maximum beebje in maxicosi

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mystery, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hallo allemaal .

ik heb nu begrepen da je beebje maar 2 uur in die maxicosi mag liggen ,
    houden jullie je daar aan of niet,

ik ben nog niet zo ver maar wil dit wel graag weten

2. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ja dat klopt! Het is niet goed voor het ruggetje van je kleine. Ik ga me er in ieder geval wel aan houden. Het zal hier toch weinig voorkomen dat de kleine er zo lang in moet zitten. Misschien alleen als we een bezoek gaan brengen aan mijn ouders (dik 2 uur rijden), maar dan zullen we onderweg ook nog even stoppen.

3. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Zolang je je baby niet elke dag 4 uur in de Maxi Cosi zet is er niets aan de hand als hij er wel een keertje wat langer in moet (als je op vakantie gaat of zo). Regelmatig langere tijd wordt ook door maxi cosi zelf afgeraden, alhoewel er nog geen bewijzen door artsen zijn geleverd dat het echt heel erg slecht is. Maar gewoon met mate dus en er is niets aan de hand!

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Volgens mijn kraamhulp mag een baby nu nog maar half uurtje in maxi cosie! Weer nieuw beleid. Half uur is wel erg kort, daar zit je zo aan als je ergens heen moet. Wordt ook steeds weer veranderd dit beleid..

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Mijn neefje ( nu 10 jaar ) zat vroeger vaak in de maxi cosi bij papa in de keuken op de werkbank ( me broer heeft een eigen restaurant )
    en ja ruimte voor een box was er niet in de keuken en er "moest"toch door gedraaid worden ... ze doen het met z'n 2en..... maar hij vond het prachtig en viel er ook in slaap en heeft er niets aan overgehouden.....zijn rug is heel mooi recht.....
    en 10 jaar geleden waren de maxi cosi's toch nog minder ontwikkeld als nu......

gewoon je gevoel volgen
    en een half uur is wel erg kort...red ik geneens met de auto naar de stad.....

6. ik hou me daar wel aan het is ok niet fijn om zo te slapen zo dubelgeklapt
    maar ik was van het zomer naar de dieren tuin en daar zag ik de ene maxi cosy naar de andere de heledag in dat ding lijkt me niet echt goed

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik houd me er wel aan. Als ik lang wegga neem ik ook de kinderwagenbak mee, maar jesper vind dit helemaal niet leuk. Het is tot nu toe denk ik 1 of 2 keer voorgekomen dat hij er op een dag langer dan 2 uur inzat en dan niet achter elkaar, maar met pauzes ertussen.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik moet zeggen, hier zitten de kleintjes er weleens langer dan 2 uur in. Zo zijn we gisteren kraamvisite geweest bij vrienden groningen. Heel erg gezellig, maar dus wel dik 2.5 uur rijden. Tussendoor wel 2 keer gestopt om te voeden, dus alletwee zijn ze er in die 2.5 uur zegmaar 20minuten uitgeweest om te even te drinken. En dan weer snel verder te rijden. Ik vind, af en toe om ergens op bezoek te gaan moet het gewoon kunnen om ze er even net wat langer in te laten liggen/zitten. Wat anders vind ik het als mensen naar een dierentuin/pretpark/stad gaan en dan hun kindje de hele dag in die maxi cosi laten, dat vind ik dan weer niet kunnen. Neem dan even de kinderwagen bak mee, kan hij/zij lekker in liggen. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het komt niet echt veel voor dat baby's er langer in zitten.
    En die enkele keer kan echt geen kwaad hoor.
    Voor alles geldt: met mate.
    Soms moet je gewoon van A naar B en dan duurt dat langer dan 2 uur.

Ik lag vroeger los op de achterbank in de bak van de kinderwagen..... nam mijn vader een scherpe bocht en dan gleed die bak door de hele auto heen... da's pas slecht :)

10. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    bij ons kan het wel regelmatig voor komen ivm ons wer, dat onze dochter er langer in ligt, maar als je na 2uur bv even een kwartiertje hem of haar eruit haalt en in een andere houding houd kan het niet veel kwaad.

Deel Deze Pagina