,- per maand, op spaarrekening waar hij pas na 18e bij kan (als wij dat toestaan). Als hij voor verjaardag of ander moment geld krijgt (ipv cadeau) komt dit ook in de spaarpot.
75 euro pmnd op een rekening die straks echt voor haar is (eerste huis oid) hier gaat ook de kinderbijslag op en 50 euro pmnd op een rekening voor studie/rijbewijs oid
Wij sparen elke maand 75 euro en de kinderbijslag. Ook is er geld opgegaan wat hij bij zijn geboorte heeft gehad en als we wat extra's hadden. Hij kan zelf niet bij deze rekening en staat ook op onze naam. Als hij bv op zichzelf gaat wonen, een scooter of een auto wilt of zoiets, halen wij van deze rekening geld af en geven dat aan hem.
Kijk dan wel even uit want als de rekening op zijn naam staat kan hij er "voor de bank" vrij over beschikken als hij 18 jaar is. Daar is dan geen toestemming van ouders meer voor nodig omdat hij dan meerderjarig is. Als je het echt veilig wil stellen dan kan je beter een rekening openen op je eigen naam en daarop voor hem sparen. Dan weet je zeker dat er geen andere dingen van gekocht gaan worden na z'n 18e verjaardag. Maar dat alleen even als tip Wij sparen 50 euro per maand, kinderbijslag en kadogeld etc gaat er ook op.
25 euro per maand waar ze tot haar 18e niet bij mag komen, dat zal ook bij de 2e zo gaan gebeuren. Verder gaat los kleingeld enz in haar spaarpot maar daar mag ze dus wel dingen voor kopen uiteindelijk
voor jamie sparen we niet echt een vast bedrag per maand... hij krijg ons kleingeld (dat gaat in zijn varken op de kast) als we eens een maand hebben dat we veel centjes over hebben gaat er bv 50 of 100 euro naar hem en ik heb een deel van mijn 13de maand naar zijn rekening gestort we proberen om minstens 1000 euro per jaar te sparen. als dit niet lukt met kleingeld en overschotjes die we per maand over houden dan doen we het van onze 13 de maand, vakantiegeld of belastingsgeld (krijg dit jaar een serieus bedrag terug) zodat als hij straks 18 is. toch een mooi bedrag op zijn rekening heeft staan voor een autotje of voor later eventueel in zijn huisje te steken ofzo! we vertellen hem ook niet over deze rekening... voor de 2de hopen we hetzelfde te kunnen doen (al zullen de bedragen dan mss wel wat slinken )
Wij sparen voor allebei 100 euro in de 3 maanden en kleingeld in de spaarpot en daar mogen ze af en toe wat speelgoed van kopen..
Wij sparen nu 50 euro per maand voor Jara. Ik weet nog niet zo goed wat we daar van gaan doen / wat zij daarvan mag doen. Ligt denk ik ook een beetje aan onze financiele situatie tegen die tijd of het echt voor studie o.i.d. is of dat we het haar mee kunnen geven als ze uit huis gaat bijvoorbeeld. Kinderbijslag hebben we tot nu toe (die ene keer dus, haha) gebruikt voor grotere aankopen voor Jara (kinderstoel) en ik denk dat we dat in de toekomst ook wel blijven doen.
Wij sparen elke maand 50,00 voor haar op haar rekening. Daarnaast gooien we regelmatig kleingeld in haar spaarpot.
Voor Kick sparen we ongeveer 1000 euro per jaar en voor ons zelf om aan hem uit te geven; niets. Hij heeft dus straks een aardig bedrag ter beschikking maar mag dan niet helemaal zelf weten wat hij ermee doet.
wij gooien alle 1 en 2 pond munten (gelijk aan 1 en 2 euro ongeveer) in een spaarpot en dat gaat straks als ie vol is in 1x op zn rekening. (mijn spaarrekening die gelinkt is aan mijn bankrekening. is nu nog leeg, speciaal voor jamie) en mn zus heeft ook een spaarrekening voor hem lopen en mn vriend zn zus ook. dus er word door de hele amilie wel gespaard, maar geen vast bedrag...
Jeetje, wat komen er hier grote bedragen voorbij... Wij zijn blij als we uberhaupt iets overhouden voor onze eigen spaarrekening. Ik zou dan ook niet snel speciaal voor onze dochter sparen, wij hebben zelf een spaarrekening waar ze hopelijk tegen die van kan studeren/rijbewijs van kan halen.. Maar waar we dus ook bv een andere auto/wasmachine van moeten kopen of iets dergelijks..