Hysteroscopie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ajuuparaplu, Sep 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ajuuparaplu

Ajuuparaplu Fanatiek lid

Jan 15, 2020
    1,522
    1,118
    113
    Female
    Hoi!
    Ik heb volgende week een hysteroscopie, maar dat is precies rond m'n eisprong. Aan de telefoon zeiden ze dat dat niet uitmaakte, maar op internet lees ik weer andere dingen.
    Wie heeft hier ervaring mee?
    En hoeveel pijn doet 't.... Ik ben echt bang..

2. Jolo

Jolo Fanatiek lid

Mar 29, 2017
    2,931
    2,167
    113
    Female
    Ik heb speciaal moeten wachten tot ik mijn menstruatie kreeg en ongeveer een week later is mijn hysteroscopie dan ingepland.

Het lijkt mij inderdaad niet echt goed als je de hysteroscopie doet als er een kans is dat je een bevruchting hebt gehad. Maar ik weet de juiste reden er helaas niet achter dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Fysiek viel het best wel mee. Toen hij wat dieper ging, had ik er wel een beetje last van, maar zo heel lang duurt het onderzoek niet. Misschien deed het bij mij wel op het einde een beetje pijn, omdat ik zo gespannen was. Uit meerdere reacties heb ik begrepen dat het merendeel er geen last van heeft :)
    Ik mocht ook meekijken op het scherm wat de camera filmde.

Heel veel succes!

3. Ajuuparaplu

Ajuuparaplu Fanatiek lid

Jan 15, 2020
    1,522
    1,118
    113
    Female
    Ondertussen de hysteroscopie gehad. Het viel inderdaad mee, ik had het erger verwacht. Op een gegeven moment eventjes vervelend, maar toen was ze al bijna klaar. Alleen daarna buikpijn alsof je menstruatie er is.

Deze ronde weer de ovulatietesten erbij gepakt en ik had gelukkig nog geen positieve ovulatietest voor de hysteroscopie. Nu zijn we 2 dagen later en op z'n laatst verwacht ik eigenlijk m'n eisprong vandaag, maar de test is nog verre van positief. Was jouw cyclus ook van slag daarna?

4. Jolo

Jolo Fanatiek lid

Mar 29, 2017
    2,931
    2,167
    113
    Female
    Fijn dat het is meegevallen!
    Zag alles er ok uit?

Ik weet niet meer exact welke dag ik deze heb gehad, maar mijn cyclussen waren die periode 29, 31 en 32 dagen. Dus mijn cyclus is niet van slag geweest.

Share This Page