behandeld worden als een klein kind

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    hoi dames,

    ik zou graag jullie mening willen over het volgende;
    toen ik 18 werd had ik recht op mijn spaargeld, maar mijn moeder vond dat ik niet met geld om kon gaan en besloot het zelf in beheer te houden. op dat moment was dat ook wel goed, ik kon toen ook niet met geld om gaan.

    maar nu zijn we 4 jaar verder, woon ik samen, hebben we een dochter en zijn we verloofd, kortom, er is echt wel veel veranderd. ook persoonlijk ben ik niet meer hetzelfde als toen ik 18 was en ga nu gewoon volwassen en normaal met dingen om.
    maar mijn moeder behandeld mij dus nog steeds als een klein kind en vertikt het om mijn spaargeld naar mij over te maken zodat ik het op onze spaarrekening kan zetten. dit terwijl we het wel nodig hebben nu, bed en gasfornuis zijn zo goed als op..

    hoe zouden jullie het aanpakken om je eigen spaargeld te krijgen, als je moeder zo zou zijn als die van mij?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Heb jij het gespaard, of je moeder voor jou?

    Ik zou een gesprek aangaan met mijn moeder, en jou redenen aan haar vertellen waarvoor je het nu wilt gebruiken en waarom je nu van mening bent dat je er wel verstandig mee om kunt gaan.
    En vragen waarom zij nu nog steeds angstig is om het beheer van het geld naar jou over te dragen.

    Succes!
     
  3. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Hm, staat er überhaupt nog wel spaargeld op die rekening? Vraag eens of je het actuele saldo mag zien.

    Zij heeft het geld gespaard voor jou, zodat jij er mee kan doen wat jij wil. Het vervangen van je bed en fornuis lijken mij toch wel heel goede redenen voor dat geld.

    Maar goed, bij mij zouden de alarmbellen gaan rinkelen als mijn moeder na 4 jaar en 1 kind nog steeds zo reageert.
     
  4. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    @mmeke daar hoef ik geen gesprek voor te hebben, ik weet haar redenen zo ook wel, zij denkt nog steeds dat ik een klein kind ben dat niet met geld om kan gaan..

    @bammetjebam, ik weet zeker dat het er nog opstaat, mijn moeder heeft zelf geld zat.. de reden waarom ze nog steeds zo doet staat hierboven ;)
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.869
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben inmiddels 34 en mijn ouders behandelen me ook nog als een klein kind, het zegt echt meer over je moeder dan over jou.

    Misschien kun je aan je moeder vragen wanneer ze het spaargeld naar je over gaat maken, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent.

    En geef aan dat je nu geld nodig hebt voor een bed en een gasfornuis, misschien geeft ze je daar dan alvast een gedeelte van het geld van.

    Als laatste en dit klinkt heel hard, zou ik er niet meer vanuit gaan dat je het geld krijgt. Probeer onafhankelijk van dat spaargeld te worden, zolang je afhankelijk bent van het geld dat je moeder beheert, ben je afhankelijk van je moeder en zolang je afhankelijk bent van je moeder kan zij je behandelen zoals zij wilt.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja als zij het beheer heeft over dat geld, dan is het nog steeds van haar, dan kun je daar weinig mee denk ik.
     
  7. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Ah ok, gelukkig :)

    Ik vind het wel jammer dat je moeder niet inziet dat jij volwassener en verantwoordelijker bent geworden.

    Reken voorlopig dan maar niet op dat spaargeld, en kijk bijvoorbeeld op Marktplaats of kringloopwinkels voor een tweedehands fornuis en bed. Daarmee kan je ook laten blijken dat je het zelf kan.
     
  8. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Verwijderd mijn reacite. Was een beetje dom van me.:cool:
     
  9. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    @mmeke, het geld staat op mijn naam, er is dus niks van haar bij ;)

    @berte, als ik dr vraag wanneer ze van plan is het over te maken dan krijg ik daar geen antwoord op..
     
  10. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    verwijderd.
     
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    ben je al wel eens bij de bank geweest?
     
  12. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    ja dat heb ik ook al gedaan, maar dan nog heb ik een deel van dat geld nodig, dus hoe dan ook moet ik het haar vragen..
     
  13. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    als het helemaal op jou naam staat kan jij het gewoon opnemen zonder toestemming.

    zo heeft mijn broertje toen hij net 18 was brommeronderdelen gekocht van het geld die mijn ouders spaarde.
     
  14. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Dankje.
     
  15. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    ja het is mijn spaarrekening maar ik weet niet precies hoe ze dat heeft geregeld.. kan makkelijk zijn dat het wel op haar naam staat maar dat ze zegt dat het op mijn naam staat.. ga ik dus voor niks naar de bank
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Maar jij bent nu toch volwassen (ouder dan 21)? Kan zij dan nog steeds die rekening beheren?
     
  17. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    heb je zelf geld op de spaarrekening gezet, of heeft zij het hele bedrag gespaard?
     
  18. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jammer dat je moeder je nog steeds als een klein kind ziet... ik zou dan zeggen, laat maar zitten joh.. wat heb je er dan aan? misschien dat ze daarna wel voor rede vatbaar is... en je kan ook erheen gaan en dan zeggen dat je van je spaargeld een nieuw gasfornhuis wil kopen? daar is het toch voor.... vind het best raar dat ze dat geld nog steeds vasthoud....

    je zegt dat het geld er nog wel is en dat je moeder zelf geld genoeg heeft dus die optie kan je dan wegstrepen lijkt me...
     
  19. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    dat zeg ik dus net, ik weet niet of het nog steeds dezelfde spaarrekening is van vroeger, want als dat zo is kan ik gewoon naar de bank..

    kan ook makkelijk zijn dat ze een nieuwe rekening heeft geopend, en dan kan ik er dus niet bij
     
  20. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh enne wat voor een rekening is het eigenlijk? als hij op jouw naam staat kan je naar de bank gaan met je paspoort en een pas aanvragen hoor.... en je adres wijzigen kan je ook doen zodat je zelf de afschriften ontvangt....
     

Deel Deze Pagina