Bijna 6 weken zwanger maar t lijkt wel 12 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mijngeluk1992, 19 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik ben bijna 6 weken zwanger maar als je mijn buik ziet lijken het er wel 12 haha is dit normaal omdat het mijn 3e is ?
    Ook hoor ik veel dat mensen niet naar de wc kunnen ik kan dat juist heel goed.. heb zelfs heel vaak buikpijn dat ik moet en dan is t soms ook wat dunner.. is dit ook normaal ?
    Ben best onzeker haha

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Jahoor, is normaal.
    Ik heb nu ongeveer dezelfde buik als toen ik 15 weken zwanger was van mijn andere kind.

3e zwangerschap, 2e kindje.

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik kon ook heel goed naar het toilet bij mijn jongste. Werd daar vreselijk onzeker van, want dat had ik bij mijn oudste twee juist niet.

Hier overigens alle keren pas een duidelijke buik na 20 weken. Op het opgeblazen darmenbuikje in de eerste weken na natuurlijk.

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik was vrij vlot opnieuw zwanger na mijn eerste en mijn buik was de 2e keer ook al heel snel zichtbaar. Is normaal.
    En dat je darmen van slag zijn is ook normaal

5. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    322
    83
    Haha herkenbaar hoor die zorgen. ben nu ook rond de 6 weken zwanger en heb juist hele anderen dingen als bij de andere twee.
    bij mij zie je nog niet echt veel, ook al voel ik wel dat ik meer opgeblazen ben. Maar heb ook veel overgewicht waardoor je het niet ziet.

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Had ik ook. Is m'n 2e zwangerschap (4e kindje).
    Ben nu bijna 13 weken en mensen denken dat ik al veel verder ben en vragen steeds of het er niet weer meer zijn. :$

Sowieso moet je buik de eerste tijd plaats maken en wordt alles aan de kant geduwd ook waardoor het ook gaat opzetten.

7. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Hoi @mijngeluk1992 ,
    Ik denk dat dat heel normaal is. Lichaam heeft waarschijnlijk zoiets van: been there, done that :roflmao:
    Ik ben nu 10+2 en een aantal collega's hebben het al opgemerkt (zo duidelijk dat ze het durven vragen, zij het wel via via :p).
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook wel een enorm dikke buik, op 30 weken vroegen ze of het 'voor elk moment was' :rolleyes:.

Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Dat vroeg een dame vandaag aan mij ook, nee ik moet nog 10 weken...Zooooo dan en juist die laatste weken komt er nog zoveel bij...jup...(in gedachten "slik")

@TS: dochter was mn eerste zwangerschap maar met 8 weken had ik zwangerschapsbroeken nodig, t paste echt gewoon niet meer. Die darmen waren met een complete verhuizing bezig ofzo.

Nu mn 5e zwangerschap en t gaat net zo idioot, alleen nu ook nog eens voordragend dus nu is t helemaal een uitdaging. Met mn dochter was t meer ronddragend, dat is wel iets comfortabeler.

Deel Deze Pagina