agglutinatie van het sperma?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by seat, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    Hallo meiden,

Mijn vriend en ik zitten inmiddels in de medische molen, aangezien we na ruim een jaar nog niet zwanger waren.

Nou is er uit het spermaonderzoek gebleken dat de zaadjes samenklonteren (= agglutinatie)! Hij is nu gestart met artothec om te kijken of de samenklontering verminderd. Hij heeft dit via de uroloog voorgeschreven gekregen.

Mijn vraag is of er meerdere meiden hier ervaring mee hebben en of jullie partner hier ook medicatie voor heeft gekregen?! Was na een tijd slikken van de medikatie de zaadkwaliteit verbeterd of heeft het uiteindelijk niets geholpen?

Volgende week moet ik weer naar de gyn en dan horen we verder wat het plan is, maar ik denk dat het iets van IUI moet gaan worden, wil ik ooit zwanger raken!

Hoopt echt dat er mensen zijn die hier al wat ervaring mee hebben, kan namelijk erg weinig op internet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

S

2. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hey wat apart hier had ik nog niet eerder van gehoord. Bij mijn vriend is ook vastgesteld dat zijn sperma aan elkaar plakt. Mogelijk is het toch iets anders want hij krijgt er helemaal niks voor.

We gaan meteen voor de IUI en daarvoor wordt zijn sperma dus bewerkt voordat er wordt geìnsemineerd.

Ik ga onze gyn volgende keer eens vragen naar de medicijnen waar jij het over hebt!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,212
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Seat,

Mijn vriend zijn zaad was in principe gewoon goed alleen zaten er wat ontstekingscellen in het sperma (volgens mij ging dat ook daardoor wat klonteren, minder beweeglijk). Ook hiervoor heeft hij artrotec gekregen en bij hem heeft het geholpen van de ontstekingen waren weg met een paar weken. Het is een iets andere klacht maar ben wel van mening dat artrotec goed zijn werk doet. Heel veel suc6.

gr vruchtje

4. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    Hallo meiden,

Allereerst bedankt voor jullie reactie!

Nuage: wat jij beschrijft lijkt er wel heel erg op, maar ik denk dat niet iedere arts dit voorschrijft of weet dat dit helpt. Sterkte met de eerste IUI behandeling!

Vruchtje 24: Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, was het eigenlijk snel raak nadat je partner arthrotec heeft geslikt?

Mijn vriend had ook ontstekingscellen in zijn sperma zitten waar hij toen 2 weken antibiotica voor heeft geslikt, bij de laatste test waren die ontstekingscellen weg, maar het probleem blijft dan dat het elke keer weer aangemaakt wordt, vandaar dat hij nu aan de artrhotec zit.

ben benieuwd hoe het gaat lopen, hoop dat IUI dan niet meer nodig zal zijn, maar begin de hoop een beetje op te geven!

groetjes

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,212
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Dankjewel. Hij heeft die artrothec een jaar geslikt. Ben denk ik na een maand of 3 dat hij het slikte zwanger geraakt, maar helaas was dat uitgelopen op een miskraam.

Ik hoop dat jullie nog zonder IUI zwanger worden en dat de artrothec aanslaat. Probeer toch vertrouwen erin te houden.

gr vruchtje

Share This Page