Vrij simpele titel Iemand die een opleiding gevolgd heeft via NTI? En dan een volledige mbo en bij voorkeur hbo opleiding? Ik wil per september graag met een hbo opleiding starten, om dan toch nog dat oh zo gewenste papiertje te bemachtigen. Via een hogeschool zou een optie zijn, behalve de kosten (zou sowieso 4jr zijn ipv 3jr) en dan ook nog eens een verplichte dag in de week van 14.00 tot 22.00 naar school. Met een baan, peuter en 3 maan oude baby zie ik dat niet zo zitten. NTI zag er qua kosten en indeling zeer haalbaar uit. Dus... Iemand?
Ik heb een jaar of 12 geleden mijn SEPR gehaald via het NTI, toen ging het nog ouderwets en werden toesten per post nog teruggestuurd. Uiteindelijk binnen een jaar examen gedaan. Begeleiding was toentertijd goed en heb er een goed gevoel bij gehad. Niet geschoten is altijd mis toch! Succes alvast.
Ik lees even mee.. Wat ik me afvraag; wie heeft er ook werk gevonden met een nti diploma. Hoor nml vaak dat ze liever 'normale' diploma's aannemen. Ik zou het nml ook ideaal vinden thuis studeren..
Ja hoor, ik ben gewoon aangenomen. Sterker nog is was al aangenomen zonder de diploma. Ik ken ook meiden die andere opleidingen hebben gedaan via het NTI en gewoon een baan hebben gekregen daardoor.
Ik heb heeeeeel lang geleden een cursus Nieuw Grieks gedaan. Gewoon voor het leuke. Ik vond het een heel fijne methode, en heb er veel van geleerd. Maar dit was dus wel voor de hobby, geen idee hoe het zit met de vakdiploma's...
Ik volg zelf mijn opleiding bij NAH, dus voor NOI zou ik niet weten of het netjes werk. Wel heb ik bij meerder werkgevers en stage plekken gesprekken gehad voordat ik aan deze opleiding ben begonnen. Mijn grootste zorg was ook dat ik niet aangenomen zou worden met zo'n diploma, maar eigenlijk zeiden alle werkgevers (3 stuks afzonderlijk) dat ze het juist zien als een plus punt, je hebt je diploma op eigen initiatief behaald. En eigenlijk gaven ze ook aan dat het niet nodig is om te vermelden op je CV waar je je diploma hebt behaald. Klonk voor mij wel logisch, ik vermelde bij mijn MBO diploma's ook niet dat ik zo via het ROC heb behaald, alleen maar dat ik ze heb. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je waarschijnlijk bij een HBO opleiding ook een stage/afstudeer stage moet doorlopen, dit is het makkelijkste te doen als je huidige baas je hierbij kan ondersteunen. Daarnaast moet je ook goed kijken wat je examens/afstudeer projecten gaan kosten, meestal moet je deze nog erbij kopen.
Bij de nti zitten examen en boekkosten bij de prijs inbegrepen. Eventueel herexamen doen kost je wel weer extra, vandaar dat dit financieel ook zo aantrekkelijk is. Mogelijk betaald mijn werkgever wel deels mee, maar hoe lager de kosten in eerste instantie zijn, hoe lager het deel wat voor eigen rekening komt Fijn om te horen dat je met een soortgelijk diploma wel gewoon aangenomen wordt, zou zo zonde van de tijd en geld zijn uiteindelijk... Ik hoop dat de stage op een bepaalde manier ingericht kan worden bij mijn huidige werkgever. Het is een vrij grote organisatie, dus daar moet vast een mouw aan te knopen zijn. Bedankt voor de reacties dames!