Pffff is m'n misselijkheid eindelijk een beetje minder, ga ik weer meer eten, om vervolgens weer te kronkelen van de pijn in m'n darmen. Ik word er gek van! M'n darmen willen absoluut niet meewerken, t voedsel komt er weer net zo uit als t er in ging (sorry). Heeft er iemand een positief verhaal dat het na het 1e trimester beter gaat?!
Ik heb een paar jaar al voor mijn zwangerschap al last van een Spastische darm.. waarbij alles wat ik at en dronk er meteen terug uitkwam. heb hier ook mee leren leven en mijn levenstijl aangepast (yoghurt en handfruit en vettig eten kan ik slecht vedragen etc.). Nu ik zwanger ben is het juist het tegenovergestelde. Het duurt soms 3 dagen voordat ik eindelijk naar de wc kan terwijl dit voorheen iedere dag was. Ik heb de eerste 2 weken dit geprobeerd te veranderen met yoghurt en handfruit weer te eten maar helaas dan steekt mijn oude kwaal weer op. Iemand anders misschien nog ideeen wat kan helpen?
Ik heb ook PDS sinds jarennnnnnnnnnn al. Eigenlijk heb ik er niet veel last van gehad tijdens de zwangerschap. Het ene moment kon ik nauwelijks naar de wc voor de grote boodschap, en het andere moment dan had ik flinke diarree. Heb ook gewoon alles gegeten in de zwangerschap, en tja, van het ene kreeg ik meer last dan van het andere, maar ik mocht niet klagen.