Sparta amazone dynamic moederfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama81, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Even weer een topic over een moederfiets, maar ik heb een vraagje.
    Vorig jaar heb ik de sparta amazone dynamic aangeschaft, gloedje nieuw. Wij zijn niet zo van die fietsers, maar hadden een goed voornemen om dat nu wat meer te gaan doen. Allebei een nieuwe fiets gekocht en bij mij was de keuze dus op de white/henna sparta amazone dynamic gevallen. Schitterend vond ik hem en was dan ook heel blij met mijn nieuwe aanschaf.

In de praktijk echter vind ik de fiets best wel zwaar. Eerst dacht ik dat het aan mezelf lag, omdat ik niet zo sportief ben en niet vaak fiets. Maar mijn moeder en een vriendin hebben mijn fiets ook een keer gebruikt met onze kleine man en zij "klaagden" over hetzelfde. Prima fiets, alleen best zwaar.

Nu zit ik erover na te denken om de fiets om te ruilen en een andere te kopen die lichter is. Maar welk merk/model raden jullie dan aan?

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik heb de sparta amazone classic.
    Vind die helemaal niet zwaar en mijn moeder fiets er ook heerlijk op zegt ze.
    Misschien dat een optie?

Of gewoon eff naar de fietsenwinkel gaan en proberen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb ook een moederfiets een gazelle bloom en ik vind hem ook véél zwaarder fietsen dan mijn gewone fiets! Kijk maar eens naar het gewicht van je moederfiets t.o.v een gewone fiets. Bij mij is het ook nog zo dat ik er niet echt lekker op zit, omdat het perse een 26" moest zijn om met mijn voeten bij de grons te kunnen. Ik zit hierdoor wat in elkaar gedrukt op de fiets, op mijn 28" gewone fiets heb ik dat helemaal niet. Ik ga zelf mijn moederfiets verkopen als ik er geen voorop meer heb want op een gewone fiets kan wel een zitje achterop (voorop ook wel maar dan eindig ik met kind en al in de bosjes).

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb een batavus mambo deluxe, en vind hem totaal niet zwaar fietsen. Ik haat fietsen, maar met mijn zoontje en die fiets vind ik het geweldig :D
    Echt een aanrader!

5. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik heb de amazone classic en ik vind het ook een zware fiets.
    Mja, als ik fiets heb ik vaak de buggy achterop, kind voorop. Ergens nog een luiertas van 10 kilo. Licht is hij dan sowieso niet meer :D

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Een moederfiets is nou eenmaal zwaarder als een gewone fiets. Deze fiets is stevig gebouwd zodat je een kindje voor en achterop kan, ook kun je een buggy meenemen en zware fietstassen.

Als je kijkt naar een gewone fiets mag daar max 25,- achterop en kun je dus al niks meer meenemen..

Ik heb trouwens de sparta amazone dynamic en dan die blauwe versie maar ik wist dat deze gewoon ietsje zwaarder zou zijn als een gewone. Verder fiets hij prima.

Hebben altijd veel gefietst en ben dus meer versnellingen gewend, heb er nu 7 en mis de andere minimaal 14 wel..

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb hem ook in het babyblauw.... hier fiets hij juist lekker licht en zelfs met 2 kids is het makkelijk te doen....

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier een Gazelle Bloom van 2009. Deze fietst ook zwaarder dan een gewone fiets. Ik denk dat je er bij een mamafiets gewoon niet aan ontkomt dat ze wat zwaarder zijn. Enige tip die ik heb is: gebruik zoveel mogelijk de versnellingen. Zo ontlast je jezelf nog een beetje :)

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb ook de blauwe Sparta fiets (die met vogeltjes , vlindertjes ed)
    Het is idd een zware fiets, maar hij fiets daardoor wel heerlijk.

Deel Deze Pagina