Sparta-taart: wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Een sparta-taart....

1. Is ontzettend leuk

2. Is stom

3. Is kindermishandeling, dat doe je een kind niet aan

4. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zou even afwachten de komende maanden want je zoontje gaat vast nog wel een liefde ontwikkelen voor een figuurtje oid en dan een taart kiezen waarvan je zeker weet dat hij een bigsmile op zijn gezichtje krijgt.
    En wil jij er echt graag een taart met Sparta logo bij dan neem je die taart toch gewoon voor erbij?

Ik vind wel dat een taart op de eerste verjaardag van je kindje volledig in het teken van het kindje moet staan en niet in het teken van wat papa/mama leuk vinden.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind de taart op zich wel leuk, maar niet voor een jongetje dat 1 wordt.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Deze snap ik wel!
    Maar die van TS is meer voor hun zelf dan voor hun zoontje.

Wij hadden voor beide voor hun eerste verjaardag een foto van hun zelf met een ballon. Voor hun 2de verjaardag van hun favoriete figuur (dikkie dik & Bob de bouwer). Voor hun 3de verjaardag mochten ze zelf kiezen, etc etc.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nee dit zou niet mijn keuze zijn . hij word 1 kies iets wat hij echt leuk vind.

5. #25 bolkje, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    @mamavanjuul: knap dat jij weet dat de taart meer voor ons is dan voor mijn zoontje. :( En het houdt je blijkbaar wel enorm bezig dat je drie keer moet reageren, zo vaak heb ik zelf haast nog niet op dit topic gereageerd. :$

Ik vraag toch juist om meningen omdat ik nog niet zo goed kan inschatten of hij er al iets van meekrijgt of niet. Ik vind sommige antwoorden echt onaardig overkomen. Ik vraag alleen om een mening, maar blijkbaar leven sommige mensen alleen om hier onaardige antwoorden te geven en conclusies te trekken die ik helemaal niet heb neergezet.

Voor iedereen die wél gewoon kan reageren zonder hatelijk te doen of lelijke conclusies te trekken, of je nou het een leuk idee vind of niet: bedankt voor jullie reacties. Daar heb ik wat aan.

En even voor de duidelijkheid: ons zoontje kijkt bijna geen televisie, hij vermaakt zich momenteel vooral met proberen te kruipen en spelen met blokken. Dus volgens mij is het helemaal niet zo raar dat ik (nog) geen inspiratie heb behalve iets van sparta, wat hij al vanaf zijn geboorte meekrijgt qua kleding, speentjes, knuffeltjes etc.

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Huh hatelijk? Lelijk? Waar??

7. mumija

mumija Niet meer actief

Meid, lekker die taart bestellen!
    Krijgt Tobias echt geen trauma van hoor. Net of een kind dat 1 jaar later nog weet dat hij een sparta taart op zijn verjaardag heeft gehad.
    Andere kinderfiguurtjes herkent hij ook niet echt hoor. Het kind wordt 1 jaar! Die zit toch niet de hele dag tv te kijken of Bob de Bouwer boekjes te lezen. En hoppa, de taart wordt aangesneden, en het effect is toch weg.
    En hij mag echt wel Sparta-minded worden hoor ;).
    Ik vind het een hartstikke leuk idee! Zal opa ook leuk vinden!

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen. Aangezien het een kinderverjaardag is zou ik ook echt een typische kindertaart doen. Veel kleur, leuke vormen.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gewoon doen! En dan nog een klein slagroomtaartje erbij voor de kleine om in te meppen. Leuk toch?

10. Haha, en mamma ook ja ;)

@Imensa: het viel inderdaad wel mee, toen ik het hardop las kwam het opeens heel anders over dan toen ik het in mijn hoofd las :)

11. Ik denk dat ik er inderdaad uit ben:

Voor zoonlief tegen die tijd een koemelkvrij meptaartje (was sowieso al de bedoeling) en dan iets met spartapiet erop, die herkent ie vast tegen die tijd wel :D

12. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik zou het nu nog niet doen. als hij het volgend jaar zelf zou willen is het een ander verhaal

13. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Dat denk ik toch wel hoor tegen die tijd! toen mijn dochter 1 werd heb ik een Bumba taart gemaakt omdat ze dat zo geweldig vond (en nee, ze zat echt niet hele dagen voor de tv) en het eerste wat ze zei toen ze de taart zag, was: Bumba! Dus kan best wel dat hij tegen die tijd wel een of andere favoriet heeft en dat ook wel zal herkennen.

Zelf zou ik dat denk ik afwachten of hij tegen die tijd iets heeft wat hij erg leuk vindt en daar op in spelen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moet zeggen dat ik de reacties helemaal niet hatelijk vind, maar gewoon eerlijk. Ik denk dat je zelf er nog niet bij stilstaat dat een kindje van 1 jaar al heel anders is dan een kindje van 8 maanden. Tv keken ze hier toen ook nog niet, maar ze hebben vaak wel favoriet speelgoed/figuren.

Ik vind de taart voor een kindje van 1 niet zo gepast eigenlijk, is gewoon een gevoel. Hij hadden met de eerste verjaardagen niets bijzonders, gewoon appeltaart enzo :).

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het niet doen. Pas als hij het echt zelf leuk vind. Nu lekker een kinder thema. Ze zijn zo kort klein! En mijn zoon herkende echt zijn 1e verj taart wel hoor!

Deze zou ik voor je man zn verj doen bijv.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Doe die taart maar. Ik was vroeger boos op mijn ouders dat ze niet met mij naar the ramones zijn geweest toen ik een baby was.
    Stel dat je kind later boos word omdat hij niet zulke coole taart heeft gekregen? :p

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het verschrikkelijk....

Maar moet zeggen dat ik sowieso meer ben van datgene wat het kindje in kwestie zelf leuk vind. Hier zou er nu dus een thomas de trein taart komen, of brandweerman sam.

(Ik zie nu net dat je er al uit bent :). Meptaartje is altijd leuk!)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh wist niet dat er een quotum was....:(

Ik vind mijn reactie helemaal niet hatelijk, geef mijn mening, precies waar je om vraagt

Oh en als iemand mij uit wil leggen hoe ik meerderen quote in 1 bericht, dan had ik maar 2x hoeven reageren...

19. XoXo

XoXo Niet meer actief

#39 XoXo, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2014
    Ik zeg doen! Maar wel Sparta Piet, is voor een kind net iets leuker :)

Al is dit voorbeeld niet echt een kind meer :p

Bijgevoegde bestanden:

• 4r21z4.jpg
      4r21z4.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,8 KB
      Weergaven:
      3
  20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vind het niet een kindertaart.
    Straks heeft je kind een hekel aan voetbal of houdt hij helemaal niet van sparta en ziet hij op foto's terug dat hij zo'n taart had.

Dan zou ik eerder voor een taart zonder thema kiezen als een slagroomtaart.

Deel Deze Pagina