Niezen/steken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Even een vraagje..
    Niezen kan dat erbij horen??

En ik had vanmorgen onwijze steken. wat kan dat zijn?? :(

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoe bedoel je meis,

heb je steken in je buikstreek (liezen) als je niest? :D

of bedoel je dat je steken hebt in je neus als je niest?

gr. Patricia ;)

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    haha nee het zijn 2 aparte dingen.. hihi
    ik nies onwijs vaak de afgelopen weken wat ik nooit had en ben niet verkouden ofzo.

En die steken zijn onderin men buik. soms aan de ene kant en soms aan de andere kant. maar vanmorgen toen ik wakker werdt had ik het best wel erg. en nu is het weer als normaal

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Niezen is geen zwangerschapskwaal.

Als je niest en je krijgt dan erge steken in je buik, dat wel.
    Dat komt doordat de banden zich aan het klaarmaken zijn om uit te rekken.
    Heb ik ook erg gehad in het begin en troost je, het wordt nog erger haha.

5. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hahaha ja ik dacht al :D

Nou dat zijn dus je buikbanden die je voelt, je baarmoeder zit niet los in je buik, maar aan een soort banden.

En nu je baarmoeder aan het groeien is, kan het met bepaalde bewegingen pijn doen, ook met niezen dus.

Had ik ook hoor, kan geen kwaad, doet alleen pijn :(

gr. patricia

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Maar de hele dag iedere keer van die steken.. soms doen ze gewoon echt onwijs pijn..
    is dat echt normaal?? ik wil niet dat er iets fout gaat... :(
    En mijn broeken zitten strak... ze zaten al strak, maar nu helemaal hihi..

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    HEt is vrij normaal hoor dat je de hele dag steken voelt, maar dan ook echt in je liezstreken :)

Mocht het meer in de buurt van je schaambotje zijn, zou ik even de verloskundige bellen ;)

Het hoef niet zo te zijn dat het mis gaat, maar de verloskundige kan jou dan op je gemak stelen :)

En als je last heb van een broek die te strak zit, zou ik er 1 kopen die wat groter is. Dat is voor jezelf fijner en je darmen zullen alleen maar meer gaan uitzetten in het begin, daarna je baarmoeder.

Succes.

Gr. Patricia

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja het is ook vooral in men lies ja. maar ook onderin men buik.. Wat houd het dan is als het bij hte schaambot zit?
    Ik moet maandag naar de verloskundige dus kan het dan gelijk bespreken denk ik

9. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Als het goed is, zit jouw kleintje achter je schaambot op dit moment.

Daar waar je baarmoeder nog lekker achter lig, zit je kleintje verstopt.

Ik heb in het begin ook wat kleine steekjes gehad in die buurt, maar er was toen niks aan de hand, mijn baarmoeder drukte nogal op mijn schaambotje.

Dus het hoef niet altijd wat te zijn, maar het is voor je eigen rust als je eventueel je verloskundige wil bellen :D

gr. Patricia

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    hmm oke.
    Ik heb niet echt last hoor van het schaambot. maar het is meer het gedeelte eromheen. men liezen he.
    maar ik weet iig dat het niks ergs is en dat het er echt bij hoort..
    Wat ik me ook nog afvraag, hoe groot is de kans op een miskraam eigenlijk? weet jij dat?
    Ik laat de afspraak lekker op maandag staan, mijn mannetje en ik hebben de hele dag vrij genomen. we zien wel hoe het loopt maandag.. hiihi ben wel ongeduldig hoor..

Wanneer komt de kleine achter je schaambot vandaan?

11. Niet meer actief

en is niezen misschien INdirect een kwaaltje...?

dat je nu sneller niest doordat je neus gevoeliger is voor oa. geuren enz... daardoor nies je natuurlijk ook sneller...

12. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoe groot de kans is daar heb ik geen antwoord op, dat is altijd maar afwachten, zeker in het begin van je zwangerschap is dat zo onzeker.

Rond de 16e week richt de baarmoeder zich definitief op en groeit hij boven het schaambeen uit!

Je kan ook rond die periode, of een paar weken later de kleine een beetje voelen (plopjes en bubbeltjes) :)

gr. Patricia

13. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    kan dat niezen geen hooikoorts zijn? toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze ook hooikoorts gekregen en een allergie voor huisstofmijt.... dat is trouwens na haar zwangerschap niet meer overgegaan. Ik zelf heb van mn 7e tot mn 15e hooikoorts en een allergie voor huisstofmijt gehad en nu ik zwanger ben, is het weer terug gekomen. Ik loop nu ook al een paar weken met dit weer te niezen.

gr,

Manouk

14. Niet meer actief

ja ik heb een jaar geleden last gehad van huisstof mijt allergie.. en daarna geen last meer gehad, maar in begin van mijn zangerschap ineens heel erg, nu nog een beetje...

Maja zoals mijn dokter al zei, zo'n allergie kan er gewoon ineens zijn :S

15. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    jaaa heb het ook, die steken met het niezen! Erg pijnlijk is dat, durf daardoor haast niet meer normaal te niezen maar inhouden gaat ook niet. pffff tis wat he...

Miek

Deel Deze Pagina