hellp bij 33 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door JoyJoy86, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hoi allemaal.

Afgelopen dinsdag ben ik opgenomen met zwangerschaps vergiftiging en hellp syndroom. Ook had ik al ontsluiting en hebben ze met weeën remmers het kunnen stoppen zodat de injecties voor zn longetjes in konden werken. Ik ben namelijk nog maar 33 weken zwanger. En alhoewel ik ben opgenomen en niet meer naar huis mag totdat onze kleine man geboren is, voel ik me heel goed. Heb nergens last van. Zelfs mijn bloeddruk is goed en stabiel. Het is vooral de onzekerheid nu waar ik erg veeel moeite mee heb. Ik weet niet wat ik moet verwachten en wanneer en hoe... het is allemaal erg spannend. Zijn er meer dames hier die hier ervaring mee hebben of hebben gehad?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier HELLP gehad bij de eerste vanaf 27 weken. Tegen alle verwachting in heb ik het iunnen rekken tot 33+1 en toen is mijn dochtertje geboren. 33 weken is een mooie termijn, zeker als jouw kindje nog geen groeiachterstand heeft opgelopen. Ik zou verwachten dat ze dan snel ingrijpen bij een verslechtering.

Na de hellp heb ik een herstelperiode van ongeveer een jaar gehad.

PE bij de tweede gehad maar dat was niet noemenswaardig.

Veel sterkte en wees alert. Zodra je je ook maar iets anders voelt direct de artsen waarschuwen. Hellp is gevaarlijk.

3. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik lig al 2 1/2 week in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk is stabiel 130 om 90 wel wat aan de hoge kant maar voor de rest niets aan de hand. Ook voel ik me eigen perfect, heb geen hele erge klachten, alleen af en toe het idee dat mijn hand slaapt maar volgens de arts klopt dat omdat je vocht vast kan houden. Mijn eiwitten zijn verhoogd, vorige week had ik 1.3gr eiwitten en nu 2.8gr. Tijdens de echo zien ze wel dat mijn kindje erg klein is (29,5dgn volgens echo maar termijn is 31.6dgn bij de laatste echo). De gyn heeft aangegeven mijn kindje te willen halen/inleiden bij 37wkn mocht alles goed blijven gaan. Tot die tijd mag ik niet meer naar huis (af en toe wel een dagje in het weekend met verlof). Soms denk ik haal mijn kindje nu maar ik trek dit niet meer, maar aan de andere kant denk ik nee blijf maar lekker zitten, hoe langer ik het mag dragen hoe gezonder het is voor mijn kleine mannetje. Vind je het gezellig om wat te kletsen? Ik zal proberen wat vaker hier dan te zijn, vind het wel fijn om mijn verhaal met iemand te kunnen delen die het zelfde doormaakt. Iedereen leeft wel mee, maar heb het idee dat ze niet snappen waar ik doorheen moet.

Liefs Leco

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik kreeg hellp met 36 weken, ze wilden mij toen ook inleiden maar dat lukte niet. Vervolgens ging het met mij zo slecht, lever en nieren gingen erg achteruit, bloeddruk steeg nog hoger, dat ze mij aan een magnesium infuus hebben gelegd. Dat is om de de daling van de bloedwaardes naar aanleiding van hellp tegen te gaan. Dat was geen pretje, je gaat dan echt een beetje van de wereld en je voelt je gewoon suf en ziek. Met ons kindje ging het gelukkig vooralsnog goed. Na 4 dagen inleiden dat niet wilde lukken werd ons meisje met een keizersnede gebracht, omdat het met mij ondanks het infuus steeds slechter ging en ook ons meisje daarop reageerde. Bij de geboorte bleek ze ook te klein te zijn voor het termijn, terwijl de groei echo van 32 weken goed was geweest. Mijn herstel van de hellp en de keizersnede ging wel heel vlot, ik voelde me ook gelijk veel beter na de bevalling!

Mijn symptomen waren; hoge bloeddruk, hoofdpijn, bandgevoel onder de borst, ineens heel veel vocht vasthouden en heel ziek voelen met vlagen. En natuurlijk de bloedwaardes die aangaven dat mijn lever en nieren het begaven. Nooit eiwitten gevonden in de urine.

Onderschat het niet, voel je je niet goed, gelijk aan de bel trekken! Heel goed dat ze je in het ziekenhuis houden, het kan ineens snel gaan met hellp...

Heel veel sterkte joyjoy86!

Deel Deze Pagina