Ik vind zwanger zijn echt geweldig, had het nooit willen missen maar.......... Ik ben er nu wel klaar mee! Heb al heel veel weken last van maagzuur, oke, rennies hielpen, en vanille vla en het hoofdeinde van het bed omhoog. Geen scherpe/pittige/kruidige dingen eten. Maar 1 kopje thee per dag, geen frisdranken etc etc.. En nu sinds 1,5 week, is het maagzuur echt erg geworden. Stel het naar bed gaan gewoon uit. Ondanks alle maatregelen is het erger en er komt nog bij, dat ik nu al 5 dagen achter elkaar mijn avondeten er weer uitgooi sávonds, Veel boeren, het zit gewoon hoog. We eten rond 6 uur, en daarna eet ik niks meer.. Voordeel is wel, dat ik dan na een uurtje goed kan slapen. Hebben meer meiden hier last van?? Verloskundige zegt dat ik alles al heb geprobeerd, evt nog gaviscon drankje, dat ga ik halen, maar denk dat het weinig nut heeft.. Hoop niet dat dit tot het einde zo gaat duren
Tip; bij mij hielp rennie absoluut niet maar gaviscon wel. heb zowel het drankje als de tabletten en de tabletten helpen wat beter en langer maar ik kreeg er ook s'nachts last van en dan is het drankje wel handig want dat slik je door en het zakt meteen en scheelt je weer even zuigen op een tablet, vooral s 'nachts
Ik weet er alles van, denk zovelen met jou. Ben nu 36 weken en 4 dagen. Ik had er ook verschrikkelijk last van. Je voelt je ook minder beweeglijk en je buik zit echt in de weg. Ik kon toen heel weinig eten, maar sinds een week gaat het beter, de baby is ingedaald en het maagzuur is minder geworden gelukkig, ik had al een stuk of 3 doosjes rennie verslonden. Nu heb ik last van traag werkende darmen, wordt er helemaal gek van , allemaal lucht maar komt er maar niet uit. En als ik lig wordt het erger, dus slapen is ook niet super meer. Maaarrrrr we hoeven nog maar eventjes. Veel succes en sterkte met de laatste loodjes.
Gaviscon gaat je echt helpen.. vond het een verademing toen ik dat eenmaal in huis had, ging bij mij een flesje per week doorheen! hoop dat het jou ook gaat helpen!
Gaviscon helpt vast hoor, anders kan je antagel proberen, dat moet je alleen wel bij de apotheek halen, Is trouwens goedkoper als gaviscon. Ik heb nu geen last meer van maagzuur.
Heb je al gevraagd om omeprazol? Slikte ik al voor mn zwangerschap ivm teveel aan maagzuur in de eerste maanden ermee gestopt maar nu mag ik het weer gewoon slikken heerlijk kan bijna alles weer eten
Bij mijn eerste zwangerschap hielp tegen maagzuur alleen antagel, bij de tweede alleen gaviscon. Ik zou dus wel gaviscon proberen! Sterkte de laatste loodjes...
Nou ik ben benieuwd, heb gaviscon gehaald (het drankje) kijken wat het vannacht word. Het is idd nog maar eventjes, volgende week vrijdag mag hij al komen, maar wie weet blijft hij ook wel tot 42 weken zitten, moet er niet aan denken.. Ik kan ook nog antagal proberen, dus 2 opties, ziet er al weer wat rooskleuriger uit
Ik heb tijdens m'n zwangerschap ruim 25 weken last gehad van maagzuur. Was wel het enige kwaaltje. En Gaviscon werkte hier fantastisch!!! Hoop dat't jou ook gaat helpen! Succes meid, je gevoel is echt herkenbaar! Zegt niks over hoe gelukkig je bent met de zwangerschap
Nou meiden, Gisteravond een kleiner porsie avondeten genomen, en geen toetje. Heb wel 2 extra kussens in bed gelegd, en wonder boven wonder, de hele nacht doorgeslapen!! (nouja alleen om 3 uur ff naar de wc) Wat voelt dat lekker zeg! Wel 2 rennies gebruikt voor het slapen gaan, doe ik al bijna standaard. Lekker lekker lekker!!