spataderen lies?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Milka, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milka

Milka Lid

7 nov 2007
    6
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Ook ik heb even een vraag. Sinds een week (ben nu 23 weken zwanger)heb ik een soort van kramp/pijn in mijn linkerlies.(vooral bij het starten met lopen) Hier zijn ook de aderen meer zichtbaar dan aan de andere kant. Nu is het zo dat ik sowieso ook in de rest van mijn benen last heb van spataderen en aan het betreffende been heb ik augustus vorig jaar ook nog een 'ongeluk' gehad. Ben met het paard al springende op de zijkant gevallen, waardoor zij op mijn been is terechtgekomen. Doordat de doorbloeding zo slecht was hebben ze mij een nacht ter observatie in ziekenhuis gehouden. Daarom denk ik ook dat het waarschijnlijk met mijn doorbloeding te maken heeft. Denkt u dat dit ook het geval is? En zo ja, wat kan ik hieraan doen, want ik ben bang dat het alleen maar erger zal worden.

Alvast bedankt voor je antwoord.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het zou in derdaad een spatader kunnen zijn in de lies, helaas kan je er weinig aan doen. Evt kan je steunkousen aan laten meten die je aan kan trekken als een panty. Dit geeft tegen druk en kan prettig zijn. Informeer hiervoor bij je huisarts.
    Ik denk niet dat het met het ongeluk te maken heeft. een spatader is een zwakkere ader die door de zwangerschap word verergert. Maar overleg dit ook even met je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina