spataderen: been + schaamlip

Discussie in 'Gezondheid' gestart door friezin, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo meiden,

Al sinds enkele weken heb ik een drukkend gevoel bij mijn vagina/schaamlippen. Het is daar ook dik. Het drukkend gevoel is soms zo erg dat ik nauwelijks kan staan. Deze week ben ik er achter gekomen dat het om spataderen gaat. Ook op mijn rechterbeen (achter) heb ik een spatader zitten. Alles aan de rechterkant van mijn lichaam.

1)Kennen meer van jullie dit probleem?
    2) Wat hebben jullie gedaan?
    3) Is steunpanty's iets? en waar kun je die halen.
    4) Mijn verloskundige raad spatadertherapie aan. Iemand ervaring daarmee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Friezin

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    ik heb ze op mijn benen en heb steunkousen. Heb ook spatader therapie gedaan maar had niet echt het idee dat dat hielp dus ben ik mee gestopt.
    Als ik me kousen maar goed draag heb ik er bijna geen last van ook vocht in de benen blijft dan zo goed als weg.
    Kan ze nu alleen zo moeilijk aankrijgen buik begint in de weg te zitten.
    Ik heb ze bij een huidtherapeut aan laten meten.

3. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook spataderen, was begonnen met mijn voeten zoveel mogelijk omhoog, ook in bed. En heb een goedkope steunkous van de hema gekocht om te kijken of het wat is, de echt goede vond ik wat aan de prijs. Ik merk wel dat dit al wat helpt, ga nu ook een goede steunkous aan laten meten, en hopelijk heb ik er na de bevalling geen last meer van. Voor de schaamlippen heb ik standaard natte maandverbandjes in de vriezer liggen, en zodra ik er last van krijg stop ik er eentje in mijn onderbroek, geeft best goed verlichting.

4. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hier ook last ervan, alleen op mijn rechterschaamlip. Volgens mij gyn is er daar niets aan te doen en gaat het na de bevalling weer weg. Wat mij wel helpt als het flink pijn doet, om er ijs op te houden en te gaan zitten of liggen.

Voor je benen zou ik voor steunkousen gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee dus of het helpt?!

Deel Deze Pagina