Hamman behandeling

Discussion in 'Zwangerschap' started by wannabeamum, May 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wannabeamum

Jan 12, 2011
    87
    1
    0
    Ridderkerk
    Hi Ladies,

1 juni heb ik met mijn schoonmoeder een beautydagje afgesproken. Het is geloof ik niet met een sauna bezoek, maar verschillende behandelingen. Waaronder: masker, modderpakking en een hamman behandeling.

Mag dit tijdens de eerste weken van je zwangerschap? Ik lees op internet verschillende dingen.

Ik zit dan in mijn 7de week van mijn zwangerschap. We willen het dan nog niet vertellen, maar zal zei het aan mijn buik kunnen zien?

Alvast bedankt ladies!

Liefs

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Op zich is er met een Hammam behandeling niets aan de hand; je wordt geschrubd, gewassen, gemasseerd, ligt op een warme steen... lijkt me niet schadelijk. Ik denk wel dat ik het even zou melden voor de behandeling. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

Wat betreft de sauna, dat durf ik niet zo goed te zeggen. Van wat ik begrepen heb, kan het niet zo veel kwaad zolang jij jezelf goed voelt. Ik zie wel vaker zwangere vrouwen in de sauna rondlopen. Ik geloof dat het later in de zwangerschap wel afgeraden wordt om naar de sauna te gaan.

Misschien kun je a.s. maandag/dinsdag even naar de huisarts bellen en het navragen?

3. Reza2306

Reza2306 Actief lid

Dec 14, 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Je mag de eerste weken van de zwangerschap niet in de sauna en ook de laatste weken niet.
    Verder mag je de pakkingen wel gewoon doen, hoor.
    En wat betreft je buik, dat is natuurlijk bij iedere vrouw anders... Anders kun je altijd nog zeggen dat je last hebt van je darmen ofzo...

4. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Zover ik weet mag je ( als je vaker naar de sauna gaat ) gewoon de sauna en hammam in, zolang jij je er goed voelt. Als je verder nooit de sauna in gaat wordt het afgeraden om erin te gaan tijdens zwangerschap. Ma vraag het anders idd eens na bij je vk:) Veel plezier! xxx

5. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Alleen inderdaad de eerste weken niet in de sauna en de laatste, en voor de rest is het allemaal niet schadelijk voor de baby hoor.
    Als je er maar niet meer dan 10 minuten in blijft en daarna goed koelt.

Misschien idd even melden aan diegene die je gaat masseren, maar vooral lekker genieten van je beauty dagje!

6. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    Anders bel je je VK even. Ik zou het daar sowieso even melden. En als je heel erg twijfelt of dat je buik toch wel zo dik is dat je het duidelijk ziek, kun je altijd nog zeggen dat je ziek bent en dan niet gaan. Een paar weken later snapt ze wel waarom ;)

En even voor de duidelijkheid (omdat sommige mensen hierboven iets anders schrijven): sauna wordt echt afgeraden in de eerste 14 weken! En daarna zou je wel weer mogen, mits je dat al vaker gedaan hebt. Laatste paar weken wordt het ook afgeraden idd. Maar goed, zoals je schrijft zullen jullie waarschijnlijk niet naar de sauna gaan, maar just in case!!

Zit te bedenken, misschien kun je ook het complex bellen waar jullie naar toe gaan? Die weet vast precies wat wel en niet mag!

En last but not least, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

7. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey meis,

In het topic waar ik zat, januari mama's 2012 was er een meisje naar de hamam geweest en die wou het ook nog niet vertellen.
    Ze is gegaan en heeft het bij de masseur voor de behandeling in de oren gefluisterd en ook dat verder nog niemand het wist.

Sauna bezoek word afgeraden de eerste weken, maar moet zeggen dat ik bij de zwangerschap van mijn dochter wel geweest ben met 7 weken zwangerschap, alleen wist ik toen niet dat ik zwanger was ;)

8. wannabeamum

Jan 12, 2011
    87
    1
    0
    Ridderkerk
    Meiden Super bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vraag nog ff aan mijn schoonmoeder goed na wat het nou precies allemaal is en bel voor de zekerheid van nog wel de verloskundige.

Ik kan me van mijn vorige haman herinneren dat ze heel hard in mijn buik masseerde, dus zal stiekem zeggen dat ik zwanger ben en van mijn buik af moet blijven haha.

Super!

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

Dat zou ik dan zeker doen! Als het goed is vragen ze voor de behandeling ook altijd aan je of ze ergens rekening mee moeten houden en of je bijv. een harde/zachte massage wilt. Als ze dat dus niet vragen, wel zelf aangeven ;)

Dat je ook in het begin van de zwangerschap beter niet naar de sauna kunt gaan, wist ik niet. Maar daarom had ik (voor de zekerheid) toch even contact opgenomen met de verloskundige of de huisarts. Die kan je daar meer over vertellen :)

Share This Page