verstopping:(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Magda, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Pffff ik weet dat het veel voorkomt maar wat heb ik er ineens last van. Al 9 dagen niet kunnen poepen. Ik eet voldoende vezels, drink ook veel water en loop lke dag. Het is ook voor het eerst in mijn zwangerschap. vrijdag heeft vl in de apotheer laxeermiddel gekocht maar dat wil niet helpen. Het doet zo erg pijn elke keer als ik naar de WC moet want zelfs plassen gaat niet vanzelf,moet best wel persen om te kunnen plassen. Zat net weer te janken op de WC.
    het wil gewoon niet lukken, ik wil niet te hard persen maar kan het dan niet tegenhouden, word er echt beroerd van net op de WC zelfs sterretjes voor mijn ogen gehad. Morgen toch maar eens mijn huisarts bellen....

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lactulose halen bij apotheek! Werkt super...
    Ik had t bij de 1e zwangerschap ook extreem!! :(

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoop dat je van de dokter een klysma meekrijgt... als je al zo lang niet geweest bent is hetgene wat onderaan zit vaak zo hard als een steen en komt dat er lastig uit.... volgens mij kun je iets als microklysma ook kopen bij drogist....

4. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik gebruik die laxeermiddelal vanaf vrijdag zonder resultaat. Net weer naar de WC om te plassen, pfff ik kreeg zo erg pijn dat ik begon te trillen. Ik denk dat het stukje poep dat als eerste uit moet zo hard als een steen is. Helpt die klysma ook om het zachter te maken?

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zelf had ik er erg veel last van!!! Niet zo lang maar kon eens in de drie dagen naar de wc...Moest ook tot overmaat van ramp ijzer slikken wat het nog erger maakte!

Wat mij hielp op aanraden van de gyn was naast veel drinken, ook voor het ontbijt een glas half lauw water drinken. (nuchter dus)

Zelf hou ik niet van (chemische) laxeermiddeltjes (slechte ervaring mee!) Dus ik volgde verder de tips van mijn gyn:

olijfolie in je eten verwerken of zelfs een lepel innemen (milde) evt ook op nuchtere maag. twee kiwi's per dag en natuurlijk veel vezels, sinaasappels slappe thee, geen caffeine, cola etc, (cola stopt!), fruit dat veel vocht vasthoudt en vijgen/pruimen (evt gedroogde).

Bij mij ging het wel beter toen!sterkte...

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    als je zo ;ang niet geweest bent is een zetpilletje ook vaak genoeg om het eerste erg harde stuk eruit te krijgen...maar ik weet niet of je dat mag gebruiken in zwangerschap...

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    o ja en roosvicee laxo! helpt bij mijn zoontje die last heeft van obstipatie...sterkte meis ik weet dat het erg veel pijn kan doen!!

8. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Probeer "droge " produkten te vermijden en zo veel mogelijk kleffe prutjes te eten.

En wat ik de oude vandagen op het werk altijd adviseer, elke ochtend starten met 2 glazen lauw water en 2 kiwi's of bakje yoghurt met hand lijnzaad en een kiwi.meestal is afgaan voor de koffie het resultaat.

Heb met je te doen hoor, zo lang niet gaan!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooh dat is zo vervelend. :( Heb het in mijn vorige zwangerschap ook heel erg gehad, was weken niet geweest... Uiteindelijk een darmspoeling gehad. (lag al in het ziekenhuis toen)

Ik drink nu elke dag ongeveer een halve liter roosvicee laxo en tot nu toe gaat het nog prima. Als ik daarmee stop merk ik wel meteen verschil.
    Maar zou eerst maar even aan een klysma gaan inderdaad... Dan ben je er vanaf. Movicolon oid kun je ook krijgen bij de huisarts en helpt hier ook goed.

10. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    ik gebruik regulan. Dat doet 't 'm ook als ik al 'n dag of 4 niet ben geweest. Zo af en toe willen mijn darmen even niet. Ik heb PDS, en daardoor af en toe is de peristaltiek niet goed.
    Regulan zijn plantenvezels die de ontlasting zachter maken. Het werkt practisch hetzelfde als molvicolon- alleen regulan smaakt wat lekkerder :p hehe.

