Verband griepje en gyno daktarin?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chantal1985, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik kreeg afgelopen dinsdag van de gynaecoloog een drie-daagse (eitjes) kuur Gyno Daktarin (3x400mg) mee, omdat hij dacht een kleine schimmelinfectie te zien tijdens inwendig onderzoek. Ik had zelf niets gemerkt. Maar had wel vorige maand een 7-daagse anti-biotica kuur gehad voor een blaasontsteking en komt wel vaker voor dat je daarna dan een schimmelinfectie krijgt. Hoe dan ook... Donderdag, drie dagen na de eerste dosis, werd ik ineens (heftig) ziek... Overgeven, verkouden, keelpijn, etc. Nu staat in de bijsluiter dat drie dagen na gebruik de kuur pas gaat werken. Dat vond ik dus al wat toevallig. Nu hoorde ik vanmiddag van een bevriend stel dat zij ook die kuur had gehad en ook zo ziek werd. Komt dat vaker voor? Nu is m'n weerstand al behoorlijk laag laatste tijd, omdat ik (bijna) niet slaap. Hoe dan ook, was best wel schrikken, vooral omdat ik nu toch al 38 weken zwanger ben. Was dus wel even bang om nu te bevallen, terwijl ik helemaal niet op volle kracht ben. Gelukkig gaat het vandaag al wel een stuk beter.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gyno daktarin is behoorlijk onschuldig en bevat hetzelfde werkzame bestandsdeel als een zalfje tegen zwemmers-exceem.
    Ik denk dan ook dat het puur toeval is.
    Volgens mij heerst het ook behoorlijk. In mijn omgeving zijn behoorlijk wat mensen (incl ikzelf) met dezelfde klachten... (snif)

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb recent ook een schimmelinfectie gehad en ook een Daktarin-eitje gekregen:D. Maar geen kuur voor 3 dagen; eentje was voldoende hoor. Misschien een overdosis?!:p;)

En tja, bijwerkingen zullen er volgens mij altijd wel zijn, dat verschilt natuurlijk per persoon...

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Lijkt me eerder dat je weerstand al iets lager was waardoor je toevalligerwijs het bijna tegelijk hebt gekregen.

5. chantal1985

Dan had jij er waarschijnlijk 1 van 1200mg, ik moest er 3 van 400mg. ;)

6. chantal1985

Ja, dat kan goed, idd. Ik slaap al een aantal weken slecht, krijg maar 2 a 3 uur slaap per nacht. Daar wordt je weerstand niet veel beter van, natuurlijk.

Ik vond het alleen wat typisch omdat het echt begon 3 dagen na begin kuur. En dat er ook in de bijsluiter staat dat het pas na 3 dagen gaat werken. En dat een bevriend stel vertelde dat zij hetzelfde had gehad na die kuur...

Komt bij dat ik al 6 weken bijna niet buiten kom, omdat ik in een rolstoel zit i.v.m. m'n bekken. En ik heb ook niet onlangs bezoek gehad die een griep/verkoudheid onder de lede had.

Dat zet je toch even aan het denken. ;) Maar ik ga er gewoon van uit dat het toeval is en ik gewoon dikke pech heb, hoor. Is wel typisch iets voor mij, haha.

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik heb ook zet zo'n kuur gehad, maar dan een "1-dags ei". Als het goed is zou het direct moeten werken en met een dag of 3 na laatste dosis over moeten zijn. Bij mij is dat gelukkig ook zo, want ik heb hem vrijdagavond ingebracht en nu is 't (gelukkig!!) weg.
    Ik denk dat 't toeval is, maar het komt wel erg slecht uit nu natuurlijk!!
    Ik hoop dat je nog voor de bevalling opknapt, zodat je daar iig uitgerust aan kunt beginnen. Sterkte!!!

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    is echt pech. Je weerstand is als zwangere lager dan normaal.
    ( Men... wat ben ik toen ziek geweest van griep/voorhoofdholteonsteking)

Deel Deze Pagina