Hoi, gisteren maxicosi gekocht, jeetje wat is dat ding zwaar en dan komt er straks nog eens een kindje in ook... Wij wonen in een bovenwoning en hebben vrij weinig bergruimte. Laten jullie maxicosi nooit lekker in auto zitten? we hebben een 5 deurs, vrij ruim achterin.. o gisteren vergeten te vragen.. past hij op bugaboo of heb je daar zo´n bevestigingsding voor nodig? maarja dat kleine stukje van auto naar huis, ook beetje onhandig misschien..
Ik zou hem ook in de auto laten, je tilt je een ongeluk met dat ding. Wij laten/lieten de kinderwagen zoveel mogelijk in de auto staan, anders staat ie maar ruimte in te nemen in de hal. Maar wij hebben we de ramen bij de achterbank en de achterzijde van de auto verduisterd, zodat niemand naar binnen kan kijken. Ook fijn voor de kindjes, die zitten dan uit de zon en je hoeft niet van die malle schermpjes op te hangen, die ze er toch weer van af rukken Volgens mij heb je voor de combi maxi cosi en een bugaboo adapters nodig!
Je kunt hem gerust in de auto laten staan. Maar kindje in en uit doen als de maxi cosi nog vaststaat is niet zo heel handig ivm de gordels. Het gaat wel, maar handig is anders. Daarom haal ik hem er meestal toch wel uit. Ook als mevrouw in de maxi cosi in slaap gevallen, parkeren we haar met maxi cosi en al in haar slaapkamer
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat jij het handigst vind. Maar als je meerdere dingen mee uit de auto moet nemen, is het niet handig de baby eruit te halen. Tenzij je gewoon wat vaker op en neer loopt. Gewoon ervaren wat jij makkelijk vind!
I het begin haalde ik wel de maxi cosi uit de auto. Kindje weegt dan nog niet veel en is nog zo wiebelig om erin te zetten en eruit te halen, dat vond ik makkelijker. Dochter heeft er tot bijna 15 mnd in gezeten, toen haalde ik haar er gewoon uit hoor, veel te zwaar om te tillen!
Met warm weer haalde ik m wel uit de auto. Zeker het plastic en de gordeltjes worden in korte tijd bloedheet. Voor de bugaboo heb je aparte adapters. Loont zeker de moeite even op MP te kijken..
Hier haal ik 'm er meestal uit maar je sjouwt je een breuk. Ze weegt nu bijna 8 kg maar ik vind het echt zwaar worden. Doe nu wel vaker de maxicosi op 't onderstel van de kinderwagen zetten.
Ik laat hem sinds Daan een maand of 5 was in de auto staan. Tenzij hij in slaap is gevallen dan neem ik hem erin mee naar boven. Wij wonen ook klein en als hij in de auto staat scheelt dat weer ruimte.
Wij hadden 'm op zo'n easyfix staan, dus zeker vanaf dat Sil 7 kilo ging wegen ben ik gestopt met dat hele geval rondsjouwen en haalde ik alleen Sil er nog uit Was net zo makkelijk, zeker omdat we dus ook niet met gordels in de knoop kwamen (weet dus niet hoe dat zit, hoor, als je je MC met gordels vast hebt zitten- of dat in de weg zit bij kind in of uit).
Ik vond hem ook zwaar maar heb hem meestal wel meegenomen. Anders moet je je kindje er iedere keer uithalen en dat vond milan niet fijn. Bij onze tweede komt er een buggy waar de maxicosi opgeklikt kan worden. Bewust geen kinderwagen want dat is zo'n gedoe om die iedere keer in elkaar te zetten en neemt mijn hele kofferbak in beslag.
wij wonen ook in een bovenwoning. ik sjouw hem nu nog iedere keer mee, maar hij begint nu aardig zwaar te worden (6 kilo + maxi cosi) dus denk dat ik hem een dezer dagen ook in de auto laat. (de kinderwagen ligt ook standaard in mijn auto) wij hebben ook geen halletje beneden om alles neer te zetten, dus dit is de beste oplossing.
Ik denk dat het er ook aan ligt wanneer je kindje is geboren. Onze dochter is in december geboren, en dan laat je de maxicosi niet in de auto zitten. Dan moet je in de kou, ze in de maxicosi wurmen...niet echt handig. Toen ze een maand of 5/6 was, liet ik hem wel vaak in de autostaan, scheelt inderdaad weer ruimte. Wij hebben een easybase en daardoor hoeven we dan niet meer te klungelen met de gordels.
Ik neem 'm nog altijd mee naar binnen, vind het veel makkelijker om Lisa dan erin en eruit te halen. Ik vind het wel zwaar worden (Lisa weegt nu zo'n 7,5 kilo), maar wel te doen. Maar wij hoeven ook geen trap op.
Hier altijd in de auto laten staan, hij paste ook niet op de kinderwagen. Zowiezo moet je erg oppassen om je maxi cosi op je wagen te zetten. Voor kleine stukjes is het natuurlijk geen probleem, maar ik zie zoveel dames shoppen met hun kindje in de maxi-cosi op de wagen. Heen rit, terug rit en shoptijd is vaak al veeeeel te lang voor de kleine om in de maxi-cosi te zitten. Niet dat iedereen die hem op de wagen zet dit te lang doet hoorm maar je ziet het erg veel.
Wij hadden/hebben de easybase. En dat vond ik dus ook een groot voordeel.. Wij doen het op die manier vanaf 7 maanden ofzo. Maar ons meisje heeft (in mijn auto) tot 15 maanden in de maxicosi gezeten. Maar inderdaad zo rond de 7/8 kilo, werd het echt te zwaar. Maar met de easybase ging het zo prima.
Je ziet het wel veel, maar hoe vaak zitten die kinderen verder in de maxicosi? Lisa zit maar een paar keer per maand in de maxicosi, dus een keertje wat langer maakt dan niet uit. En niet iedereen shopt erg lang . Nu leggen wij haar met winkelen over het algemeen wel in de kinderwagen omdat het beter is en ze daar toch beter in ligt.
Ik vind de gordels in de auto niet het probleem, maar wel het goed in de maxicosi zetten en die gordels vastmaken. Vind ik toch makkelijker dan dat schuin in de auto doen. En het is gewoon even bikkelen, dat tillen
Ja vandaar ook mijn laatste zin. Maar ik denk ook dat, diegene die het wel doen, er niet eens echt goed bij nadenken. Ze doen het niet bewust denk ik.
Kijk dat is dus al een groot verschil colin zat ook toen hij kleiner was bijna elke dag in de maxi cosi ( in de auto) dus daarom legde ik hem altijd gewoon in de kinderwagen. Ik ga nu wel de zapp gebruiken voor 1 winkel zeg maar en dan colin lopend mee zodat ik de duo niet elke keer helemaal uit hoef te klappen.. TS: ik nam hem eigenlijk altijd mee tot een maand of 6, omdat het een rot werk is om zo'n kleintje fatsoenlijk in de maxi cosi te zetten als ie al vast staan. daarna was hij sterk genoeg om even zelf zijn rug te onderstienen als ik hoofd en billen had en lukte het wel om hem onder de gordel door te krijgen en liet in de maxi cosi gewoon staan. als ik boodschappen dat hij klein was klinkte ik de gordel los als hij in d ekinderwagen lag, zodat ikbij de terug weg hem eerst normaal in de mc kon doen en die daarna vast.