waterpokken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sukke, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Even voor de zekerheid hier ook vragen.

Zaterdag moeten we naar een verjaardag en daar hebben de 2 kids (bijn 1 en 2,5) de waterpokken. Nou heb ik ze als klein kind al gehad, dan kan dat nu tijdens mijn zwangerschap geen kwaad toch?

Ik hoop dat jullie me dit kunnen zeggen, anders bel ik de vk vrijdag nog even.

Thanks

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Risico's voor de zwangere vrouw en haar foetus
    Je kunt maar één keer waterpokken krijgen in je leven. Heb je het ooit gehad, dan is er geen enkel risico voor jezelf of voor de baby. Ook als je nooit waterpokken hebt gehad, is de kans dat je immuun bent 80%.

Lang leve google!;)

3. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Een bijzonder risico lopen (hoog)zwangere vrouwen die als kind geen waterpokken hebben gehad. Het kind loopt dan het risico met waterpokken ter wereld te komen, wat een groot risico voor de baby met zich brengt. De kraamafdeling van een ziekenhuis is derhalve een plek waar kinderen met waterpokken beslist niet thuishoren. Ook kinderafdelingen van ziekenhuizen weren kinderen met actieve waterpokken liever om besmetting van kinderen die ook al een andere ziekte hebben te trachten te voorkomen. Verder kunnen mensen met een verzwakt immuunsysteem (HIV, chemotherapie) beter uit de buurt blijven van waterpokkenlijders, ook als zij de ziekte als kind al gehad hebben.

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik was eergister bij een vriendin van mij en ik was aan het dolle met haar oudste zoon en ik dacht wat zit er nou op zijn been??

Dus ik kijk heeft ie de waterpokken!!

Pffff dan zeg je dat toch als vriendin ff?

Gelukkig heb ik ze als kind gehad dus de zorgen vielen al snel van me af toen ik mijn moeder belde om het te vragen. Als je ze eenmaal hebt gehad krijg je ze dus idd gelukkig nooit meer!!

5. Donna 24

Donna 24 Actief lid

1 dec 2009
    154
    0
    0
    Als je ze een keer hebt gehad blijft het virus in je lijf en kun je op latere leeftijd gordelroos krijgen, dit is hetzelfde virus.
    Dan moetje wel weinig weerstand hebben als er weer zon virus uitbreekt. Ikheb het als kind nooit gehad en het bleek, na bloedonderzoek, dat ikgeen antistoffen had. Ik mocht van de verloskundige niet in de buurt komen van het kind wat op datmoment waterpokken had. De gevolgen van besmetting zijn niet bekend na de 20 weken. Dus ik kon er maar beter bij uit de buurt blijven.

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik zou persoonlijk niet naar die verjaardag gaan, je gaat toch geen risico's opzoeken? Ook al is de kans nihil, het gaat toch om de gezondheid van je kindje.

Deel Deze Pagina