Boehoe! De Maxi Cosi is op de grond gestuiterd... Gelukkig wel zonder ons kindje er in, maar nu is het piepschuim bovenin een (klein) stukje ingescheurd. Hoe k*t! Ze mag dan officieel al wel in zo'n rechtopzittend stoeltje, maar ik wilde haar zo lang mogelijk zo veilig mogelijk vervoeren zolang ze in de Maxi Cosi bleef passen... Dus.. Kopen we voor die paar maanden nog een nieuwe MC of gaan we toch over op een 'grote meisjes stoel', oftwel een opvolgstoeltje?? Wat zouden jullie doen? Ze is nu een jaar en twee weken.
Ik zou haar in een opvolgstoel zetten. Beetje zonde van het geld anders. Hier vanaf 11 maanden in de maxi cosi axis. Prima stoel en ze zit er stevig in. Als je veel waarde hecht aan het achteruit vervoeren evt een opvolgstoel die achteruit rijdt?
Het is ook een beetje afhankelijk van hoeveel ze weegt en hoe lang ze is. Het kan haast niet dat ze er toch binnenkort uitgegroeid is. Ik zou denk ik dus toch voor de opvolgstoel gaan.
Bedankt voor jullie reacties. Ze is pas 72.5 cm en groeit nu niet meer zo snel, ik verwacht dus echt dat ze er nog wel een paar maanden in zal kunnen passen... Ik vind het erg lastig. Wat is de gemiddelde leeftijd dat kindjes overgaan in een andere stoel? Hier zie ik soms al kindjes welke amper zelf kunnen zitten er al in zitten.. Ik vind dat een beetje eng. En mijn kindje valt, hoe klein het stukje ook is, zodra ik de sleutel omdraai al in slaap in de auto en het lijkt mij dat het hoofdje zo gaat hangen als ze slaapt in zo'n stoel... Of zie ik dat verkeerd?
Gewoon een achterwaarts gerichte opvolgstoel. Dan heb je het beste van beiden: veilig en financieel voordelig.
ik zou afhankelijk van haar lengte en gewicht de maxi cosi vervangen voor een gewone stoel (als ze al bijna eruit is gegroeid aan de bovenkant dus). Maar als ze nog wel klein is zou ik toch een nieuwe kopen, ik zie ook de wens voor een 2de bij je dus dan zou je hem toch weer kunnen gebruiken.
gewoon in een vervolgstoel zetten en als ze in slaap valt, de stoel in slaapstand. hangt ze ook niet met hoofdje.
anders mss een mc via mp bij je in de buurt dat je mc goed kan nakijken en checken, zelf durf ik dat eigenlijk niet, maar je weet maar nooit
Toevallig had ik gister de bekleding van de maxicosi in de wasmachine gegooid en daarna zag ik "Alleen handwas" Zat me hetzelfde te bedenken als jij; als hij niet meer past wordt het of een maxicosi nieuw kopen of over naar de Axxis (vervolgstoel). Gelukkig pastte de hoes nog prima maar anders was het toch optie 2 geworden (ondanks dat ze nog een half kg moet tot ze 9 kg weegt).
de meeste vervolgstoelen kunnen ook in slaapstand. Daar heb ik hem de 1e tijd ook standaard in gezet, om de overgang wat te verkleinen zeg maar...
Ik zeg opvolgstoel! In het begin zetten wij de opvolgstoel ook altijd in de slaapstand ook als hij wakker was.. Wij hebben er wel een extra hoofdsteun/verkleiner bijgekocht en die gebruiken we nu nog steeds, dat vinden we een fijner idee, want de opvolgstoel (mc priori) is een stuk breder dan de mc.. Zeker als hij dan slaapt dan valt zijn hoofdje niet zover opzij..
Dat peipschuim is ook los te bestelllen bij een babyspeciaalzaak en kost bijna niks. Dus als je haar echt nog in dat stoeltje wil houden (wat wel de meest veilige manier van vervoeren is0 is dat misschien ook nog een optie.
Bedankt voor het meedenken allemaal!! Ik neigde het meest naar toch nog een maxi cosi, terwijl manlief dat onzin vond. 'Als kindjes vanaf negen maanden in een opvolgstoel mogen vind ik het zonde om nu nog geld aan iets uit te geven terwijl wel over wellicht 2 maanden alsnog een opvolgstoel moeten uigeven', aldus manlief. Ik vond verstandelijk gezien dat hij gelijk had, alleen emotioneel gezien dacht ik er anders over.... Hihi. Toch besloot ik mij eens niet zo eigenwijs op te stellen en eens naar hem te luisteren. Wij met zn drieën naar de babywinkel. Daar heeft meisjelief in de Tobi, in de Prioiri, de Axxis gezeten. Ook naar de Romes stoeltjes gekeken... Alleen.... Whaha mijn kleine poppetje is er nog te klein voor, ondanks haar 12.5 maandjes jong. Ze zat er echt als een puddinkje in. Gek eigenlijk wel, want in de kinderstoel (zowel Stokke als de Ikea) en gewoon op de grond zit ze zelfstandig met een prachtige rechte rug. Maar we hebben dus besloten toch weer een MC te kopen. Dat van dat nieuwe piepschuim wist ik niet. Hoe duur is dat? En maakt het dan niet uit dat het plastic geen zichtbare schade lijkt te hebben, maar wellicht van binnen toch beschadigd is??