spataderen en schaamlippen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door leoniee, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leoniee

leoniee Lid

18 jun 2007
    35
    0
    0
    hoi,

ik heb even een vraagje waarvan ik niet goed weet naar wie ik er mee moet.
    Misschien is t ook wel heel normaal en weet ik t gewoon niet, maar ik heb sinds een paar dagen nogal last van opgezetten schaamlippen.
    Met name na de stoelgang maar ook al na t plassen zodra ik druk zet dan worden mijn schaamlippen heel hard en stug. T lijkt wel of t een vorm van spataderen is. Ik vind t nogal onprettig aanvoelen t is net of de hele onderkant er al uit komt! Ik heb een staant beroep en sta dus 9 uur op een dag. HHHMMMMM kunnen jullie hier iets mee of kan ik beter even langs de huisarts gaan? Of wie weet is dit wel heel normaal nu al?

groetjes leonie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi leonie,

hmmm, dat is een vervelende klacht die je daar beschrijft. Vaak zie je het later in de zwangerschap als het hoofdje de toe en afvoer een beetje afknelt. Het kan in derdaad ook zijn dat het spataderen zijn. Zorg dat je voldoende tegen druk geeft. dus goed stevig ondergoed evt maandverband er in voor extra druk. Maar ik zou voor de zekerheid wel even de huisarts er naar laten kijken.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina