Spastische darm

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ook ik heb een spastische darm... Vanaf dat ik zwanger was van mijn eerste kindje was het wel een stuk minder. Voor die tijd lag ik elke week wel op de badkamervloer van de pijn. Durfde niet eens meer lang de deur uit, bang voor een aanval.
    Talloze onderzoeken gehad, maar een label hangen ze er niet aan, dus dan maar spastische darm. Moet ermee leren leven. Sinds 2 jaar gaat het een stuk beter, heb er nu misschien maar 1 keer per maand last van.
    Ik heb alles al geprobeerd, niet meer vet eten, melkproducten laten staan, niets hielp.
    Ik heb het idee dat het bij mij toch tussen mn oren zit: als ik me druk maak of zenuwachtig ben, krijg ik meteen een aanval. Erg vervelend!
     
  2. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    ik ben helaas ook gezegend met een spastische darm en als ik weer last had, dan was ik veroordeeld met op de bank liggen. Rustig liggen hielp bij mij en inderdaad ook op je eten letten.

    Wat mij enorm goed heeft geholpen is yakult of van dr.vogel acuforce (ofzoiets, lol), dan brengt je darmflora weer in evenwicht en dit helpt juist heel goed bij spastische darmen. Gewoon een aantal weken gebruiken, dan weer even stoppen, en dan eventueel weer gebruiken...

    Van buikpijn of last van je darmen wordt je altijd heel erg moe en futloos. Tenminste ik wel. Het vergt enorm veel energie van je, ondanks dat je misschien alleen maar ligt.

    Het lijkt me wel verstandig om als je er echt zoveel last van hebt, iets van medicatie te vragen. Proberen kan altijd...

    Weet je wel zeker dat het een spastische darm is? En niet iets van galstenen of nierstenen???
     
  3. eeneneen isdrie

    eeneneen isdrie Actief lid

    1 jun 2010
    342
    5
    18
    bij mij heeft acupunctuur me ook een grote stap in de goede richting gezet. samen met voldoende vezels en goed drinken heb ik er nu bijna nooit meer last van. en als ik het voel komen dan is het in de drukkere tijden... en dus stress.
    succes!
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Frummeltje, nee ik ben er niet zeker van, maar ik denk het wel omdat ik echt gespannen ben.
    Ik bel de ha straks, kijken of zij nog tips heeft. En het bad is nu vol aan het lopen, dat zal ook wel helpen.

    Ben wel blij hier herkenning te vinden, ik ben nu dus ziekgemeld en daar heb ik zo,n hekel aan! Beetje bevestiging voor mij dat het wel terecht is..
     
  5. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het een aantal keer per jaar, maar gelukkig niet een paar dagen achterelkaar, hoogstens 'n halve dag en nacht. Ik ga dan het liefst in een heet bad, dat verlicht wel iets. Alleen jammer dat het meteen weer terug komt als je eruit gaat.
     
  6. sasje24

    sasje24 VIP lid

    30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

    ik heb dit ook..ben na de carnaval ook goed ziek geweest..zal wel van al die alcohol zijn geweest.... :)
    ik slik dan duspatal..2 keer per dag en heb pepermintolie capuseles gekregen van mdl arts en dit helpt ook wel....maar het duurt natuurlij een paar dagen voordat alles zijn werk doet...helaas kan ik er geen pijl om trekken van welk eten ik het krijg..ene moment kan er ergens wel tegen en ander moment juist niet!
     

Deel Deze Pagina