Sparen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie83, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    We gaan hier binnenkort een rekening openen voor onze dochter. Van mijn ouders en mijn oma heeft ze daar geld voor gekregen. Ik denk dat we zelf ook maandelijks iets storten, ik denk 10/15 euro en rond haar verjaardag misschien 100 euro. Geen hele grote bedragen omdat dit een rekening zal worden waar ze straks zelf over beschikt en ze moet straks ook zelf maar lekker gaan werken voor haar geld.
    'k Denk dat we verder op een andere rekening wat gaan sparen voor als ze ouder is en alles kosten op gaan lopen.
    Wij hebben zelf alles zelf moeten betalen vanaf ons 18e en ik denk dat zij dat straks ook zal moeten. Wel willen we een studie stimuleren dus we moeten tegen die tijd maar kijken hoe dat financieel loopt.

2. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik spaar 20 euro per maand voor Luca.
    Meer kunnen we niet

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij sparen maandelijks een klein bedrag voor onze kinderen.
    Dit is om ze wat mee te kunnen geven als ze het huis uit gaan.

Ik ben verbaasd over de bedragen die ik voorbij zie komen, 100 euro per maand?.... Kinderbijslag?

De kinderbijslag wordt hier besteed aan kleding etc.
    Wij hebben het financieel goed, maar ik vind het echt onzin om onze kinderen tienduizenden euro's te geven als ze 18 zijn.
    Natuurlijk helpen we met eventuele studiekosten, maar ik vind het belangrijk dat ze zelf ook daar hun steentje aan bijdragen dmv een baantje o.i.d.
    Dit hebben wij zelf ook zo gedaan en we zijn daar absoluut niet slechter van geworden.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben nog geen spaarrekening, maar we willen wel zoiets gaan doen. Mijn ouders hebben dit voor mij gedaan vanaf dat ik klein was. Elke maand ging er 25 gulden naar toe, en toen ik 18 was heb ik er m'n rijbewijs van kunnen halen! Ik zou me dus ook niet schuldig voelen als het "maar" 20 euro is. Dat is later toch een leuk bedrag!

Vraag me alleen nog steeds af of het uiteindelijk goedkoper (lees: meer rente) is om een kinderspaarrekening te openen, of een gewone met veel rente.

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij sparen 70 euro per maand voor onze kleine. Dit is dan ook bedoeld voor haar studie, vindt het belangrijk dat wij die voor haar kunnen betalen. Ik heb eigenlijk ook nooit meebetaald aan mijn studie, dat deden mn ouders. En als er geld over is, haar rijbewijs ofzo.

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij sparen €25 per maand en de kinderbijslag gaat ook zijn rekening toe. Gewoon, omdat we het nu kunnen missen. Waar het geld voor gebruikt gaat worden weet ik nog niet. In ieder geval niet voor de aanschaf van een auto, als hij dat later wil, gaat hij er maar voor werken. Ik hou voor mezelf een beetje voor ogen dat het gebruikt gaat worden voor eventueel studie.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Wij sparen 100 euro per maand + de kinderbijslag.
    Opa en oma aan beide zijde ook 15 euro (dus totaal 30)
    Deze rekening is "voor later" om aan haar mee te geven voor bv eerste huisje ofzo.
    Studie betalen wij gewoon van ons eigen geld, ik wil niet dat mijn kind een studieschuld opbouwd.
    Ook rijbewijs zullen wij betalen, vind dat ze dat absoluut moet halen.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb voor mijn beide dochters een spaarrekening geopent en stort er elke maand 25 euro op... hier kunnen ze als ze later uit huis gaan hun eerste dingetjes van kopen en andere leuke dingen mee doen...

de studie zit ik nog over na te denken wat het beste is... denk dat ik over een tijdje een huisje ga kopen en die opknap en dan tegen de tijd dat ze het nodig hebben het te koop zet.... ik vind sparen heel leuk maar ben toch een beetje bang na al die crisis dat het later niets meer waard is en vraag me dan ook af hoeveel een studie dan wel niet kost... en dan ook nog maal 2!

nou we zullen het zien...

verder heb ik nog spaarpotten waar al het kleingeld ingaat... die zijn net vol en ieders heeft weer 150 euro erbij...

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wij sparen samen 20 euro per maand en hebben wat geld die we van kraamvisite en voor haar verjaardag hebben gekregen er op gezet. Heel af en toe verkoop ik nog eens iets op marktplaats en dat wil ik ook nog wel eens op haar rekening zetten.

Soms als we wat extra geld hebben (vakantiegeld of zo) doen we een paar tientjes extra po haar rekening maar meestal wordt het dan op onze eigen spaarrekeningen gezet.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij sparen maandelijk 50 euro, maar ik wil het ook weleens vergeten.... Daar staat wel tegenover dat we ook soms eens wat extra's storten bijv met zijn verjaardag (geld wat hij heeft gekregen van opa's en oma's) of vakantie gelkd/ 13e maand/ eindejaarsuitkering etc.
    We hebben nog geen duidelijk doel, maar ik denk toch aan dingen als: school, opleiding, rijbewijs etc.

11. tulip

tulip Niet meer actief

wij sparen zelf elke maand 25 euro. We proberen ook de kinderbijslag over te maken en alles wat we verder overhouden na zelf ook gespaard te hebben. Opa maakt ook nog 25 euro over maandelijks en oom vult het spaarpotje bij met 1 en 2 euromunten.;)

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij moeten nog een spaarrekening gaan openen, beetje laat, maar goed. Ik denk dat we nu ongeveer 50 euro zullen gaan sparen. Over 2 jaar zal dat meer worden, omdat ik verwacht dan een stukkie meer te gaan verdienen.
    We wilden eigenlijk altijd een rekening openen op onze naam, en dan voor alle kinderen samen 1 rekening. Voornamelijk omdat we het ze niet willen vertellen, zodat we zeggenschap hebben over waar het naar toe gaat. Ik dacht namelijk altijd dat je kind dan de afschriften krijgt. Maar je krijgt tegenwoordig natuurlijk geen afschriften meer, dus kan je het gewoon wel geheim houden. En je hebt vaak bonusrente op bepaalde leeftijden van je kind... Nog maar even verder in verdiepen dus.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij sparen niet een vast bedrag, en ook niet elke maand. Ik stort er af en toe wat op en met haar verjaardag enzo wat meer. Ze heeft nu rond de 600 euro geloof ik.

Deel Deze Pagina