Ik heb al een paar maanden een spatader op mijn schaamlip zitten wat erg pijnlijk is, maar nu is mijn vraag of er meer meiden zijn die dat gehad hebben of hebben. Ik ben benieuwd of die na de bevalling weer weg gaat, de vk had het er al over dat als ie niet vanzelf weg zou gaan hij operatief verwijderd zou worden....zit ik niet echt op te wachten moet ik zeggen. Wie o wie herkent dit??
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap op het laatst ook en die was binnen 2 dagen na de bevalling weer verdwenen gelukkig! Heb er helaas weer last van dit keer, erg pijnlijk en vervelend, dus hoop dat het weer net zo snel weggaat als toen.
Vereniging van Spatadertherapeuten Voor mijn werk heb ik eens een heel artikel gelezen over spatadertherapie. De resultaten waren over het algemeen goed. Leek me zelf ook wel leuk om die opleiding er bij de te gaan doen, tot ik las dat je ook spataderen op schaamlippen leert wegmasseren en zoiets zie ik mezelf niet doen , daar ben ik dan weer iets te preuts voor. Maar het leek me wel iets om in mijn achterhoofd te houden mocht ik last krijgen van spataderen, dan zou ik het namelijk toch liever eerst op een wat natuurlijkere manier weg proberen willen te krijgen. Volgens mij is de kans groot dat het straks na de bevalling vanzelf weggaat, als de druk van de baby verdwijnt en je hormoonspiegel weer is zoals het hoort.