Oh- en gedroogde abrikozen... die willen het ook nog wel eens doen voor me.

Veel sterkte, ik weet hoe vervelend het kan zijn!! Hoop dat je snel verlichting zal hebben!

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oooh vreselijk... ik heb het ook gehad en ik voelde me toen ook zo beroerd als wat... Zat inderdaad ook trillend op de w.c. met kromme tenen en ik wist dat je niet te hard moet persen vanwege aambeiengevaar;) maar 't was echt een drama.
    Veeeeel water drinken en fruit eten en ik at muesli.
    Sterkte ermee meid!

12. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Microlax (volgens mij heten die klisma's zo) is inderdaad gemaakt om het eerste stukje wat zachter te maken en zorgen ervoor dat je darmen dat stukje er echt wel uit krijgen... Is niet prettig helaas, maar eruit is eruit... Daarna inderdaad met lactulose alles zacht proberen te houden!

Heel veel sterkte... Ik heb door mijn PDS daar wel eens vaker last van gehad en zelfs zo erg dat ik er weken niet van kon liggen en zitten... Elke beweging deed pijn, dus ik probeer nu vanalles om dit te voorkomen... Regelmatig lactulose (kun je ook voorgeschreven krijgen van de huisarts, eerste keer betaal je zelf, daarna vergoedt de verzekering het!) helpt bij mij echt!

13. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Gisteravond toch naar de huisartsen post geweest. Huisarts heeft me eerst getoucherd ( niet prettig) en het was idd kurkdroog zei hij. Ik kreeg toen klysma voorgeschreven. Thuis gelijk geprobeerd en toen kwam er heel klein beetje uit,maar pff was niet echt zachter. Ik heb er nog 3 van maar nu durf ik ook niet meer naar de WC, ook al zal het moeten. Bedankt dames voor de tips en hopelijk is het snel over.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat vervelend dat je nog zo'n last hebt....
    Ik geloof dat ik van ellende zelf zou proberen te toucheren met veel vaseline of iets dergelijks aan mn vingers..missch kun je er dan wat uitpeuteren.
    Het zal er toch uitmoeten

15. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik slik hiervoor movicolon, dit slikte ik voor mijn zwangerschap ook al voor obstipatie en kan volgens mijn mdl arts en gynecoloog geen kwaad tijdens de zwangerschap. Het helpt bij consequent gebruik wel!

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heb er ook af en toe last van, ga dan met handschoen en olijfolie naar de wc en smeer de boel van binnen goed in, dan glijd het een stuk makkelijker...

Lactulose gebruik ik elke ochtend 15ml, maar nu ook al bijna 4 dagen niet geweest, wel windjes maar geen drang. Ik vrees nu al voor het moment dat ik wel moet... :( En dan hebben we ook nog de wc stuk thuis dus moet ik op de dixie...

17. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Pfff echt vervelend dit he? Ontlasting is wat zachter geworden,maar ja nog steeds komt er elke keer heel klein beetje uit. Ik lees dat magnesium pillen willen helpen, ik moet maandag naar de gyn zal hem vragen of het kan. Ik eet nu veel vezels, drink echt veel water, gebruik nu al bijna een week lactulose, eet kiwis, 2 klysmas gedaan, ik had verwacht dat het nu veel normaal zou zijn. Helaas nog steeds pijn op de WC:(

18. Franky

Franky Lid

15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken het.....vorige week zo'n harde ontlasting gehad dat ik zat te huilen op de wc.
    Het kwam in eerste instantie niet eruit....heb een half uur zitten te persen. Na een half uur had ik het opgegeven. Daarna weer een uur gewacht en nog maar ns terug naar de wc gegaan.

Het kwam toen er wel uit maar vraag niet hoe: het was net een grote steen....zo pijnlijk. Heb ook echt hardop zitten te kreunen.
    Mijn anus moest er zelfs van bloeden!

Daarna heb ik roosvicee laxo genomen maar dat werkte niet.

Nu moet ik iedere 3/4 dagen naar de wc en het is nog steeds hard en moeizaam maar gelukig niet meer zo pijnlijk.

Heel veel succes!!!

Deel Deze Pagina